ErOx
ErOx: [citat] Tackar för det tipset, ska ta och göra ett besök hos dom. :) //ErOx
2 svar · 1,9k läst
K
Kasch: Jag hade ungefär samma problem. Dels berodde det på att rörisarnas intresse för mig som kund svalnade ganska snabbt när jag inte kunde övertalas att installera bergvärme. Dels blev det ganska komplicerat att bygga ihop det gamla, ologiska rörsystemet med det nya. Till slut fick jag en firma att offerera - till samma pris som du, 95 tkr. Exklusive kökspanna. I det ingick bortmontering av
1 svar · 2,2k läst
A
amca: Vi håller på att byta fönster i vår enplans tegelvilla och skulle vilja ha hjälp med att sätta foder in och utvändigt samt ev byte av några fönster. Någon som har bra erfarenhet av någon snickare i stockholm som kan tänkas vilja göra detta? Vi bor i norra sthlm... Om någon känner till en bra plåtslagare så tas tips om det gärna emot också! För att fixa bleck...
0 svar · 4,4k läst
E
EmilE: Hej Känner någon till en bra och kunnig entrepenör för rivning och markarbete i Gbg-området (Kungsbacka)?
0 svar · 699 läst
K
kurik: Någon som har något bra tips på en bra installatör av L/V i norra Sthlms området?
0 svar · 2,0k läst
J
jhall: Hej, Jag och sambon har precis köpt lägenhet och har tänkt ändra planlösningen något. Ivägen står en bärande betongvägg som vi tänkt plocka ner och ersätta med en balk av något slag. Föreningen kräver att man anlitar en statistiker som räknar på laster och så. Vi har hittat en som vi skickat alla tillgängliga ritningar till men han tycker inte att det räcker. Vi letar då
0 svar · 724 läst
lier
lier: Tackar!! Jo jag e väldigt nöjd själv ;)
4 svar · 1,9k läst
volvo
volvo: För 10 år sedan kostade en sådan anläggning ca 30.000 kr. Halva om man gjorde arbetet själv. Idag borde det kosta något mer såklart.
1 svar · 942 läst
A
adriancamilla: hej. vi ska bygga ett smålandsvillan katthult och undrar om någon har en ritning/förslag på övervåningen?
0 svar · 1,0k läst
·
·HeRmAN·: Hej Söker referenser på installatörer av ett vedeldat värmesystem i Västra Mälardalen. Bor själv strax utanför Eskilstuna men viss resväg borde inte vara någon hinder, Det jag söker är någon som kan byta ut min kombipanna Egor EV115 från -82/-83 som börjat läcka mot en Calmar V33 + Akumulatorpaket samt alla tillhörande kranar, rör och reglerutrustning. Referenser på rörmokare
0 svar · 787 läst
A
adam32: Hejsan ,jag skulle rekomendera Spräng Bengt på Muskö.Han har sprängt åt mej och han är mycket duktig.Kan inte hans nummer men vet att han bor på ahltorpsvägen ....sök på eniro eller hitta.se lycka till mvh :)
2 svar · 1,6k läst
A
aka: Ja, det var en märklig man. Byggaren som hjälpte oss att bygga var "känd" och dög som kvalitetsansvarig på sin egen ort där han byggt många hus. Men i Stockholm dög det inte. Och för en enkel tillbyggnad som vi gjorde så tyckte vi det skulle räcka, men nej. Eftersom att studiemedel var enda ekonomin för oss så gällde det att hålla i pengarna. Då fick vi lösa problemt så billigt
5 svar · 4,9k läst
S
stenhus05: Hej Maline, Vi bygger iofs i egen regi från början till slut så det kanske är annorlunda än när man köper stomrest. Jag skulle i allafall vilja betona vilken nytta vi har haft av vår KA. Han gör de kontrollpunkter vi kommit överens om på samrådet men utöver detta har vi köpt timmar av honom vid en del tillfällen - han är otroligt kunnig och jag lovar att man i byggprocessen
4 svar · 4,1k läst
M
martintimell: Man kan beställa grund från finja.se!
