Fick ingen respons på detta i el-forumet, testar här istället, kanske mer teknikintresserade här?

Funderar på att ha någon form av neonrör på fasaden men har inte kunnat hitta någon upplysning om det. Jag undrar om kostnad, tillverkare, effektbehov mm? Kunde vara rätt coolt att ha gatunumret tex! Kanske finns det energisnålare alternativ?
Nån som vet nåt om neon?
 
http://www.itabneon.com/

Prova här. Jag jobbade där förut... hinner dock inte skriva mer just nu.. sonen kallar!

Återkommer i ämnet!

//Magnus
 
Hej Magnus,
skönt att jag fick någon respons! Intressant länk, har du någon uppfattning om vad tex en 1 meter hög 4:a kan kosta och hur mycket el den drar?

Jag väntar med spänning, vore väldigt häftigt att ha på fasaden, har alltid älskat neonskyltar!
 
Neonwankel.jpg
Hej!
Tyvärr är det nog inte så billigt och idag är LED säkert lika bra om inte bättre till dom flesta fall.

Ska du göra en skylt med "öppna" rör är dock neon kung!

Jag fick denna gjord när jag jobbade där... håller ju på med wankelmotorer.
Den ska upp i garaget när det blir klart.

// Magnus
 
Redigerat av moderator:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.