Hej,
Har en Husqvarna robot som jag är väldigt nöjd med. På ett ställe i trädgården beter den sig dock väldigt märkligt.
Runt om hela trädgården kör den över slingan och stannar ungefär mitt över, innan den vänder.
Har lagt slingan ungefär 8-10 cm från där klipparen skall sluta klippa.
På ett ställe vänder den dock 10 cm INNAN slingan. Jag grävde ner gatsten som avgränsning i en ganska perfekt cirkel, och stoppade ner slingan 8-10 cm utanför som vanligt. Dock lämnar klipparen en 20 cm bred kant utanför stenarna som den inte klipper.
På bilderna har jag precis trimmat bort det oönskade gräset, men man ser att det är lite ljusare där det var oklippt.
Någon som har en teori om vad det kan bero på att den agerar annorlunda just runt stencirkeln?

Översikt på en halvfärdig stengång i en trädgård med gräs, omgiven av gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal stenläggning med mossa intill gräsmatta som behöver underhåll.
Skapa konto

Du har gjort en felaktig dragning av beg.kabeln runt stensättningen och lyckats korsa beg.kabeln ut till cirkeln.
Se bild.

Schematisk ritning av en felaktig kabeldragning runt stensättning med en onödig korsning ut till en cirkel.
Skapa konto

E etompau skrev:
Du har gjort en felaktig dragning av beg.kabeln runt stensättningen och lyckats korsa beg.kabeln ut till cirkeln.
Se bild.

[bild]
Så kan det mycket väl vara. Får kolla upp det. Tack för tipset!

Nej, då stannar väl roboten helt och ger felmeddelande att den är utanför klippområdet.

Å andra sidan har jag ingen alternativ teori.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.