2 715 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
ADSL spärrat på nytt nummer
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
Men herregud vad livet ska vara svårt ibland. När telefonen äntligen är inkopplad så återstår bredbandet.
Den som tidigare haft det nummret vi fått hade ADSL från en annan operatör och därigenom är det spärrat. Telia vare sig kan inte ta reda på vilken operatör som ligger och spärrar ADSL-möjligheten för oss och kan/vill inte heller ta reda på det. Det ligger därmed på oss att ta reda på det.
Är det någon som vet om det finns något bra sätt förutom att ringa runt till samtliga ADSL.-leverantörer själv?
Snälla hjälp oss.....
Den som tidigare haft det nummret vi fått hade ADSL från en annan operatör och därigenom är det spärrat. Telia vare sig kan inte ta reda på vilken operatör som ligger och spärrar ADSL-möjligheten för oss och kan/vill inte heller ta reda på det. Det ligger därmed på oss att ta reda på det.
Är det någon som vet om det finns något bra sätt förutom att ringa runt till samtliga ADSL.-leverantörer själv?
Snälla hjälp oss.....
Jag trodde Telia (mfl) var skyldiga att låta nummer ligga i "karens" innan de släppta dem igen. Har ni poängterat till Telia att det är tal om ett nytt nummer där ni ej har haft någon koppling till tidigare ägare?
Om telia vill så kan de kontakta Skanova som har registret över ADSL abonnemangen och se vilket datum som det gamla abonnemanget är registrerat för nedtagning.
Jag hamnade i en liknande situation när vi flyttade från lägenheten till huset. Vi hade Telia ADSL i stan (med bindningstid) när vi flyttade så fanns det en lokal leverantör vid telestationen. Telia hävdade att de annulerat vårt ADSL abonnemang (kom iofs inga fakturor) men enligt Skanovas register så var nummret blockerat under hela bindningstiden. Efter många turer gentemot telia, där man gång på gång NOGA fick förklara att man alltså ville att de skulle kontakta Skanova för att bekräfta att nedtagning av nummer fick ske direkt, så gick meddelandet äntligen fram till Skanova. Ett par dagar senare var det bara att koppla in oss hos den nya leverantören.
Om telia vill så kan de kontakta Skanova som har registret över ADSL abonnemangen och se vilket datum som det gamla abonnemanget är registrerat för nedtagning.
Jag hamnade i en liknande situation när vi flyttade från lägenheten till huset. Vi hade Telia ADSL i stan (med bindningstid) när vi flyttade så fanns det en lokal leverantör vid telestationen. Telia hävdade att de annulerat vårt ADSL abonnemang (kom iofs inga fakturor) men enligt Skanovas register så var nummret blockerat under hela bindningstiden. Efter många turer gentemot telia, där man gång på gång NOGA fick förklara att man alltså ville att de skulle kontakta Skanova för att bekräfta att nedtagning av nummer fick ske direkt, så gick meddelandet äntligen fram till Skanova. Ett par dagar senare var det bara att koppla in oss hos den nya leverantören.
Ja dessa nötter på Telia...
Förklara för dem att ni fått ett telefonnr av dem och det är deras jobb att se till så inga begränsningar finns.
Detta är väl knappast ert problem att reda ut? Ni har ju köpt en tjänst av Telia.
Jag blir så trött på de idioterna.
Förklara för dem att ni fått ett telefonnr av dem och det är deras jobb att se till så inga begränsningar finns.
Detta är väl knappast ert problem att reda ut? Ni har ju köpt en tjänst av Telia.
Jag blir så trött på de idioterna.
Den absolut enklaste varianten är att leta rätt på en vanlig tryckt telekatalog med nummerregister och se om ni kan hitta föregående abonent och ta kontakt med den personen och se om ni den vägen kan få rätt på vilken leverantör de hadde.
Alternativet är att ligga på telia ordentligt. Ring på kontorstid och kräv att få prata med en överordnad och tala sen klart och tydligt om att samtalet antecknas. Det brukar hjälpa en hel del.
Alternativet är att ligga på telia ordentligt. Ring på kontorstid och kräv att få prata med en överordnad och tala sen klart och tydligt om att samtalet antecknas. Det brukar hjälpa en hel del.
Klicka här för att svara