Referenser Hantverkare & Entreprenörer
Mica: Jag använde Eminenta i Jakobsberg för några år sedan och då frågade besiktningsmannen mig hur mycket jag behövde ha värderingen på. "Minst 1,6" sa jag. Enligt egen bedömning av försäljningar i närområdet borde den hamna på 1.7 - 1.9. När väl besiktningsprotokollet dök upp var den på: 1.6! Känns lite väl uppenbart.
Roland_Larsson: Bygger ett Torgrim Alvsbyhus. Ska anliga byggfirma for att inreda oevervaaningen. Behoever tips om hur jag producerar laempliga anbudshandlingar. Tacksam foer ideer. Halsningar Roland Larsson
volvo: Självklart skall ni ju inte betala för mer arbete än det som är utfört.
J: Hej! Har någon erfarenhet av Dåderman Bygg och Badrum? Är väldigt tacksam för rekommendationer av hantverkare för badrumsrenovering i Stockholm.
husolle: HEJ Någon som har bra erfarenhet av någon installatör av IVT eller Thermia ? MVH
Stenback: ACME: Tack för länken till tråden om Sunhill bygg. Det var intressant läsning! Får bli något annat företag. sattaren: Jo jag vet att det finns stora utrymmen i offerten men jag har tänkt satsa på ett riktigt basic badrum och ville bara få ett hum om kostnaderna. Hade det blivit aktuellt att anlita så hade jag velat ha ett besök hos mig för en mer korrekt offert. I övrigt så gillar
nygatan: NU vet jag vad de heter, Polenbygg! ågon som hört något om dessa?
c_vette: Hej igen, ingen som vet någon som kan beräkna belstningar och dimensionering av limträbalk eller ev stålbalk i V-ås trakten? Det behöver nödvändigtvis inte vara i V-ås trakten då jag antar att en sådan person kan beräkna detta via mått och andra data man kan lämna via telefon, fax eller mail. Så tar tacksamt emot tips på bra belastnings / dimensionerings kunniga runt om i Sverige.
PEI: Hej Vi har JASAB som leverantör i ett hus som levereras av Vårgårda Hus i Farhult (nordvästra Skåne). JASAB är den enda delen som fungerar utan strul, problem och diskussioner. Har direkt dialog med deras VD Jörgen Nilsson och han är väldigt bra att ha att göra med. Extremt lösningsfocuserad och väldigt kunnig. När han inte kan så säger han det rakt ut att detta är inte mitt
sville: Kanske svårt att anställa en snickare för ett jobb på 2 veckor. Anlita en firma till att göra det istället.
greenbay: Hej. Söker efter en snickare som kommer när han lovar och fakturerar ärligt. Vi jobbar mot kreditiv och bör ha kvitton, personkontot är istort sett tomt nu. har ni några referenser mottages dessa med tacksamhet. Vi är nästan klara, men har tröttnat rejält och det går väldigt sakta nu... Inre snickerijobb, lister, passbitar mm. Hälsningar Peter
gustafsmamma: Vi var nära att köpa ett hus som en Polsk byggherre hade byggt. Det han inte hade tänkt på var att isolera enligt svenska mått. Nu hoppas vi att han kan bygga ett hus till oss där vi kan vara med och påverka valet av isolering, fönster mm.
Ivar_B: Finns det några snickare att få tag på vid den här årstiden? Det verkar helt omöjligt. Är det ngn som känner till ngn lämplig för enklare snickerier i stockholm?
