Cancerman_777
Cancerman_777: Hej alla! Electrolux ESF6131 - en gammal rackare Den kör programmet om 50° (Bio-programmet), men under 60°, 65° och 70° programmen så stannar den mitt i. Om man då avvaktar ett tag (30-60 min) och öppnar luckan och stänger den igen så kan man köra det till slut. I mina öron indikerar detta att temperaturgivaren inte mår så bra, men var sitter den??? Är det en rimlig slutsats jag
0 svar · 573 läst
K
Krokusen: Tänkte börja inhandla lite ljud och bild till uteplatsen i sommar. Tänker att jag skall ha en wiim amp i teknikrummet på nedervåningen, dra kablar till uteplatsen för ett par utomhushögtalare. (Tips på högtalare tas gärna emot) wiim:en kommer ha fast Lina, sen behöver jag nog få bättre wi-fi ute. Tips på det? Kör orbi med en satellit. Sen är jag på jakt efter en vettig proj för
0 svar · 552 läst
M
Michaaaael: Hej. Det är så att jag har installerat två styckna yale doorman en på ytterdörren på övervåningen och den andra på källardörren. Den på övervåningen fungerar hur bra som helst medan jag har fått problem med den nedervåningen. Om jag stänger dörren så kan jag inte låsa den utan måste dra upp handtaget och sedan låsa manuellt och om jag gör det så fastnar handtaget i låst
0 svar · 642 läst
Fotografen
Fotografen: Söker man på "40.685MHz" får man ett antal träffar, men vad som funkar eller ej har jag ingen aning om.
2 svar · 1,8k läst
·
M
Manhunter: Finns det någon i närheten av Lund. Som kan byta toslink uttag till en förstärkare.
0 svar · 604 läst
Richard_F
Richard_F: Vi köpte våra LED-lister från Ljuskoncept/Xcen https://ljuskoncept.se/guide-ljuslister/ Vi valde dynamisk vit för att få lite varmare/gulare ljus när man minskar styrkan. Vi fräste även in alu-profilen i täcksidan under skåpen men även där finns fler alt. Styr listen med en Plejd-driver men de erbjuder fler alternativ. Skönt att få den utan skarvar. Har kopplat ihop den längre
2 svar · 1,0k läst
·
Amatöraf
Amatöraf: [citat] Bytte ut antennuttaget till ett nytt från Schneider och det började fungera direkt. Provade först med en budgetvariant. Tack för hjälpen alla!
7 svar · 3,8k läst
M
mattoys: [citat] Om det är ett AGM-batteri borde det står på batteriet. Annars får du söka på tillverkare och modell av batteri så borde det framgå.
2 svar · 2,6k läst
D
DarkMarc: [citat] Och bara för jag skrev detta så har lampan nu tänt sig igen. Fick tips om att plocka ur samtliga 4 batterier + kommunikationsmedlen, vänta i några minuter för sedan sätta in komm-modulen följt av batterierna igen. Löste dock inte problemet. Så om någon har några fler bra tips vore de uppskattade. :) /DM PS. Mitt Doorman är snart 9 år gammalt, så teoretiskt sett kan ju
9 svar · 7,0k läst
·
E
Elvis1970: Hej, Min tvättmaskin Miele W3371 gav upp idag. Programmet stannar, displayen visar 3 streck - - - och Sköljning blinkar. De tips jag fått på tyska och engelska sidor ger två olika lösningar. 1. Kolla kollen och byt ut dom om dom är slut. 2. Byt ett relä samt säkring om inte lösning 1. inte fungerar. Har ni några andra tips innan jag börjar meka? En felsökning av tekniker kostar cirka
0 svar · 1,4k läst
·
P
paralun: [citat] Jo kanske funkar och så här skrev man 2018 "While the 32-bit Ubuntu desktop image is being dropped, the 32-bit package archive will remain along with the 32-bit net installer image, the mini.iso image, and other artifacts of Ubuntu's 32-bit support. As such, it will be possible for existing Ubuntu 32-bit users to upgrade to 17.10 via the package upgrade process and it will also be
7 svar · 1,5k läst
·
D
Daniel 109: Jag hoppas verkligen att det är kodad kommunikation med en rullande nyckel. De ska helt enkelt inte gå att kopiera signalen.
3 svar · 1,1k läst
·
L
LaT: [citat] Vad jag försöker säga är att det är bekvämt med en liten, men kraftfull dator, som man kopplar upp till externa skärmar, tangentbord osv när man är hemma, men är bekväm & liten att ta med sig när man behöver.
45 svar · 4,8k läst
benisfroms
benisfroms: Innan du använder en ny app, se till att läsa recensioner och förstå dess funktioner för att se om den passar dina behov. Dessutom är det bra att ha en öppen dialog med ditt barn om skärmtid och varför det är viktigt att ha en balans mellan skärmtid och andra aktiviteter. Att involvera dem i processen kan hjälpa till att skapa förståelse och samarbete.
32 svar · 4,8k läst
·
MathiasS
MathiasS: 1080p 50 på både cheomecast och tv verkar vara rätt medicin.
