M
Miramithe: Det går att ställa 250 min per zon. Så ställ även in zon 2 3 och 4 så är det ju lugnt
4 svar · 3,1k läst
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Nu har jag iofs stort förtroende för ert frontend-arbete, men kommer ändå med förslaget att märke skulle kunna vara ett metadata som visas ut på robotsidan på samma vis som delforum visas ut på huvudsidorna. Alltså så att Grund & mark, Övrigt OT, Works respektive Tak & vind nedan motsvaras av HQ, Gardena, McC och vad det nu finns. Då borde även den märkesfokuserade snabbt se vilka
87 svar · 9,5k läst
·
Sekelskiftesdrömmaren
Sekelskiftesdrömmaren: Har löst sig nu. Använde AM radion för att hitta guidekabeln som var nergrävd och så grävde jag upp guidekabeln efter ett visst antal meter och på tredje försöket så fick jag det att fungera. Nu funkar allt bra igen. Gick åt några kopplingar men ändå värt då jag slapp dra om hela guideslingan. Ca 1/3 av guiden drog jag om med märlor.
12 svar · 15,3k läst
O
O: Vad bra! Det är inte alltid så enkelt att förstå logiken. Men den verkar ju fungera väldigt bra. Så man lär sig "egenheterna" efter hand.
8 svar · 2,5k läst
O
O: Intressant att Husqvarna support är så dåligt pålästa att de måste tro.:rofl: Det är väl så man säger när man har ett känt fel med kommunikationen, Tex att den är vääldigt låångsam. "systemet"? :crysmile:
4 svar · 1,8k läst
V
virre1: Ja, det tyckte vi ju - med guidelinan mer än tre meter rakt fram. Eftersom det sedan bär av åt höger ska vi lägga till ytterligare lina innan svängen. Tack för tipset om att felet ligger där! Det har blivit långdraget och vi vill äntligen se den klippa som vi tänkt
9 svar · 3,4k läst
·
K
Kröll: [citat] Konstigt ingen som vet ?????
1 svar · 1,4k läst
G
Gerson: Summering, har bytt ut hela slingtråden och f.n. funkar det perfekt (y):cool:
4 svar · 2,6k läst
O
Ove Viken: Hei, har noen tegninger / video av hus og gate, til Automower
0 svar · 1,1k läst
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Hur gick det här då? Jotack bra, men inte riktigt som planerat. Det man själv tänker som en utmärkt plats att sätta laddaren på har helt plötsligt tomthavaren helt andra planer för - nej, där ska jag plantera en vad-det-nu-var för att så småningom ersätta trädet som står två meter bredvid. Och som en liten passus kan jag säga till er som ska installera robot på en tomt med
7 svar · 3,4k läst
·
M
Manishtushu: [citat] Tack. Har tänkt på det men ska se efter lite noggrannare. Återkommer när jag testat.
2 svar · 6,9k läst
U
umh: Jag skulle kollat laddkontakterna(plattorna) / stiften om de måste rengöras. Den kanske inte känner inte av att den nått fram. Men kan säkert vara allvarligare i vissa fall som kräver kortbyte.
4 svar · 3,7k läst
·
4
4092: Vad är det för torx storlek på denna skruv? 574 45 01-01 - Skruv ITXPANT ? Sitter 4 st runt display på 230 acx [MEDIA=youtube]lAwqhiI-WVk[/MEDIA]
0 svar · 1,9k läst
B
Bergsmongo: Det sitter 7st celler i batteriet, och borde hålla iallafall 28V fulladdat, helst mer. Normalt sett vill man inte gå under 3V (på en okänd li-ioncell), vilket gör att du inte bör dra ner batteriet under 21V. Max laddningsspänning på en li-ioncell brukar vara 4.2V, vilket gör att batteriet som max laddas med 29,4V. Min Worx-laddare (WG791E.1) ger 33.1V utan att vara kopplad till
3 svar · 3,8k läst
4
4092: Är det någon skillnad på 230 ACX batterierna från modell 2010 till 2014. Behöver beställa nya.
0 svar · 2,3k läst
B
biggan2000: Jag förstår inte instruktionerna för hur man får igång klipparen. Tror jag har gjort installation på själva klipparen som man ska men inget händer. Alltså den startar inte på den tid som jag angett. Det står på displayen att Auto är igång. Nån som kan hjälpa till med vad som måste installeras väljas i de olika funktionerna?
0 svar · 2,9k läst
V
virre1: OK, jag provar det
9 svar · 2,7k läst
·
J
Joelly: Tack tack @micked99
2 svar · 2,9k läst
S
stigus: Någon som har erfarenhet om denna? Hittar inga omdöme på den
0 svar · 1,1k läst
Bödvar McOlsson
Bödvar McOlsson: Vår heter Angus. Efter en viss MacGyver.
221 svar · 91,3k läst
·
L
Le Mans 69: [citat] Hej jag har några biltema klippare LMR24 som fungerar fint men nu har två laddstationer lagt av hittar inte slingan verkar inte skicka ut någon signal
0 svar · 2,2k läst
il_duce
il_duce: [citat] Råd och Rön rekommenderade iMow .. Många klippare ser bra ut på pappret men är katastrof i verkligheten (finns en tråd om iMow här på forumet). Skulle inte lita på råd&rön när det gäller robotklippare. Skulle satsa på en Mcculloch Rob s600 eller s400. Bevisat bra teknik då det är samma maskiner som husqvarna automower (mcculloch ägs av husqvarna). Ligger visserligen på
2 svar · 4,0k läst
N
Naturnicklas: HUR KLIPPER LANDROID OLIKA ZONER? Enligt appen skall man kunna få klipparen att prioritera olika zoner i gräsmattan. Det tyckte jag lät bra eftersom olika ytor av min gräsmatta växer olika fort. Enligt anvisningarna skall man låta maskinen följa gränskabeln till en viss punkt och där ange hur många procent av tiden som skall ägnas åt denna "zon". Sedan fortsätter den längs kabeln
0 svar · 2,8k läst
J
jamne: Hej hade loss batterierna fnns 2 st å laddade dom med en 24 volts laddare satte tillbaka och nu står det på displayen Halt clock error går inte att komma vidare reagerar bara på stoppknapen och on någon som vet ? Mvh Jamne
0 svar · 1,3k läst
P
Paxman: [citat] Det jag menade var att eftersom gräset inte kommer växa något så kommer jag inte kunna se hur det reagerar på nya knivar. Boten kommer jobba som vanligt, bortsett från de dagar beskärning av fruktträd ska ske den här veckan.
12 svar · 6,1k läst
O
Olleshus: Ok. Så här ser putsnätet ut som jag nämnt [bild] tidigare. Jag har satt det på ett litet område i en sluttning på prov där roboten brukar riva upp jorden. Nätet bör bli mindre synligt när gräset vöxer...hoppas jag
22 svar · 15,9k läst
·
O
Ovesun: Rekommenderar dig att gå med i Facebookgruppen "Vi som har en Husqvarna Automower".
2 svar · 2,7k läst
·
B
byggarebo2: Har samma problem medicin 430X efter rengöring nu. Körde lite med vattenslangen. Efter detta stod det no battery.. Plockade bort kåpan igen och lät torka en stund i solen. Nya försöket startade den upp som vanligt, stängde av igen och tog bort den till laddstationen, trycker på strömbrytaren men nu händer absolut ingenting.. Jag låter den stå torr ett dygn till att börja med!
6 svar · 21,2k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.