Robotgräsklippare
moonsire: [citat] På varje bild så är batteriet ganska lågt, kanske går batterisparläget in automatiskt under 25%?
Bergalindgren: [citat] hittade du något fel? Min beter sig lika. Provat att putsat upp kontaktytor i mickrobrytaren så den känns bra men det vart ingen skillnad.
Jensa86: Jag har samma som dig och jag tar bara in klipparen och sätter en hink över laddstationen.
pacman42: [citat] Ja, den genomskinliga. Du förstår när du provar ut konstruktionen.
Mohammed Alobadi: Hej jag har ett problem med stiga autoclip 520 det stannar alltid tror jag transmitter arbetslös och jag har tx-s2 transmitter detta fungerar det med stiga autoclip 520
Bergalindgren: [citat] Ok. Jag läste tidigare svar i tråden och förstod det som att det måste fuktsäkras efter? Har inte följt kabeln än så det kanske syns när jag tittar närmare.
tensiden: Leksaker hanteras genom att klipparen pausas när barnen är ute och leker. Barnen ansvarar sedan för att plocka undan sina saker. Kan låta hårt för de som är vana vid att ha trädgården gödslad med all möjlig skit, men fungerar utmärkt i verkligheten. Fallfrukt (har mängder, kör bort ca 100 liter varannan dag just nu) fixas genom att klipparen pausas när det är stora mängder. Just
HEM2121: [citat] Håller med! Så dåligt! Då vet man vilket märke man inte ska köpa!
etompau: [citat] Köp enbart originalbatteri, det är det enda sättet du kan vara säker på att få kvalitetsceller. Batteritypen ska vara samma för alla Sileno City.
etompau: Låter som hårdvarufel på tangentbordet. Tangentbordet finns som reservdel, men har du kvar garanti på klipparen så bör du lämna in den till en verkstad.
Nyrostad: Har också knappt 20 cm mellan guide och hö gränskabel (sett mot laddstationen) på en lång stengång. Det fungerar bra hittills, men har bara haft den delen av klippområdet igång en dryg vecka. Den har än så länge inte tagit sig in på gången av misstag, men har för säkerhets skull även spärrat det området på ”LONA-kartan”.
golfgreen: [citat] Jag gjorde två saker, rengjorde kontakterna väldigt noga på både klipparen och laddstationen med en tvättsvamp och vatten med diskmedel. Sen bytte jag mitt tredjepartsbatteri till ett originalbatteri. Att den visade 0 mA i servicemenyn i början kan dock ha berott på att batteriet redan ansågs vara fulladdat = behövdes inte laddas mer. Så jag gissar att batteriet helt enkelt var
Voh: Det blev en manuell grind men har ett dolt repsystem så att jag kan "fjärröppna" grinden manuellt :D Funkar klockrent.
Fredrik Danielsson1: Hej, Jag hade typ samma problem och fick byta kretskortet för lyftsensorn. Om du behöver en ny magnet så är det lättast att byta hela 'pelaren' och där ingår även kretskortet. https://www.gplshop.se/sv/joystick-kit-am320
blackarrow: Lampan på klipparen borde väl lysa rött/grönt på samma sätt som på laddaren. Nu verkar den blinka lite slumpmässigt. Manualer Worx https://wiki.worx.com/sv/landroid-s-
Daniel 109: Donen ser ut att vara av samma typ som biltema har. De säljs dock enbart i 10pack. Men det blir ändå billigare att köpa delar och bygga kabel själv. Då kan man bygga 10st i valfri längd.
IronG: [citat] Innan Automower Connect existerade så fanns det en APP som hette Automower Remote som fungerade till de allra första automowers.
peter.linkan: Förlängningssladden är fuktskyddad och godkänd för utomhusbruk. Men hur gör man med kopplingen mellan laddstation och förlängningssladd, så att den kopplingen också är fuktskyddad?
Brynolf8: Inte värmebölja? Tycker sommaren har varit väldigt varm och med väldigt lite regn. Detta vittnar min gräsmatta också om då den är tråkigt gul. Har kört robotklipparen totalt 2 dagar de senaste 7 veckorna.
Zepp: [citat] På den stora gräsplätten är det nästa sol hela dagen, så känns dumt att placera den där samtidigt som det känns bäst utgångsläge för klipparen.. På bilden som du ser så har jag försökt ritat över den plätten för vi har tagit bort den. Hittade ingen ny bild över huset och tomten så lite har ändrats.
Gudahov: Plötsligt har vår 330X/430X slutat klippa någon längre stund. Lämnar inte laddstationen frivilligt - när man ställer den på gräsmattan klipper den några meter och upp till en kvart. På displayen står det "REDO" och ikonen för batteriet visar fullt. Någon som kan gissa vad som hänt?
DennisLundberg: Jag söker efter moderkortet som sitter i roboten, jag har letat men hittar inget på nätet. Någon här ute som har ett eller vet vart man kan köpa? Måste vara kretskort där kablarna är lödda som på bild. [bild]
Paxman: Kan det här vara till hjälp?
mansjo: [citat] mycket möjligt, det var återförsäljaren som fått info från husqvarna om att klipparna satt fast i kina, men det kan så klart vara en missuppfattning från deras sida. Samtidigt har VD'n gått ut och meddelat att fokus ligger på proffssegmentet (numera låst di artikel) så det spelar säkert också in...
cpalm: Nu finns vi inte i norra Stockholm, så jag har inget konkret tips, men vi lät den lokala Husqvarna-återförsäljaren sköta den initiala installationen och de gjorde ett bra jobb till rimligt pris. Jag tänker mig att Husqvarna ställer vissa åtminstone grundläggande krav på de ÅF som erbjuder installationstjänsten.
Dowser4711: Förutom när du just lagt slingan så kommer den sitta rätt fast i jorden, så att lägga en "buffert" sådär är rätt meningslöst. Du kommer antingen inte kunna rubba kabeln och dra ut slingan och nyttja bufferten eller så kommer den delen vara *precis* för kort. :) Som sagt, det är lätt att skarva och ett större antal meter nedgrävda sådär ökar bara risken för att du får ett
ehsany: Här ser ni gammalt drev sida vid sida med nytt drev som jag skaffade från länken ovan. Bara att öppna motorn enligt instruktioner här [MEDIA=youtube]nKfWvb6m6Go[/MEDIA] och byta drevet, så är växellådan så gott som nytt. Rekommenderar litiumfett att smörja med.
joppz: [citat] Jag har kollat slingan samt kört med testslinga och fått varierande resultat. Antar att nån kabel till vänster sensor glappar. Ska kolla om jag kan hitta kabelbrott och löda i första hand. Tack för länken!