Hej

Finns det nån här som kan DSC-larmen? Har ett Power408/608 (minns ej exakt vilket just nu) med LCD5500Z.

Jag har lyckats få en felkod jag inte kan kvittera.
Felet gäller "[4] Kommunikation" och jag lyckas inte kvittera bort den med sedvanliga #. Skumt för det brukar vara det som gäller normalt.
Varför?
Tips?

Det betyder att larmet har försökt att ringa upp en larmmottagare (privatpersson eller larmcentral) och inte fått någon kvittens. Felet försvinner bara när larmet har fått kvittens på alla uppringda nr...

Man kan tvinga fram ett kommunikationstest utanför de vanliga schemalagda genom att initiera ett självtest (har jag för mig). Då ska den ringa upp samtliga mottagare.

Jodå. Jag vet varför jag fått larmet och därmed felindikationen. Vi missade att kvittera ett larm. Vet allt det där. MEN hur blir jag av med felkoden???
Trigga larmet igen och kvittera på rätt sätt?

mattiase skrev:
Trigga larmet igen och kvittera på rätt sätt?
Ja gör det så slocknar felmeddelandet.

Följdfråga:
Hur kvitterar man larmet? Gör man det genom att trycka in "Abonnentkoden"?

Du kvitterar larmet genom att trycka ner någon siffra på telefonen i 2 sekunder, dock EJ någon av siffrorna 3,6 eller 9. När tonen i luren ändrar karaktär så kan du lägga på.

// Stefan

"I den mottagande telefonen kommer ett regelbundet pip höras.
Larmet kvitteras genom att siffran [1,2,4,5,7,8,0,* eller #] (på en tonsändande telefon) trycks ner under 2sekunder. Efter att larmet har kvitterats kommer ett sirenliknande ljud, lägg då på telefonluren. Om kvittens inte registreras av centralapparaten kommer uppringaren lägga på ”luren” och försöka igen."

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.