Paulina: Vi anlitade killar från Färndahls Elekriska (kolla webben - www.farndahlselektriska.com) och vi är jättenöjda. De installerade även hemnätet och datauttagar i varje rum för samma pris som vanligt el. Det heter "intelligenta hus". Vi kan inte förstå nu hur människor lever utan det. Prova dem
husolle: Hej Har ni bra erfarenheter av någon installatör i Göteborg ? Det finns ju massor av dom i katalogen. MVH
Skandyla: :'(Hej! Är det någon seriös hantverkare i Södermanlandstrakten/Sthlm som kan montera en pool från J&F? Marken är schatkad o klar, och den skall inte grävas ner. Vi behöver hjälp med: Att fästa plåtväggarna, samt att lägga i poolduk. Mejla till: Wallbom893@hotmail.com, Eskilstuna. >:(
Stefan_h: När jag bodde i Sthlm så anlitade jag o mina föräldrar alltid Ekerö El.. Kanon att ha o göra med tyckte vi..
fredstu: Vill du slippa myror så rekommenderar jag dig att lägga plattorna i 5-8 sten,sand och stenmjöl är mums för svartmyror... Våra plattläggare tog 150 kr/kvm + moms,momsen var frivillig ;D
007: Jag skulle behöva hjälp av en konstruktör för att konstruera och dimensionera ett par avväxlingar (två st på ca 1,5 meter i en långsida (yttervägg + hjärtvägg), och en på 4 meter i en gavel). Nån som vet nån bra? Gärna i Stockholmstrakten, för jag föreställer mig att ett platsbesök kommer att behövas, det finns inga vidare ritningar. Resten av landet funkar nog också i och
volvo: [citat] Att en kommun inte vill rekommendera någon har jag full fäörståelse för. Däremot borde de ju kunna tala om om någon skött sitt jobb mindre bra eller om alla verkar vara lika. Man kan ju höra med fd. kunder till KA, kommunens konsumentvägledare (som borde ha koll på om några byggen inte gått som de ska den senaste tiden) och med kronofogden för att se att personen sköter sin
Kapten_zanden: Jag skulle behöva få tag på en elektriker för ett jobb i samband med min badrumsrenovering. Helst bör han väl ha nära till mitt hus, för att det ska bli ett "bra pris"!? Tips?
Svedalahem: Om du skickar mig din e-postadress som PM så kan jag ge dig tips på företag som byggde vårt hus i Leca. /Jonas
knyttet: Jag vet en firma som gjort stödmur hos grannen, den är sååå fin. Firman har också lagt stengång hos oss och de är både duktiga och trevliga att ha med att göra: Tilliander mark och maskin tel: 0709426211. Lycka till! :)
Charcoal: Ska bygga om två badrum och har fått kontakt med en firma som heter Trälogik. De samarbetar med polska hantverkare och säger sig ha F-skattesedel och alla försäkringar. Detta kommer vi naturligtvis att kolla upp när vi väl får offerten. Men är det någon som har erfarenhet av Trälogik?? De är tydligen ett möbelföretag från Småland som samarbetar med andra företag därifrån samt
David: [citat] Håller med i viss mån. Jag tror inte att man kan spara så mycket på att snickra, rörpula eller montera el själv. Skulle t.om. vilja avråda de flesta från detta om man inte har kunskapen. Däremot finns det en hel del pengar att spara på att projektleda bygget själv. Dvs handla in hantverkartjänster, köpa in material etc. De pengar du kan spara in måste du vara
m-organ: kul läsning . man blir glad när man läser att kunden blir glad. :D [citat]
WeeBe: Vi har skrivit avtal med en målare om att tapetsera alla väggar i vårat hus på 130 m2. Då ingår allt material och tapeter typ Borosan. Tvättsstugan ska vävas och målas och klädkammaren målas. Inga lister eller tak skall målas. Vårat pris landade på 16.250:- vilket vi var mycket nöjda med, några offerter låg på 35.000:- näst lägsta på 22.000:-
volvo: [citat] Det muntliga avtalet hade gällt om ni i direkt anslutning antagit det. Som det nu var så gick det en längre tid innan ni var redo att lämna besked. Skriftliga avtal brukar vara giltiga i 30 dagar, muntliga i några dagar. [citat] Grannen får lov att ha ett dike på sin mark. Ni måste antagligen flytta om massorna på er tomt när ni skall bygga och då kan ni höja er mark vid diket