1 472 läst ·
10 svar
1k läst
10 svar
Tysta PC5508Z??
Hej,
Behöver hjälp med ett Power 608.
I en villa är ett Power 608 monterat och manövreras med två manöverpaneler. Båda två är PC 5508Z där den ena sitter vid entrédörren och den andra på ovanvåningen.
"Problemet" är att manöverpanelen på ovanvåningen "piper" när in- och utgångsfördröjningen aktiveras och eftersom ovanvåningen är en sovavdelning vill jag gärna få tyst på manöverpanelen på ovanvåningen.
Jag hittar inte någonstans hur man kan deaktivera "pipandet" på manöverpanelen på ovanvåningen. Har andra, äldre, larm i familjen där det går att ställa individuellt på varje panel om den skall låta eller ej.
Någon som kan hjälpa mig?
TACK!
Behöver hjälp med ett Power 608.
I en villa är ett Power 608 monterat och manövreras med två manöverpaneler. Båda två är PC 5508Z där den ena sitter vid entrédörren och den andra på ovanvåningen.
"Problemet" är att manöverpanelen på ovanvåningen "piper" när in- och utgångsfördröjningen aktiveras och eftersom ovanvåningen är en sovavdelning vill jag gärna få tyst på manöverpanelen på ovanvåningen.
Jag hittar inte någonstans hur man kan deaktivera "pipandet" på manöverpanelen på ovanvåningen. Har andra, äldre, larm i familjen där det går att ställa individuellt på varje panel om den skall låta eller ej.
Någon som kan hjälpa mig?
TACK!
Exit delay går ju som sagt att göra tyst, entry delay har jag inte sett någon funktion för att tysta och det är ju ganska logiskt. En sån funktion skulle orsaka en hel del falsklarm.
Jag kan komma på två lösningar:
*Larma av utifrån med en nyckelbrytare eller en trådlös fjärr
*Plocka ur summern ur MAPen på ovanvåningen.a
Jag kan komma på två lösningar:
*Larma av utifrån med en nyckelbrytare eller en trådlös fjärr
*Plocka ur summern ur MAPen på ovanvåningen.a
Vet inte om det funkar på 608.
"PC1616-1864 Ingen inpasseringssummer
Summer vid inpassering urkopplas om följande kriterier är uppfyllda: Sektion 1 är programmerad som sektionstyp [01] (Fördröjd sektion) Option 3 aktiveras i sekvens [101] (Ding-Dong) Ding-Dong ljudet ändras till något annat än default för sektionen i [*][8][Inst.kod][*][201]"
"PC1616-1864 Ingen inpasseringssummer
Summer vid inpassering urkopplas om följande kriterier är uppfyllda: Sektion 1 är programmerad som sektionstyp [01] (Fördröjd sektion) Option 3 aktiveras i sekvens [101] (Ding-Dong) Ding-Dong ljudet ändras till något annat än default för sektionen i [*][8][Inst.kod][*][201]"
stjärna 8 installatörskod
301
0701122334
#
#
klart
Problem kan uppstå om man slagit in för många siffror.
Man kan inte "radera" en siffra utan bara skriva över.
Efter telenummret så ska raden vara utfylld med F (hexadecimal)
Så om man är osäker så knappar man in telenummret följt av några F.
Bokstaven F får man till genom att först trycka stjärna och sedan 6.
301
0701122334
#
#
klart
Problem kan uppstå om man slagit in för många siffror.
Man kan inte "radera" en siffra utan bara skriva över.
Efter telenummret så ska raden vara utfylld med F (hexadecimal)
Så om man är osäker så knappar man in telenummret följt av några F.
Bokstaven F får man till genom att först trycka stjärna och sedan 6.
Klicka här för att svara