D
Funderar på att köpa en Indego M+ 700 men hittar ingen tråd om dessa, någon som har en av dessa modeller och kan bidra med erfarenheter?

En detaljfråga samtidigt, hur lång är sladden från nätdel till dockningsstation?

• Gilla
Vispen74
  • Laddar…
Hej!
Har du köpt? Jag tänkte köpa en men insåg att tomten bara var 285m2 när jag mätte upp den. Tittar därför på en 500+

Strömsladden är 7 m lång svarade Bosch mig. Finns förlängare på 5 m.

D
K Kirev skrev:
Hej!
Har du köpt? Jag tänkte köpa en men insåg att tomten bara var 285m2 när jag mätte upp den. Tittar därför på en 500+

Strömsladden är 7 m lång svarade Bosch mig. Finns förlängare på 5 m.
Nej, blev ingen för mig, fick liv i min gamla så det får bli senare, då är de kanske ännu lite smartare!

• Gilla
Kirev
  • Laddar…
Ingen som har erfarenhet av dess Bosch med intelligent navigering? Är trött på min Worx som mest irrar omkring och fastnar.

• Gilla
mawi
  • Laddar…
Vispen74 Vispen74 skrev:
Ingen som har erfarenhet av dess Bosch med intelligent navigering? Är trött på min Worx som mest irrar omkring och fastnar.
Jo. Jag har en.

K Kirev skrev:
Jo. Jag har en.
Och hur går den?

Vispen74 Vispen74 skrev:
Och hur går den?
Jag är nöjd. Har en enkel gräsmatta med endast ett träd. Tror inte man ska ha för komplicerad gräsmatta om den ska fungera bra. Kommer dock uppdateringar med jämna mellanrum så dom trimmar nog in tekniken hela tiden. Det jag saknar på min S+500 som finns på 700 är möjligheten att välja om den ska starta varje klippning med att kantklippa. Det hade räckt att den gjorde varannan gång. Annars fungerar den bra. Man ska inte tro att den klipper 100% utan den missar nog 1-2 % varje gång men det tar den vid nästa klippning. Är imponerad över hur den kör genaste vägen över gräsmattan när den ska ladda oavsett var den är. Behöver ingen guidekabel.
Jag gillar också att kunna göra alla inställningar i appen. Så en uppkopplad rekommenderar jag. Då uppgraderar den sig själv också.
Undrar du något speciellt?

• Gilla
mawi och 1 till
  • Laddar…
K Kirev skrev:
Jag är nöjd. Har en enkel gräsmatta med endast ett träd. Tror inte man ska ha för komplicerad gräsmatta om den ska fungera bra. Kommer dock uppdateringar med jämna mellanrum så dom trimmar nog in tekniken hela tiden. Det jag saknar på min S+500 som finns på 700 är möjligheten att välja om den ska starta varje klippning med att kantklippa. Det hade räckt att den gjorde varannan gång. Annars fungerar den bra. Man ska inte tro att den klipper 100% utan den missar nog 1-2 % varje gång men det tar den vid nästa klippning. Är imponerad över hur den kör genaste vägen över gräsmattan när den ska ladda oavsett var den är. Behöver ingen guidekabel.
Jag gillar också att kunna göra alla inställningar i appen. Så en uppkopplad rekommenderar jag. Då uppgraderar den sig själv också.
Undrar du något speciellt?
Kul! Ja här är något kuperat så hade varit kul att veta hur känslig den är för ojämnheter och lutning, men det har du inte koll på då antar jag?
Annars så låter ju navigeringen grym, med en vanlig ranta runt på måfå klippare kan en tofs på gräsmattan ta flera veckor innan klipparen hittar just den, det vore stora vinningen med Bosch om den funkar bra i övrigt.

Vispen74 Vispen74 skrev:
Kul! Ja här är något kuperat så hade varit kul att veta hur känslig den är för ojämnheter och lutning, men det har du inte koll på då antar jag?
Annars så låter ju navigeringen grym, med en vanlig ranta runt på måfå klippare kan en tofs på gräsmattan ta flera veckor innan klipparen hittar just den, det vore stora vinningen med Bosch om den funkar bra i övrigt.
Jag har bara en liten kulle som alla klippare klarar av. Men läs gärna deras instruktionsbok och kolla att den fungerar med placering av laddstationen och om du har smala passager. Finns även en grupp på facebook ”Bosch Indego Sverige”. Där kan du säkert få mer information. Men jag rekommenderar absolut klipparen. Nu kör jag kanske 12-15 h/vecka till mina 300 m2. Grannarna kör minst dubbelt så mycket med deras som kör slumpmässigt. Betydligt mindre slitage och barnen kan leka på gräsmattan utan att gräsklipparen kör runt hela tiden

• Gilla
Vispen74
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.