J
jarlhov: [citat] På garageuppfarten står normalt bara en bil. Dock är det höjdskillnad så antingen skulle jag behöva bygga en ramp för att komma upp på zon3 eller så behöver guiden gå så att klipparen går intill huset/garaget där det inte är nivåskillnad. Vad tror du om ytan utanför häcken ca 1x25m är det ens lönt att försöka?
2 svar · 1,2k läst
·
Fn87
Fn87: Svaret ovan stämmer. Men det finns alternativ: https://www.robonect-shop.de/ Kört i flera år nu med robonect och är mycket nöjd. Appen är sådär men om du har någon ambition att ta dig an hemautomation så lirar den toppen med Home Assistant.
2 svar · 3,7k läst
Höghus
Höghus: Det finns (fanns?) en gps-modul som tillbehör. Inte med som standard. Jag tror inte jag har något gps-aktigt i menyn på min, som inte har denna, så då kanske du har modulen. Om jag minns rätt behövde man simkort för SMS-funktion, men det lär väl inte funka numera. /Höghus
3 svar · 6,6k läst
E
etompau: Det borde klart framgå i manualen. Vanligtvis får man ange en körsträcka längs begränsningskabeln i meter innan klippning påbörjas. På sätt går det att styra klipparen till önskad startposition.
1 svar · 2,0k läst
·
N
Nikorasu: [citat] Deras GSM-enhet verkar endast stödja GSM 900/1800, och är därmed ca 10år ”gammal” i jämförelse med vad man brukar stoppa i sådana prylar. Denna bör du lämna tillbaka och begära något som stödjer LTE vilket kommer hålla i vart fall minst 10 år framåt. Har de inte det, så välj en annan maskin eller räkna med att uppkopplingen i värsta fall slutar funka efter 2025.
15 svar · 6,5k läst
K
Kim12: Är från 2011 men har bara gått 3100 timmar. Den går bara när man har onknappen intryckt i botten,så fort man släpper den så stannar roboten. Någon som har en tanke.
0 svar · 1,8k läst
B
Bjos: [citat] Många har läst men ingen har svarat ännu. Kan berätta att efter att jag hittat ett begagnat kort och fortfarande inte fick igång maskinen, började se på detaljer med förstoringsglas. Upptäckte då att den lilla tunna kabeln som går från knappsatsen, viks ner och under skalets baksida och ansluts på kortet, har ändar som slits ner varje gång du ansluter och tar loss. Efter
1 svar · 2,4k läst
B
berguv: [citat] det är ca 12 m stenläggning, enda nivåskillnaden är att komma upp på respektive ner i från stenen.
5 svar · 2,3k läst
P
paralun: [citat] Jo och sedan en till mycket viktig sak som är mycket tydlig när man även studerar grannskapets robotklippare och ev krångel är att man måste ha en riktig parkeringsplats inkl tak för laddare och klippare. Sen att det inte är några evighetsmaskiner utan måste göras ren regelbundet från packat med gammalt klipp. Robotklipparen måste också ha en regnsensor så att den åker
16 svar · 3,4k läst
·
V
vari: För att trycka på nollan måste jag knacka hårt på displayen samtidigt som jag håller in knappen.
