Hej

Jag tror jag fått en hjärnsläpp.

Om jag vill att frugan ska känna sig säker hemma, när jag har jouren....

jag vill kunna larma av hemma kopplingen när jag kommer hem.
--------------------------------------------------------
typ 06 = Fördröjd borta /hemma sektion?

typ 05 = borta /hemma sektion
-------------------------------------------
Hur ska sektionerna som är till samtlig IR-deckare programmeras?

Samt hur skall entre dörren programmeras?

PGM 1 vill jag ha till yttre indikering som visar när larmet är hemma kopplat, ska den då kopplas som typ 05 (05= statusutgång aktiveras vid tillkoppling) ?
aktiveras denna utgång även när huset är hemma kopplat eller bara när hela huset e larmat?

/Richard

Hej Rickard !

Mkt på dörren skall vara en 01:a som vanligt, Ir som skall vara bortkopplade under hemmatillkoppling skall vara 05:or. Tänk på att de blir automatiskt passersektioner i bortaläge (som 04:or altså), dvs en tjuv som går in via entredörren skapar fördröjning på alla dina Ir också. Minimera problemet genom att sätta inpasseringstiden till ett minimum, max 15 sekunder. Pgm:en tänds vid alla tillkopplingar. Kanske går att lösa om du ändrar egenskap för pgm. Måste kolla manual först isf. Vilken version av mjukvara är det i centralen förresten ? Vad behöver du led:en till förresten ? Du får ju ändå inpasstid via mkt:n.

Yttre indikering, för då kan jag öppna dörren larma av, utan att det piper om knappsatsen. (då kommer garanterat tanten vakna, med följd av att jag får sova på soffan), det var min tanke. Annars kanske det är bra att damen vaknar när jag kommer hem, så hon kan göra sig redo..... :-)

version av mjukvara, ingen aning hur ser jag det?

Tack för hjälpen

Ok, då kan du inte ha mkt:n som 01:a, det piper när du öppnar dörren. Versionen står på prom:et i centralapparaten.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.