2 402 läst ·
1 svar
2k läst
1 svar
Worx Landroid, igen
Har en WG 794 som jag tror köptes 2015-16 som dog för några år sedan, antagligen pga vatteintrång vid rengöring. Nu vill jag försöka väcka liv i den för att köra på en del av vår suterrängtomt. Har bytt display och knappsats men fortsatt inget liv. Ström från batteriet, 26,2 volt, går fram till huvudkretskortet. Det ser rent o fint ut, inget som jag som lekman kan se verkar bränt eller liknande. Kortet är täckt av en silikonduk och vattenintrånget kunde möjligen ha orsakat en kortslutning via någon av anslutna kontakter.
- Någon som har en bra ide?
- Begagnat kort till salu (Letmerepair vill inte sälja korten)
- Kort som kanske passar till denna modell men sitter i annan? Saknar dock info om vilka kort som skulle kunna funka)
"-Hur svårt kan det varaBjörn?", börjar tycka det känns motigt....
//Björn
- Kort som kanske passar till denna modell men sitter i annan? Saknar dock info om vilka kort som skulle kunna funka)
//Björn
Många har läst men ingen har svarat ännu. Kan berätta att efter att jag hittat ett begagnat kort och fortfarande inte fick igång maskinen, började se på detaljer med förstoringsglas. Upptäckte då att den lilla tunna kabeln som går från knappsatsen, viks ner och under skalets baksida och ansluts på kortet, har ändar som slits ner varje gång du ansluter och tar loss. Efter att ha klippt av några millimeter och anslutit på nytt kickade alla gamla grejer igång! Nu kommer nästa problem med varslande sensorer mm men kom i a f lite närmare klippning.B Bjos skrev:Har en WG 794 som jag tror köptes 2015-16 som dog för några år sedan, antagligen pga vatteintrång vid rengöring. Nu vill jag försöka väcka liv i den för att köra på en del av vår suterrängtomt. Har bytt display och knappsats men fortsatt inget liv. Ström från batteriet, 26,2 volt, går fram till huvudkretskortet. Det ser rent o fint ut, inget som jag som lekman kan se verkar bränt eller liknande. Kortet är täckt av en silikonduk och vattenintrånget kunde möjligen ha orsakat en kortslutning via någon av anslutna kontakter.
//Björn
Klicka här för att svara