3 svar · 8,7k läst
M
maria01: [MEDIA=youtube]jH4sghAEYZY[/MEDIA]
6 svar · 5,0k läst
R
Rolle85: Ok thx
6 svar · 2,2k läst
R
6 svar · 2,2k läst
E
etompau: Placera laddaren vid den övre punkten där det finns el. Dra guiden ner och ut i vänster sektion. De små ytorna kan bli problem, klipparen kan leta sig in där och sedan ha svårt att komma ut. Det är en fördel om du undantar områdena, gör någon ny plantering eller stenläggning el. dyl i dessa område. Automower är "premiummärket" har Bluetooth-funktion och bättre hjulkonstruktion än
1 svar · 2,0k läst
·
A
Avarell_Dalton: Morsan och farsan hade en worx. De köpte alldeles för många batterier till den. De slutade ta laddning, oftast efter vintern. Vid ett tillfälle tag farsan med sig batteriet till en batteriförsäljare, jag tror det var en som sålde till det mesta som behöver batterier. Snubben kickade igång batteriet och om jag gissar hade han ett ställbart aggregat som han ställde in en högre spänning
40 svar · 25,1k läst
·
Johan Van Kuyl
Johan Van Kuyl: Hej alla, väldigt sent svar. Men lösningen på detta var faktiskt att göra en mjukvaruuppdatering. Då funkade den fint sen igen
4 svar · 3,8k läst
E
etompau: Vanligtvis räcker det med att borsta eller blåsa bort gammal gräsklipp under skalet på en klippare. En del användare lägger en massa krut på att rengöra och polera upp klipparen till nyskick, enl. mig är det onödigt. Rengör/putsa även laddblecken på klippare och laddstation. Det är viktigt att dessa är rena för fullgod laddning.
3 svar · 3,6k läst
V
vacker: Tjenare. Någon här som vet vad det är för storlek på knivbladen till en Lyfco E1600 WiFi? Ifall man måste beställa från outl1 eller om det finns någon annanstans man kan köpa dem i större volym och billigare?
0 svar · 5,8k läst
K
Kraxmaskin: Det finns en magnet som sitter på frontsensorn, kolla den, det var felet på min.
2 svar · 4,2k läst
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Nej, då stannar väl roboten helt och ger felmeddelande att den är utanför klippområdet. Å andra sidan har jag ingen alternativ teori.
3 svar · 2,3k läst
·
E
etompau: [citat] Lyft bort klipparen från platsen där den kört fast och tryck på "start-pilen" (B). Ev. får du kvittera bort felmeddelandet med OK-knappen innan start. Åtgärda orsaken till att den har kört fast. [bild] .
4 svar · 1,8k läst
·
G
Ganntrader: Kolla här.
4 svar · 3,9k läst
J
Jagheterinteolof: [citat] WG794E Minns inte. 500 spänn?
6 svar · 7,4k läst
P
Anonymiserad 239657: [citat] Det beror på hur mycket löv man har. Lämnar jag mina löv så vänder sig gräsmattan och blir åt fanders. Var lat första året och det var ingen vacker syn på våren. Nu har jag ju en ek med så de jävliga löven har väl gjort sitt.
18 svar · 7,6k läst
P
Picea: Tack! [citat]
2 svar · 3,9k läst
·
pacman42
pacman42: Jag har min andra Automower 220AC sedan ca 7 år, den första gick hädan efter en regnig höst som gjorde att den aldrig torkade internt (kondens). Jag fick i alla fall halva priset reducerat på en ny maskin och köpte en likadan ifall reservdelar skulle behövas. Det var ett bra beslut, det finns nämligen snart inga delar kvar i originalmaskinen. En hjulmotor är bytt. Displayen gick hädan
0 svar · 1,3k läst
H
HiScore: Hej! Vi har en Stihl 632 som har några konstigheter för sig som jag inte fattar. Tex: 1. När den ska åka till laddstationen åker den ut till kanten och hittar begränsningskabeln, som man då tänker sig att den ska följa "hem". Men det gör den inte utan den följer kabeln någon meter för att sedan svänga ut på gräsmattan och snurra runt med ena hjulet stilla så där fem-tio varv.
0 svar · 1,7k läst
S
svestr: Verkar inte som att HLG-240H-30A går att köpa längre. Finns något alternativ ?
8 svar · 3,6k läst
J
Jarnis8000: [citat] Kul att höra! Ser fram emot installation till våren :)
9 svar · 4,1k läst
hahalj
hahalj: [citat] Jag byggde om staketet så det går runt hela tomten istället. Både hund och klipparen är glada.
6 svar · 3,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.