Hej!

Har pga kabelstrul kört igång min 6 år gamla robomow RS630 först nu, och efter att hon klippt hela natten står det fortfarande 0% på klippt yta. Kikade även igår kväll då hon varit ute en sväng och då var det också 0%.
Har inte satt några vilotider eller dagar, men den borde ju iaf visat några procent igår kan man tycka.

(Har stängt av schemat nu pga kabelunderhåll därav lite missvisande bild)

Visas det korrekt i appen för er?

• Skärmdump av app för robotgräsklippare som visar 0% klippt yta trots användning, med laddat batteri och avstängt schema.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
G GreenMoose skrev:
Hej!

Har pga kabelstrul kört igång min 6 år gamla robomow RS630 först nu, och efter att hon klippt hela natten står det fortfarande 0% på klippt yta. Kikade även igår kväll då hon varit ute en sväng och då var det också 0%.
Har inte satt några vilotider eller dagar, men den borde ju iaf visat några procent igår kan man tycka.

Nej det gör det inte, min historik visas inte heller. Har kontaktat supporten, väntar på svar...

Nissens
G GreenMoose skrev:
Hej!

Ja, det fungerar utmärkt för mig. Har haft RS612 i 6 år nu.
Jag skulle gissa på att du inte angett hur stor din gräsmatta är, så då har den inte mycket att räkna på. Det kan också vara så att den bara räknar på det om du lagt upp ett schema, det finns ju ingen anledning för den att räkna på hur mycket som är klippt vid varje givet tillfälle om det inte finns ett schema...

• Gilla
GreenMoose
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Ja, det fungerar utmärkt för mig. Har haft RS612 i 6 år nu.
Jag skulle gissa på att du inte angett hur stor din gräsmatta är, så då har den inte mycket att räkna på. Det kan också vara så att den bara räknar på det om du lagt upp ett schema, det finns ju ingen anledning för den att räkna på hur mycket som är klippt vid varje givet tillfälle om det inte finns ett schema...
Jag har löst problemmet. Jag har ett enda tillfälle i historiken.
I mitt fall visade sig att gsm modulen inte hade täckning. Jag testade på ett annat ställe med god mottagning och vips...

Jag kom på det eftersom jag inte alltid fick medellande av robotgräsklipparen... och då misstänkte jag genast täckningen...

• Gilla
GreenMoose och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.