11 654 läst ·
172 svar
12k läst
172 svar
Någon som funderat tackla effektavgifterna med batterier?
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Just nu verkar det billigaste Kina batteriet ligga på 300 USDNissens skrev:
https://www.amazon.com/Lithium-ECIENWELL-Batteries-Trolling-Off-Grid/dp/B0DCZQHML8
Men ofta är det drives, sett batterier så billiga som 150 USD
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Minst 10 år då det är lifepo4Nissens skrev:
Edit: detta ska vara det bästa 12.8 Kina batteriet på marknaden enligt will prowse
https://www.amazon.com/ECO-WORTHY-280Ah-LiFePO4-Lithium-Off-Grid/dp/B0CJY4413M
Redigerat:
Jag har lagt en kalkyl som du inte svarat på? Varför bajsar du bara? Jag sparar inte bara 2000kr per år som jag svarade dig sist....Nissens skrev:
Vad kostar ett batteri? Får du någonsin vinst eller ens tillbaka investeringen inom batteriets livstid?
Där har du svaret.
Svaret är lätt och givet för de flesta…
Drar du dessutom av 2 000 per år som det går att spara genom automatisk effektreglering som kostar i stort sett ingenting så är intjäningen i stort sett obefintlig…
Super tröttsam är du med dina intetsägande svar.
Batterierna klarar väldigt många cykler innan dom är nere på 80%, enligt min kalkyl så får man igen pengarna inom deras livslängd. Sen när väl allt sitter på plats kommer det vara simpelt att byta ut bara cellerna för fortsatt drift.
Mitt mål är inte att frysa, tvätta mitt i natten kasta om hela mitt liv.. målet är att leva som jag gör idag, men till en betydligt lägre kostnad.
Ca 7 månader blir vi självförsörjande vilket innebär lite eller ingen överföringsavgift.
+1 på det här om man nu säger så!Sittställning skrev:
Jag har lagt en kalkyl som du inte svarat på? Varför bajsar du bara? Jag sparar inte bara 2000kr per år som jag svarade dig sist....
Super tröttsam är du med dina intetsägande svar.
Batterierna klarar väldigt många cykler innan dom är nere på 80%, enligt min kalkyl så får man igen pengarna inom deras livslängd. Sen när väl allt sitter på plats kommer det vara simpelt att byta ut bara cellerna för fortsatt drift.
Mitt mål är inte att frysa, tvätta mitt i natten kasta om hela mitt liv.. målet är att leva som jag gör idag, men till en betydligt lägre kostnad.
Ca 7 månader blir vi självförsörjande vilket innebär lite eller ingen överföringsavgift.
Trött att behöva frysa och tänka.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Har någon jämfört Nibe SPA och Ngenic?
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Vet någon om det finns liknande takpannor att köpa?
Tak & Vind -
Är det någon som har erfarenhet av handdukshängare från Fyndiq/Amazon?
Badrum -
Har någon fått billigare el med effekttaxa?
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Någon som målat med Demidekk Classic Täcklasyr?
Färg, Måla & Tapetsera