Det sitter mig vetterligen bara en vanlig (dock twin) TV tuner i den, d.v.s ingen digitaltv.

(Varför i herrans namn lanserar man produkter nu utan det. Samma gäller för alla nya DVD/HD recorders från de kända märkena. Ingen digital mottagare så långt ögat når)
 
Nej, det där funderar jag också på.
Förstår inte varför nya modeller av TV-apparater inte har det inbyggt???

Är det så enkelt att det saknas standard, så att man inte kan tillgodose alla önksemål?
 
Standarden finns sedan länge. Det har nog varit lite mer hönan och ägget, men nu sedan tidplanen är spikad och beslutet i praktiken varit tagit sedan länge om nersläckningen, så tycker jag det är märkligt.
 
Jag parallellkör just nu två trådar med samma principiella resonemang...

Det diskuteras i en annan tråd om "cardsplitters".

Kan ovanstående HP-box ersätta???

Dvs, in med boxersladden i HP-boxen, köp till nämnda extensions och titta på olika apparater???
Spontant känns det som att det blir samma kanal på alla apparater, om det mot förmodan skulle fungera...

Jag undrar också hur andra människor skall greja det här vid analoga nedsläckningen. Jag är rätt tekniktillvänd, ingenjör och road av frågorna. Ändå fattar jag INGENTING!
 
TLovskog skrev:
Det sitter mig vetterligen bara en vanlig (dock twin) TV tuner i den, d.v.s ingen digitaltv.

(Varför i herrans namn lanserar man produkter nu utan det. Samma gäller för alla nya DVD/HD recorders från de kända märkena. Ingen digital mottagare så långt ögat når)
Exakt! Man måste alltså ha separata mottagare för det man ska titta på.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.