S
SvartePetter: http://www.takvaningar.se/taklyft.htm
3 svar · 3,9k läst
L
logger: Hej Har ett hus byggt 1908, huset har två utbyggnader, båda med balkong, altan och källarutrymme. Dessvärre så är dessa utbyggnader i behov av renovering pga fuktgenomträngning. Utgyggnaderna är byggda av följande matreal. Betong, tegel, granit, puts, samt smides detaljer. Jag anar att det behövs uföras dels markjobb murarjobb och gjutning. Och jag skulle behöva hjälp att hitta en
0 svar · 723 läst
W
WeeBe: http://www.e-upplysning.se/ Fungerar fint.
4 svar · 3,1k läst
volvo
volvo: [citat] Ja
4 svar · 3,5k läst
volvo
4 svar · 3,5k läst
K
kjeohls: Hej om det finns nån i örebro(nora) trakten som är seriös duktig kakel/klinkerssättare så vill jag ha din hjälp för en relativt liten toa kanske ca 20 kvadrat totalt med golv o vägg......hör av er! Inga som tror att ni kan utan proffs som vet vad ni gör...inget fusk! /kjelle :) ;)
0 svar · 1,7k läst
B
byggnoja: :) Efter att ha haft stora problem med SunHill fick vi börja om från början med ett annat företag. M a o riva ner det kakel som var uppsatt, putsa och sätta nytt tätskikt innan nytt kakel kunde sättas upp eftersom vår besiktningsman underkände det tätskikt som Sunhill satt upp . Nu har vi äntligen, efter nästan fem månaders problem äntligen ett färdigt badrum. Företaget som vi
23 svar · 3,3k läst
S
stenhus05: Hej! Finns det någon som kan rekommendera en bra och inte alltför dyr "trädgårdsanläggningsfirma" el. liknande som kan göra stödmurar, trappor, stenläggning etc etc? Svensk eller utländsk firma har ingen betydelse bara det går att kommunicera på något gemensamt språk. Norr om Stockholm finns bygget och jobbet skulle vara aktuellt om ca 1 månad (dvs någon gång mitten september,
0 svar · 1,2k läst
P
perfect_home: Tack ! Ska nog ringa Anticimex.
2 svar · 4,0k läst
H
hempularen: Det låter som en helt osannolikt seriös firma (möjligen då att det överhuvudtaget blev fel)... En hantverkare som frivillgt betalar ersättning för sved aoch verk vid fel! Priset du fått låter också väldigt lågt.
4 svar · 2,2k läst
jedwardh
jedwardh: Jag lånar tråden lite. Söker efter schakt och grundgubbe. Kan gärna vara två olika. Ska bygga i Rävlanda. Ligger mitt mellan Göteborg och Borås.
3 svar · 3,4k läst
Fasting65
Fasting65: Tja, kolla eniro, men annars tror jag att följande firma har hyfsade priser: http://www.gronbergsstallnings.se/
3 svar · 5,4k läst
T
TomTomt: Hej! Jag skulle vilja ha tips på någon kunnig kvalitetsansvarig som man kan anlita i Luleå trakten. Tack!
0 svar · 2,0k läst
volvo
volvo: [citat] En KA skall inte besiktiga samma bygge som han kontrollerar. Det är aldrig bra eftersom det är lätta att vara hemmablind. Det skall till en utomstående med nya friska ögon. Däremot tycker jag att det är lysande att utöka antalet kontroller utöver basutbudet. Detta innebär att du får en helt annan professionell koll på ditt bygge. Tala med din KA.
5 svar · 1,8k läst
B
Borgman: Skulle behöva lägga om taket och plåta mitt fritidshus. Någon som har erfarenhet av hantverkare som har möjlighet att ta sig ut till en ö och hjälpa mig för en rimlig penning?
0 svar · 2,9k läst
M
mackan73: Hej, Vi kör med Christer Lindbergs Rör och borrningen utfördes av Dynamitligan. Har inget att anmärka på hittills.
1 svar · 924 läst
N
ninnisky: Kolla med Höganäs (Bäckebol). Du kan få deras lista på kakelsättare som dom jobbar med utan att behöva köpa kakel där. Hur det är med tillgängligheten är svårt att säga. Vet bara att Rörshopen just nu har året fullbokat....
