P
Per Lundqvist i Halland: [citat] Skulle kunna vara samma lilla problem som jag hade med mitt L3-lås för ett tag sedan. Slutblecket i mitt fall är det som följer med låset. Det går inte att justera med skruv utan har färdiga "hack". När jag i mitt tycke justerat det för att dörren inte skulle "skallra" så fastnade fallet vid stängd dörr. Den satt helt enkelt för tight. Som tur var kunde jag luta mig mot
1 svar · 2,2k läst
D
Dilato: Actlawca.com is a fraudulent online store that you should avoid at all costs. This scam website claims to sell various products at very low prices, but will either send you counterfeit or inferior goods, or nothing at all. https://malwaretips.com/blogs/actlawca-com/
5 svar · 1,6k läst
·
Blab601
Blab601: Hej, Vill bara återrapportera att jag landade i capidi 388b sammanlänkade brandvarnare. När jag väl kopplat samman dem upptäckte jag att den först larmande brandvarnaren har en tydligt annan signal, vilket är bra. Detta framgick inte så bra innan köp och om det står någonstans har jag helt missat det.
6 svar · 3,3k läst
galento
galento: Ok tack , ska kolla efter den 👍 . Har den i mobilen.
2 svar · 1,0k läst
blackarrow
blackarrow: [citat] Eftersom du nämner ZTE Så var det en lång radda ZTE modeller och många andra märken som hade mjukvara med äkta virus installerat från fabrik för några år sedan. [citat] En lista mobiler, från 2017, där många Samsungmodeller är med. https://threatpost.com/38-android-devices-infected-with-malware-preinstalled-in-supply-chain/124275/ [citat] Men interns Ubiquitis produkter har
16 svar · 3,2k läst
M
Mjärn: [citat] Ja, det finns smarta brandvarnare som är anslutna till ditt hemnätverk och kan skicka varningar till din smartphone om de detekterar rök eller om de utlöses av andra skäl. Du kan installera appar eller använda tillhörande programvara för att få dessa aviseringar.
12 svar · 2,9k läst
kisumisu
kisumisu: [citat] Tack än en gång. Radio Garden verkar vara riktigt bra 👍
32 svar · 5,7k läst
·
A
Anderzzon90: Jag böt masterkod och kan nu öppna och stänga dörren, men de är lite trögt, vet inte vad som hände men lät den vara ett tag och nu så går de att låsa. Jätte skumt .. funderar nog på att byta till vanlig lås
13 svar · 22,0k läst
·
Lasse Wallin
Lasse Wallin: [citat] Halloj! Hur gick det för dig? Har samma bekymmer men hittar inga skador. Lasse
6 svar · 5,9k läst
·
anders07
anders07: Jag hade en Onyx BOOX tidigare som fungerade rätt bra. Den körde Android så man kunde installera appar och använda i Teams och Zoom möten och rita på medan man delade skärm. Den går dock inte (åtminstone vad jag hittade) att anteckna i boken man läser, utan du får växla mellan appar. Den var hyfsat rapp, men eInk skärm gör ju alltid att det blir lite segt att växla "bild".
8 svar · 1,5k läst
·
M
MagHam: Det finns många platinagivare med inskruvningsmöjligheter. Bara att googla. I kombination med en riktig temperaturregulator får du en proffsig lösning. Kanske inte det billigaste, men bra. Själv har jag använt Deltas DT320RA för tillämpningar liknande ditt. Denna relämodell klarar 5 A resistiv last, annars får man koppla mellan en kontaktor. Går att använda som on off termostat med
5 svar · 1,1k läst
·
arneri68
arneri68: Streaming med mpegdash och hls följer ett manuskript som talar om för klienten vilket segment de skall ladda ner. Varje segment brukar innehålla 6-12 sekunder film. Film och ljud synkas när filmen kodas. Det skall vara ett överlapp av segmenten för att ge en buffert. Både bild och ljud hackar om bufferten är tom. Enbart hackande ljud indikerar på annat problem än bandbreddsbrist.
50 svar · 6,6k läst
·
O
Orfeous: [citat] Nej, absolut inte. Det är för lokalt nät. :)
47 svar · 11,7k läst
·
Dan1891
Dan1891: Electrokit är bra, snabba leveranser, låg frakt och mycket grejer hemma. Jag handlar ofta hos dom. Man kan även handla i deras fysiska butik om jag har fattat rätt?
