4 218 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Fiber
Vi får fiber in i vårt nya Myresjöhus i Linköping och undrar om det är nån som vet hur tv-mottagandet funkar via bredband
Har hört att det inte är så bra än så länge!
Har hört att det inte är så bra än så länge!
Vi har TV via fiber'n i Linköping, dock inte bredbands-TV, utan via RF-modulator i fiber/ethernet låda. Det blir som kabel-TV i huset så man slipper boxeländet. Bilden blir ju inte riktigt lika bra som digital-tv, men jag tycker det är helt OK.
Kabeltv via fiber funkar rätt bra enligt bekanta som har möjlighet till sån "lyx". Kabeltv via adsl, mja det är en annan sak.
Själv sitter jag på en två megabittare så jag behöver inte fundera på sånt...
Själv sitter jag på en två megabittare så jag behöver inte fundera på sånt...
Tack för svar!
Finns det nån som har mycket erfarenhet av bredbands-tv?
Finns det nån som har mycket erfarenhet av bredbands-tv?
Vi har tv via bredbandet (stadsnätet i västerås). Det funkar bra. Bara att koppla in och allt funkar. Vi valde Canal Digital, men det är säkert lika hos Viasat. Jag tror att bilden blir likvärdig som den skulle varit med parabol. Den stora fördelen är väl att man slipper ha en parabol på taket. Så kan man "ladda hem" film och det funkar också bra.
Några nackdelar:
-Ibland tar det tid innan digitalboxen kommer igång (kanske en halv minut som mest)
-Man kan inte få hdtv (ännu)
-Boxen som skickas ut kan bara kopplas med scart till tv-n. Vore ju shysst med nån digital utgång nu när många börjar skaffa platta tv med digitalingångar.
Några nackdelar:
-Ibland tar det tid innan digitalboxen kommer igång (kanske en halv minut som mest)
-Man kan inte få hdtv (ännu)
-Boxen som skickas ut kan bara kopplas med scart till tv-n. Vore ju shysst med nån digital utgång nu när många börjar skaffa platta tv med digitalingångar.
Tack för svaren
Hoppas nån mera har nåt att säga i ämnet!
Hoppas nån mera har nåt att säga i ämnet!
Klicka här för att svara