3 467 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Viken Besiktningsman ska man välja???
Vi har hittat ett hus från 1977 som inte har blivit renoverat på 29 år.
Huset har varit uthyrt till rätt många under åren så det är ett slitet hus men perfekt planlösning för oss med 4 sovrum, stort vardagsrum och kök.
Nu ska vi ta dit en besiktningsman. Någon som har erfarenhet av någon. Ska man ta Anticimex eller???
Huset har varit uthyrt till rätt många under åren så det är ett slitet hus men perfekt planlösning för oss med 4 sovrum, stort vardagsrum och kök.
Nu ska vi ta dit en besiktningsman. Någon som har erfarenhet av någon. Ska man ta Anticimex eller???
Hej Fru Caroline!FruCaroline skrev:Vi har hittat ett hus från 1977 som inte har blivit renoverat på 29 år.
Nu vet inte jag var du bor, eller har jag missat de någon stans.
Vi har just köpt ett hus i Nyköping byggt -36.
Vi anlitade en besiktningsman från Norrköping som vi tycker var riktigt bra och som många i vår omgivning tipsat om.
Han är den ända besiktningsmannen som är godkänd av Länsförsökringar här i kring.
Tror firman heter Fukt och skadeteknink. Hör av dig så fixar jag fram nummer och namn mer exakt.
Men kolla annars med din mäklare, bank eller försäkringsbolag om de har något namn.
roingt@hotmail.com
Med vänlig hälsning
Tobbe som flyttar om snart en vecka
Ni skall anlita en auktoriserad besiktningsman som gör överlåtelsebesiktningar. (krävs bättre försäkring hos besiktningsmannen).FruCaroline skrev:
Det är viktigt att ni får tag i någon som är bra och som ni känner tilltro till. Dessutom är det viktigt att han talar klartext när han besiktigar så att ni är fullt medvetna om vilka risker ni tar med att köpa just detta hus.
Med takne på husets byggnadsår så är det speciellt viktigt att få fram alla riske på bordet eftersom man under denna tiden byggde många mindre friska hus som kostar mycket att åtgärda.
Klicka här för att svara