11 svar · 1,4k läst
Huggedugge1
Huggedugge1: https://www.villaagarna.se/radgivning-och-tips/produktgranskning/artiklar/sa-lurar-tjuven-ditt-larm-och-vad-kan-du-gora-at-det/
0 svar · 853 läst
F
Fideliox: [citat] Gutt, nej det dröjer oftast flera timmar emellan.
4 svar · 978 läst
TRJBerg
TRJBerg: [citat] Ska pröva med det nästa gång.
45 svar · 4,6k läst
ÅkeSun
ÅkeSun: Köp låkt, typ 23x36 4 bitar runt 300 cm ("stigare") c.a 10 bitar tunt 40 cm (steg) c.a 20 bitar runt 20 cm (distanser på höjden) Limma/skruva ihop bitarna, steg och distanser kläms ihop mellan 2 stigare sas Vill du lyxa till det, slipa bitarna före montering. Så länge stegbitarna är kvistfria kommer det bli en stabil stege eftersom två hoplimmade läkt är starkare än en lika tjock
5 svar · 1,5k läst
M
maria01: https://www.byggahus.se/forum/threads/taevling-vinn-en-robotdammsugare-med-moppfunktion.512620/ vad kul satt och kolla på just den där igår men varför är den så dyr i sverige https://www.darty.com/nav/achat/ref/MC348924632.html
0 svar · 707 läst
C
Christoffer L: [citat]
4 svar · 3,8k läst
·
JonazThern
JonazThern: Är det någon som har TCL Soundbar och Shield, och har löst hur man antingen får TCL att para ihop med TV direkt utan att behöva klicka ”JA” varje gång, eller ha igång Soundbar utan att den kopplar från?
0 svar · 547 läst
drbodyjr
drbodyjr: Japp, det var en huvudsäkring. Problemet löst, tack för hjälpen!
3 svar · 1,4k läst
·
B
buffyin: [citat] Om låg pris är prio så beställ två sånna här (får du gratis frakt) för 120kr https://a.aliexpress.com/_EG77V6v Tuya till värkar för många av exemplen ovan och under samma namn. All Biltemas smart hem kommer också från dem. Annars finns det Shelly https://www.styrahem.se/p/577/termometer-och-luftfuktighet-vit-wifi-shelly-ht som kan kopplas in med USB och kan ha flera av deras
6 svar · 6,4k läst
P
Peter787: [citat] Man monterar dem normalt i ett slätt doslock. HDMI uttag finns färdiga. 2 ihopkopplade HDMI-kontakter är nog bara 5-6 cm, det går lätt in i en vanlig apparatdosa, annars finns det större dosor också.
6 svar · 1,4k läst
fam-lundborg
fam-lundborg: [citat] Laddar hem till Calibre (Windows) och läser sedan på diverse läsplattor med e-ink (finns även appar till mobil), vi kör uteslutande EPUB, men också mycket på engelska vilket växlar upp utbudet rejält utanför bokus mfl. Calibre innehåller även söktjänst för att leta efter titlar som jag har använt några gånger för att hitta specifika böcker.
3 svar · 751 läst
C
cpalm: [citat] Ja, det där med drag kan vara knepigt. Om man skall vara petig mäter man aldrig luften i sig, utan det du ser är bara följdeffekten av att den kalla luften kyler av kringliggande ytor (då luft är i princip helt transmissiv, dvs. den släpper fram värmestrålningen utan att vare sig reflektera den eller emittera någon egen värmestrålning. Och tur är väl det i sammanhanget,
9 svar · 1,8k läst
·
D
Danebb: Jag hade valt 4K varianten oavsett din TVs upplösning. Byter du TV kan det ju vara trevligt med en bra signal in. https://www.allente.se/boxar/chromecast/
17 svar · 3,6k läst
J
jonaserik: Vad vet du om föregående ägare, ser nästan ut som att det varit 2 abonnemang. Alla 4 i den svarta inkommande är kopplade. Som sägs, klipp så långa som möjligt, rulla ihop och peta in. Det finns säkert fler dosor i huset.
14 svar · 2,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.