Vi funderar på att skaffa en robot till huset men är osäkra på om det kommer fungera med en slänt osv vi har på tomten.
Så därför har jag tittat en del på blocket och hittat ett par kandidater, t ex en Worx Landroid WG790e där det sägs att kretskortet i laddstationen är trasigt.

Vad säger ni? Priset är lågt och passar oss men hur vet jag med säkerhet att det faktiskt är laddatationens kretskort som är trasigt och allt kommer funka när man bytt detta?

Vilket pris har klipparen?
Är du inte rejält händig och villig att acceptera felsökning och problem mm så skulle jag avråda att köpa en defekt klippare.

• Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
E etompau skrev:
Vilket pris har klipparen?
Är du inte rejält händig och villig att acceptera felsökning och problem mm så skulle jag avråda att köpa en defekt klippare.
2500:-.
Säljaren säger att det kommer ström TILL stationen men inte ut till roboten.
Är relativt händig så att byta kretskortet är väl inga bekymmer.
Men man drar alltid öronen åt sig.
En ny station kostar iofs ”bara” 1700:- ungefär.

J Jockose skrev:
2500:-.
Säljaren säger att det kommer ström TILL stationen men inte ut till roboten.
Är relativt händig så att byta kretskortet är väl inga bekymmer.
Men man drar alltid öronen åt sig.
En ny station kostar iofs ”bara” 1700:- ungefär.
OK, då landar det kanske på 4200:-
Ålder är också en faktor som ska beaktas. Kanske behövs det inom kort nya batterier.

Testa att pruta ner priset! Privatköp av (defekta) varor ska vara rejält billiga då du efter avslutat köp inte kan reklamera varan.

• Gilla
Jockose
  • Laddar…
E etompau skrev:
OK, då landar det kanske på 4200:-
Ålder är också en faktor som ska beaktas. Kanske behövs det inom kort nya batterier.

Testa att pruta ner priset! Privatköp av (defekta) varor ska vara rejält billiga då du efter avslutat köp inte kan reklamera varan.
skadar inte att försöka pruta.
Kretskortet som enligt säljaren är trasigt kostar 800:-.
Men som sagt batteriet osv är gammalt så.

Bara som jämförelse : jag sålde min 6 år gamla WG790E med laddstation, dokumentation och fullt fungerande ( nja, den smet ibland och grävde upp gräsmattan lite också ), för 800:- ( inklusive frakt för 200:- ) för någon månad sedan.

• Gilla
Jockose
  • Laddar…
Oj, 2500:- för något som inte fungerar. Nja, pruta ner eller leta vidare.

• Gilla
Jockose
  • Laddar…
Erbjöd 1500:- och jag tar risken. Men icke.
Letar vidare

• Gilla
JLyck
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.