1 svar · 706 läst
T
TuXy: [citat] Jag tog i, men huset är av sten och i nuläget går en vanlig router inte genom väggarna med full hastighet. Fast kanske bättre krut i en Unifi så det räcker med en 🙂 Min plan är isåfall att dra ett stort rör och om det inte räcker pga någon märklig anledning har jag möjlighet att montera fler rör. Jag bygger inte in mig eftersom det är som ett stort schakt mitt i huset.
11 svar · 1,2k läst
Düsseldorff
Düsseldorff: Hahaha, gedigen kvalitetskontroll på det rullande bandet...
6 svar · 1,3k läst
·
T
Testarn: Det borde ju vara så att om du fotar i porträttformat så kommer de att kopieras ut i porträttformat och inte att de (fotofirman) tar övre delen av ditt stående/porträttformat och gör en kopia av. Om du gör det i en webbtjänst så borde du kunna förhandsgranska hur det ser ut och kanske även beskära fotot och görs det hos en butik så hjälper de dig.
1 svar · 591 läst
Naturliv
Naturliv: Vill jag göra det gratis och enkelt kan jag fästa något mönster i det material som finns. Men det är kanske svårt att hålla rent och snyggt med tyg eller tapet. Det blir inte heller så slätt och fint som ovanstående exempel på köpeprodukter. Fast det kanske ska vara en grej, att pimpa om datorn, ungefär som att man byter gardiner. Så här skulle det kunna se ut med
5 svar · 1,1k läst
·
J
Jodåsatteh: [citat] Jag tänker att det måste ha blivit bättre sedan jag hade det sist. Annars hoppas jag att ingen hade använt det. Hade gärna stoppat i puckar bakom brytarna men hade samtidigt gärna sluppit ta hit en elektriker. Kommer aldrig ställa mig och koppla in det själv heller, så var inte orolig :) Vissa av mina brytare fjädrar tillbaka, andra inte. De som gör det kan jag hålla inne så
10 svar · 3,1k läst
·
trähandtag
trähandtag: Vi har ett problem, som jag tror de flesta inte har, men kanske någon av er stött på detta problem. Vi har en Oled SONY AG8 65 tum från 2019. Den är uppdaterade, vilket görs automatiskt. Vi provade Netflix (dyraste abonemanget) innan jul och insett att det måste finnas ett problem med Dolby Vision och denna TV. Problemet är att bilden ändrar färgton under samma bildsekvens och oftast
0 svar · 749 läst
I
Ironside: OLED alla dagar i veckan, numera kommer OLED upp i bra med nits. När det gäller storlek så beror det på avstånd men förövrigt så stor som möjligt. Hur mycket pengar man lägger får vara relaterat till hur mycket TVn används eller hur rik man är. Så, det ser ut som du gjorde ett bra val, vet dock inte hur just Samsung presterar, de tillverkar sina egna OLED paneler.
19 svar · 5,7k läst
·
Kluven
Kluven: [citat] Det funkade!! Fan va härligt!
6 svar · 3,7k läst
K
Kane: [citat] Återigen, tala om vilken TV du har kanske hjälpen finns att få här.
3 svar · 879 läst
nino
nino: Snabba ryck från Amazon, lampan levereras imorgon. Tror inte det var skymningsrelä inbyggt, är det inte det så är nog enklast att koppla den över en Shelly puck som styrs av solen ned/upp Kan ju lägga så den slås på 30min innan solen går ner och 30min efter uppgång.
18 svar · 2,0k läst
·
V
vyyye: Hej igen, Ville bara uppdatera att det löste sig, enligt etompau's principskiss. Dock så hade jag ingen N så följde manualens instruktioner och har en kabel som går från L i dimmer till N. Tack igen för hjälpen.
12 svar · 2,2k läst
·
B
byggankan: Vi har ingen tv i vårt vardagsrum vilket vi är väldigt nöjda med och inte heller vill ha. Men, jag har kommit på att jag skulle vilja ha på en del sportarrangemang som OS, olika VM, vinterstudion mm att stå och rulla som lite bakgrund när man gör annat. Datorn är för liten och tv-rummet för avskiljt så tänkte att man kanske kan lösa det med en projektorduk som hängs i taket och
0 svar · 776 läst
Sne4
Sne4: Det blev en vattenvakt från acandia med en 24v slinga som får klippa strömmen till vattenpumpen. Sedan ska jag kika efter en återställbar termosäkring på pumpen som kopplas in på den slingan med. Nu blir det ett samtal till försäkringsbolaget gällande bidrag/billigare försäkring och ta tag i den delen av vattenläckagemöjligheter med smygläckor och fukt innan de inträffar.
24 svar · 4,0k läst
·
D
draje: Hej. Jag har inte gjort nåt annat än att byta batterier några gånger till sedan jag skapade tråden 😆 Jag har läst nånstans att det Kan bero på två montageskruvar som är "för långa". Ska ta isär nån gång framöver för att se om jag hittar nåt som verkar gALeT. 😁
7 svar · 3,6k läst
Dan_Johansson
Dan_Johansson: [citat] Finns egentligen två olika modeller, den du hittade som man sätter på slangarna som går in i kupen och en större variant som man sätter på kylarslangen... Jag har en sån modell du länkar till i ena bilen, och den funkar inte superbra.. det behövs ganska många timmar för att värma motorn då cirkulationen blir dålig i de små slangarna.. Köpte jag en idag skulle jag sätta
6 svar · 2,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.