1 svar · 2,6k läst
E
Euro_House: Company Euro hose can do it with 120 sek plus moms. Visit our site www.euro-house.lt We have all papers to work in Sweden. Or you can contact on tel 0762 569 327. referens we have Best regards
5 svar · 1,6k läst
S
snurran: Vi anlitar alltid Wattstyrkan när vi behöver hjälp med något...varmt rekomenderat! www.wattstyrkan.se
3 svar · 4,4k läst
A
Andreas12345: Jag har ett gammalt 30-talsbord med 4 tillhörande stolar som jag tycker ser för gräsliga ut. Därför tänkte jag lackera dem vita. Kan någon rekommendera någon möbellackerare? Vad kan man förvänta sig att det kostar?
0 svar · 3,5k läst
J
JohanC: Vi använder oss av en kille som heter Håkan Johansson, firman heter Håkan Johansson Byggkonsult och finns på Gula Sidorna. Vi håller på och totalrenoverar ett hus i Uppsala. HJ jobbar vanligen på större byggen och tillämpar konsulttaxa, så vi använder honom rätt sparsamt. Funkar om man har en vettig byggare som tredje part. Jag tycker att han har varit en bra diskussionspartner under
4 svar · 3,9k läst
8
801olsson: Hej, Är det någon som har erfarenhet av en sprängare som heter Yngve Brodin från Uppsala? Tacksam för svar.
0 svar · 989 läst
T
Toobster: Verkar finnas en jäkla massa duktiga hantverkare i Täby?  ;) Täby borde ju vara bland sveriges renoveringstätaste kommuner men inga som har bra erfarenheter eller?
1 svar · 3,2k läst
J
JKPK_peter: Hej! Vi bygger på Torps Ängar. Får vår husleverans på tisdag nästa vecka. Vi bygger Götenehus. Vad bygger ni? Har du frågor om något så skicka ett pm. Ha det bra. /Peter
3 svar · 2,3k läst
jedwardh
jedwardh: Har kollat runt lite och det är en hel djungel av företag. Jag letar efter en grävare/grundläggare i området runt Rävlanda (mitt mellan göteborg och borås) Någon som vet ett företag med bra rekomendationer? Helst skulle jag vilja att han gjorde markarbete, gjut grund (platta) med värme och vvs. Två företag går bra med, en som gräver och schaktar och en som gjuter grund. Tack på
0 svar · 2,9k läst
K
karl-Olofs: Se till och titta om dom är med i golvslipargarantin, Låter inte särskillt troligt att dom är det googlade på Royal home och hittade deras hemsida http://www.royalhome.se Verkar som dom gör allt - Hyr ut bostäder , säljer resturanger , städar, bygger, vvs mm, Var är Sverige på väg? Kan man ringa dom efter ett paket cigg med ? Det skiljer inte så mycket i pris på just golvslipning,
2 svar · 1,2k läst
J
jacoblager: Hej. Har ett badrum på cirka 6 kvm som ska rivas ut och byggas upp igen från grunden. Vill ha en entreprenör som kan ta hela bygget och har därför skickat ut lite trevare efter offerter. Har inte fått in några svar ännu, men det beror säkert på att vi befinner oss mitt i industrisemestern. Är det någon som har bra tips på sådana entreprenörer? Villan ligger i Norra Ängby (Bromma).
0 svar · 1,4k läst
S
sville: Skulle inte förvåna mig om det är någon annan form av brottslighet
3 svar · 2,2k läst
M
mariadavid: Hej, ska renovera ett gammalt badrum (i lgh) och hört om några som heter SR inredning på Kungsholmen. Hittar inga tidigare kommentarer om företaget men undrar om det är någon som vet något om dom? Eller möjligtvis kan rekomendera ngn annan bra hantverkare för badrumsrenovering? Tacksam för svar!
0 svar · 1,2k läst
N
niclasella: Ring till Tresing AB och prata med Aje Norman han gjorde våran platta och det blev jättebra. 070-8138509 Häls Niclas
1 svar · 1,4k läst
K
karmajoyst: Vad för typ av utbyggnad? Trä/puts etc. Skall själv köpa finja väggelement för mitt nybygge, men det är klart...det kan inte riktigt räknas som prefab, måste ju ha fram ritningar mm.
1 svar · 975 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.