Teknik
IoI: Vi betalar 275 kr/mån. Anslutning 495 kr. Ip-telefoni kostar 99 kr/mån om man även har bredband, annars 125 kr/mån.
MrZ: [citat] Finns det någon som har programmerat den nya kontrollern ? Simmuleringen verkar vara lite skum i 2.0 programvaran. Men som sagt skulle vara intressant att se lite live source innan man köper 2.0 enheten.
NiB: Jepp, fick svar från Teletec att dt gick att bygga vidare med de störr LCD-displayerna. fredstu: Jag har fått tag på ett begagnat men oanvänt PC1580 larm som jag funderar på att sätta upp istället för 608 eller 832. Jag kommer att spara ca 3.000 SEK på detta jämfört om jag skall beställa liknande nytt av dessa båda modeller med de tillbehör jag skall ha. Så därav min fråga om
galento: [citat] Och detta blev svaret: Hej! Tack för din förfrågan. Idag har du telefonabonnemanget hos oss och väljer du att säga upp telefonen rekommenderar jag dig att först kolla med den bredbandsleverantör du väljer, om de kan leverara bredband utan telefoni. Om telefonen sägs upp och du har bredband via annan leverantör är det till dom du felanmäler om det inte fungerar. Med vänlig
CHC: 150kr/meter?! 50kr/meter?!?!?! Det låter VÄLDIGT billigt. Möjligtvis om det är grusväg och lättgrävd jord... Att få t.ex. fiber nergrävd inne i stan rockar lätt loss på 3000-4000kr/meter.
chali: [citat] Hrm den reglen om pen ledare >10mm2 är sänkt nu i de senaste föreskrifterna, men kvarligger vid genomgång av explosionsfarliga rum.[/quote] :-/ :-/ :-/ :-/
Mats: Hur har du kopplat? Strunta i de där dumma instruktionerna som box tillverkarna spyr ur sig. Jag kör alltid med boxer -> Video -> TV. Nackdelen är att man måste ha videon på för att se på boxern. Fördelen är att man slipper sånt strul du nämner. Videon ställer man i ditt fall på L1 eller L2
Mercafreak: Panasonic har ett som heter SCHT885 W som låter riktigt bra. kostar runt 6000:-
Buuzzz: Lösning: Ring Securitas och meddela vad du ska göra. Du får olika koder för skåp resp deckare, du måste dock uppge en kod till telefonisten som du sedan tidigare har meddelat Securitas..... 8-) För den koden har du väl kvar !
gluecifer: Jag gillar HP, men ska det vara automatisk duplex för dubbelsidiga utskrifter blir det rätt dyrt på en laser. Tror man kommer upp över 5000kr men jag kan ha fel. Samsung har dock kommit med en billig (2868kr inkl moms) färglaser med automatisk duplex. http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010080270 Finns med inbyggt nätverkskort om man lägger till 1000kr.
linblekinge: Hej .... Kolla leifline hemsida med reptips ... http://web.telia.com/~u45521195/ Kolla lödningarna på bildörs socklen som brukar ge sig ... Annars knacka lite försiktigt med träpinne för se om det är något glapp i kretskorten , läs kallödning .. Min erfarenhet är att i dom flesta fall är det löd fel på lite äldre tv apparater , så titta noga med en lupp efter runda svarta ringar
Draven: [citat] Två gupper kan vara samma fas men två säkringar.[/quote] Ok , har tänkt mig att mata varje rum med en säkring/grupp så det borde väl bli bra ?
Mats: Standard idag är fyra iom att många vill ha en extra linje för fax eller barnen osv.
gojan: Om du kopplar om jacken enligt Faidros länk http://www.norr.villariks.se/filer/Flytta%20jack.PDF eller mats_o¨s länk från en anna tråd http://www.telia.se/PrivatWebben/Attachment/20030703/Jack_kopplingsschema.pdf så kan du ha telefoner etc i valfritt jack. Jag har min första dosa i köket och sedan dosa 2 i hallen dosa 3,4 i nedre sovrum samt ett antal dosor på övervåningen. Mitt
banana: [citat] jag bor utanför Jönköping, tror nog det kan funka i normala fall, det är nog bara jag som har oflyt, kommer kontakta telia idag eftersom sändningarna i helgen har varit katastrof >:(
snickarboden: Direkt skrämmande, kan ju jämföra med då jag jobbade på Securitas Teknik så var det en total check av register och även kontroll för försvarsanläggningar. Ett rent brottssregister torde vara det minsta kravet men men... Sen är det även skrämmande att de kör det stuket med ren provisionslön, det bygger inte direkt på förtroendet för konceptet *ler torrt* Kunde onekligen varit kul
snickarboden: Själv kör jag med spikmatta dvs en hög med bröte så att de får städa om de skall kunna bära ut något, det lär avskräcka de flesta *S* Tjuvar tar det hus som ser enklast ut om vi nu pratar vanliga pundare. De går helst inte in ifrån gatan utan på baksidan och de uppskattar precis som sagts inte en tjutande utesiren. Källarfönster och källardörr är svaga punkter och tyvärr ger
Finkel_1968: just byggt klart nu och hoppas att man kan hålla tjuvar borta med att drasbba dem med rent sunt förnuft... dock kanske det finns de som gärna tar sig in i nybyggen vilket jag inte vill ska hända mig... till varje pris.. Någon som känner till något bra system där man kan kombinera övervakning/översikt/larm?? Tack på förhand! //Robert
Fotografen: [citat] Vad beror det på?[/quote] En vild gissning: Metallsalter i glaseringen?
Rostig_9000i_-88: Tack för alla svar! mats_o -> Precis en sådan bild jag sökte, tack. :)
krillek: Jag skall absolut inte gå in i centralen och rota! För mig räcker det att kunna koppla loss och sätta tillbaka en sensor vid t ex omtapetsering :)
Hobbyfixarn: Tack för byggtipset, ska leta fram lite kabel och testa ditt förslag :)
pimmp: Hi hi realist. OK det köper jag bättre än pessimist. Projektera galna ideer det är ju halva nöjet. Beror ju lite på vad man har för intressen. Man skulle ju kunna använda sig av olika strypningar för att även kunna vattna krukväxter samtidigt som gräsmattan ;)
Drogen: Nja, extendern (eller vad det nu blir) kommer att bli lite inbyggd och det kommer att bli lite omständigt att komma åt den. Den kommer ev. att monteras vertikalt under en hylla och det kan bli problem med sliden o.s.v. En enkel mottagare som kan manövreras med en fjärrkontroll vore perfekt.
Draven: [citat] Ja det är just detta som nog är problem, har inte snackat med leverantören(av LED spottar) men IHC som jag ska ha kanske inte har dimrar som kan styra LED belysning(enligt schneider). Vore intressant att höra någon som har IHC dimmer moduler till just LED belysning ?
NiB: S3 - du har en poäng där. Då syns ju även om larmet är av... Ska fundera vidare på om jag i så fall sätter en ständigt lysande diod. Tack för svaren S3 o Chris /NiB
Mats: Som vanligt är det priset som är kung, inte kvaliteten