2 svar · 977 läst
C
cpalm: Såg i förbifarten att Centrum för rättvisa har tagit sig an deras fall: http://www.centrumforrattvisa.se/index.php/publisher/articleview/action/view/frmArticleID/77/ Inte för att det stod något direkt intressant i pressreleasen, annat än att "chefen" framträder med namn och bild...
9 svar · 5,5k läst
N
niclasella: Plattsättaren som vi hade var kanonbra. Bra jobb som utfördes på utsatt tid. Hade många bra ideer och var mycket kunnig. Jobbade tillochmed en kväll för att bli klar i tid. MJY-Platt 070-4974122 Hälsa från Niclas
1 svar · 1,7k läst
N
niclasella: Våran kakelsättare är kanon MJY-platt   Tele 070-4974122 Mycket bra jobb som utfördes på utsatt tid. Hälsa från Niclas
1 svar · 1,3k läst
volvo
volvo: [citat] Man får det man avtalar om. Om man villkorar i avtalet att endast svensktalande arbetskraft eller endast arbetskraft som är mantalsskriven i sverige får användas så är man ju överens om detta båda parter. Man kan också skriva att bygget skall drivas av en svensktalande byggbas som i sin tur kan tolka till sina underställda. Det finns oändligt många lösningar på hur man kan
1 svar · 3,1k läst
P
patisa: Sitter som bäst och planerar en utbyggnad av huset till nästa säsong och ser att diverse erfarenheter av våra svenska hantverkare inte är så goda. Förhoppningsvis finns det undantag. Ska bygga ut med ca 50 kvm på en befintlig källarmur, mura med leca i två plan. 1:a plan blir ett stort kök på ca 50 kvm samt sovrum på 2:a plan. Kan någon tipsa om några bra hantverkare i närheten av
0 svar · 1,8k läst
G
goldie: Tack så mycket för bra tips!!
1 svar · 2,4k läst
G
goldie: Hej! Jag känner till en mycket bra målare. Tyvärr har han nyligen brutit benet och kan inte arbeta på ett tag.
1 svar · 734 läst
G
goldie: Tack för tipset! Jag behöver få tag på en snickare för att bygga om köket.
1 svar · 3,5k läst
G
goldie: Hej. Jag är själv i behov av bra och billig arbetskraft för renovering. Har hört att polenkonsulterna kanske är bra men har inte varit i kontakt med dem.
1 svar · 3,4k läst
S
skyten: Känner inga kollegor i norr, jag tar annars träd i Skåne, och gör det för nöjet och virket.
2 svar · 2,4k läst
S
sville: Köpt beg. Skulle jag byggt nytt skulle jag byggt lösvirke i egen regi.
1 svar · 2,6k läst
Spix
Spix: Är det någon som har erfarenheter av byggföretagen "Inreda bygg" från Mariefred eller "Strängnäs byggkraft"?
0 svar · 2,0k läst
A
aka: Stämmer nog , duktiga hanverkare behöver kanske inte marknadsföra sig. Använde "kvicktsajten" och många var riktigt tjatiga. Fast fick några napp med bra referenser o sånt.
2 svar · 1,7k läst
Z
zankan: [citat] Du får in taskigt med jobb väl ;-) Sektionsfakta tar väl med rubbet i de 120 timmarna dvs frambärning har för mig 30 m ingår typ... Och i min värld är 120 timmar för rubbet ungefär 60 för mycket . Men men även jag har lämnat högfa priser:-) ibland funkar det ibland inte....
8 svar · 2,6k läst
H
husiare: Hej, Någon som har haft med Sellins Bygg i Östersund att göra. De kommer eve att bygga vårt hus så jag är lite nyfiken vad de har för rykte på marknaden. MvH Björn
0 svar · 2,3k läst
R
rubenberg: Provar forumet för första gången. Är det någon som kan tipsa om bra mark och plattgjutare i borlängetrakten? Ska börja fixa inför nästa vår då bygget börjar. Även tacksam för rekomendationer angående andra bra hantverkare i trakten.
0 svar · 2,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.