Håller med TN-Funkis:
När vi bodde i lägenhet gjorde vi precis så och det funkade kanon. Sändardelen ut från en scart på videon så kunde man zappa för fullt med videofjärren i sovrummet. Nu när vi bor i hus fick jag köpa en Boxer. När vi köpte Boxern fick vi en extra på köpet (två fjärrkontroller). Så nu har vi den analoga nätet in till vardagsrummet och den trådlösa sändaren sitter fortfarande på videon. 1, 2 och 4:an kan ses i vardagsrummet om man vill titta på andra kanalerna i sovrummet, men vill man se på två andra kanaler samtidigt än ovanstående så går det inte. Dock har vi en boxerfjärr i vardagsrummet och en i sovrummet. Hittills har det inte varit många krockar med programmmen, så jag är nöjd.

T
Sir_Sam skrev:
Håller med TN-Funkis:
När vi bodde i lägenhet gjorde vi precis så och det funkade kanon. Sändardelen ut från en scart på videon så kunde man zappa för fullt med videofjärren i sovrummet. Nu när vi bor i hus fick jag köpa en Boxer. När vi köpte Boxern fick vi en extra på köpet (två fjärrkontroller). Så nu har vi den analoga nätet in till vardagsrummet och den trådlösa sändaren sitter fortfarande på videon. 1, 2 och 4:an kan ses i vardagsrummet om man vill titta på andra kanalerna i sovrummet, men vill man se på två andra kanaler samtidigt än ovanstående så går det inte. Dock har vi en boxerfjärr i vardagsrummet och en i sovrummet. Hittills har det inte varit många krockar med programmmen, så jag är nöjd.
En del tillverkare har en kod som man kan aktivera så att mottagare av samma typ/fabrikat kan adresseras med samma fjärrkontroll (Nokia har det bl.a ) Kolla i din bruks eller ring generalagenten.

Först vill jag tacka alla för svaren.

Efter lite klurande kom jag igår på en alternativ lösning - jag drar en antennsladd i samma rör där det går en telefonledning.

Det sitter nämligen ett antennuttag precis bredvid ett telefonjack i ett annat sovrum. Från det sovrummet går det en telefonledning, utan omvägar eller mellanstationer, till det sovrummet där jag vill ha en till TV.

Så om jag helt enkelt tränger in antennsladden i samma rör som den enkla telefonledningen så behöver jag i sovrummet bara fixa till ett antennuttag brevid telefonjacket - och vips har jag precis det jag vill ha!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.