3 997 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Installation av braskamin 7500:-???
Hej!
Våra byggare skulle "fixa" installationen av vår braskamin contura 580:3. Det lät bra tyckte jag eftersom dom som sålde braskaminen ville ha 4500:- för installationen.
Jag blev minst sagt förvånad när jag blev debiterad 7500:- för inst. av braskamin och skorsten. Speciellt när vi har avtal på 330:- i timmen för x-tra arbete. Är detta möjligt att det i princip skulle ta 18 timmar att installera denna kamin?
Skall jag bestrida denna faktura eller bara betala och se glad ut???
Trött på alla dessa tomtar/skurkar till hantverkare...
Våra byggare skulle "fixa" installationen av vår braskamin contura 580:3. Det lät bra tyckte jag eftersom dom som sålde braskaminen ville ha 4500:- för installationen.
Jag blev minst sagt förvånad när jag blev debiterad 7500:- för inst. av braskamin och skorsten. Speciellt när vi har avtal på 330:- i timmen för x-tra arbete. Är detta möjligt att det i princip skulle ta 18 timmar att installera denna kamin?
Skall jag bestrida denna faktura eller bara betala och se glad ut???
Trött på alla dessa tomtar/skurkar till hantverkare...
De som säljer kaminer jobbar med att installera dem, vad dina snickare jobbare med... ja inte är det väl att installera kaminer dagarna i ända i alla fall?
Det är väl inte omöjligt att det tog en arbetsdag för 2 man att installera din kamin?
Låt folk jobba med det de kan! Om kaminförsäljaren tar för lång tid på sig att installera får han kanske inte sålt någon mer kamin i samma område...
mvh
greenbay
Det är väl inte omöjligt att det tog en arbetsdag för 2 man att installera din kamin?
Låt folk jobba med det de kan! Om kaminförsäljaren tar för lång tid på sig att installera får han kanske inte sålt någon mer kamin i samma område...
mvh
greenbay
Där gick du nog på en nit, du skulle ha begärt en offert från din byggare innan han fick sätta igång. Klart att en som sätter in kaminer som yrke gör det på hälften så lång tid som en som bara gör ett fåtal då och då.
Man ska aldrig lite på en byggare som säger "att han fixar det" det är alltså inte lika med = jag fixar det till en billig merkostnad utan = jag vill gärna fixa det och ta bra betalt för det, tack.
Man ska aldrig lite på en byggare som säger "att han fixar det" det är alltså inte lika med = jag fixar det till en billig merkostnad utan = jag vill gärna fixa det och ta bra betalt för det, tack.
Kan ju tänkas att han ligger lägre
i pris eftersom han också fått sälja en braskamin.
Och att han kanske har installerat några
hundra och vet hur det funkar.
Om snickarna sålt kaminen hade dom kanske
legat på samma pris nivå.
Mvh Putte
i pris eftersom han också fått sälja en braskamin.
Och att han kanske har installerat några
hundra och vet hur det funkar.
Om snickarna sålt kaminen hade dom kanske
legat på samma pris nivå.
Mvh Putte
Min handöl braskamin + 7m premodulskorsten tog två dar att plocka in. Vi var tre vuxna, ingen av oss hade förkunskaper föutom pluggat monteringsanvisningen.
Fick samma pris vid offert på arbetet på två olika firmor: 9000Kr
Fler jag känner har fått samma pris. Ser ut som du har klarat dig bra.
Tyvär hamnade jag lite nära nock så plåtslagaren fick komma och fixa till takplåtarna lite. =800Kr (fick rabatt på resan)
Fick samma pris vid offert på arbetet på två olika firmor: 9000Kr
Fler jag känner har fått samma pris. Ser ut som du har klarat dig bra.
Tyvär hamnade jag lite nära nock så plåtslagaren fick komma och fixa till takplåtarna lite. =800Kr (fick rabatt på resan)
Klicka här för att svara