9 324 läst ·
108 svar
9k läst
108 svar
Är hantverkare ett släkte för sig?
Sida 1 av 8
Snickare, byggare, rörmokare, elektriker...tillhör de ett särskilt släkte som saknar tidsuppfattning och hyfs?
Ville bara ge er som står i stånd att låta någon annan göra något för er i huset att beakta följande:
Tidsuppfattningen fungerar INTE.
Att ringa och och säga att man är sén finns inte på deras karta. Vilka andra yrkesgrupper kan bete sig såhär mot sina kunder och förvänta sig att man får fortsatt jobb???
Att man själv får ta ledig för att stå där och vänta för att öppna och försakar en djävla massa bryr de sig inte på.
Så snart något är jobbigt dvs felar som inte hör till standardmallen så blir det knorrigt värre. Det heter att "jag lovar att ringa dig imorgon förmiddag" betyder egentligen att "jag vet inte vad som är fel och jag orkar inte ta reda på det ..än. Du får ringa och jaga mig istället tills jag behagar svara"
Jag önskar att jag någon gång blev bevisad motsatsen av någon entreprenör....men det har inte skett än.
*hopplöst*
Ville bara ge er som står i stånd att låta någon annan göra något för er i huset att beakta följande:
Tidsuppfattningen fungerar INTE.
Att ringa och och säga att man är sén finns inte på deras karta. Vilka andra yrkesgrupper kan bete sig såhär mot sina kunder och förvänta sig att man får fortsatt jobb???
Att man själv får ta ledig för att stå där och vänta för att öppna och försakar en djävla massa bryr de sig inte på.
Så snart något är jobbigt dvs felar som inte hör till standardmallen så blir det knorrigt värre. Det heter att "jag lovar att ringa dig imorgon förmiddag" betyder egentligen att "jag vet inte vad som är fel och jag orkar inte ta reda på det ..än. Du får ringa och jaga mig istället tills jag behagar svara"
Jag önskar att jag någon gång blev bevisad motsatsen av någon entreprenör....men det har inte skett än.
*hopplöst*
Samma erfarenhet. Just detta att man bokar en tid, stannar hemma från jobbet och att de ger blanka f..n i att dyka upp. Behagar inte ens ringa. När man sedan själv ringer för att höra när de behagar dyka upp får man inte ens en ursäkt. Har hänt flera gånger med olika hantverkare. Såpass många gånger att jag inte längre blir förvånad när det händer.
Tror dessa individer att deras kunder inte har något annat för sig än att sitta och vänta på att de skall dyka upp, eller vad? Har full förståelse för att tidplaner kan spricka o.s.v. men då tillhör det väl vanligt j..a hyffs att ringa och meddela kunden (det är det i.a.f. i den bransch jag jobbar inom)?
Tror dessa individer att deras kunder inte har något annat för sig än att sitta och vänta på att de skall dyka upp, eller vad? Har full förståelse för att tidplaner kan spricka o.s.v. men då tillhör det väl vanligt j..a hyffs att ringa och meddela kunden (det är det i.a.f. i den bransch jag jobbar inom)?
Jag delar ochså tidigare åsikter om att många hantverkare verkar sakna vanlig hyfs. Det skall dock påpekas att långt ifrån alla är "slashasar" som inte bryr sig. Har hållt på att färdigställa övervåningen på vårat hus och har då tagit in hjälp med elen samt måleriarbeten hittils. Det har faktiskt fungerat väldigt bra med dom som vi har anlitat. Kommer i tid, jobbar när dom är där, tipsar om saker inom deras yrkesområde osv.
NU har vi iofs fått både elektriker och målare rekommenderade utav bekanta så lite försprång mot Gulasidorna hade vi väl
NU har vi iofs fått både elektriker och målare rekommenderade utav bekanta så lite försprång mot Gulasidorna hade vi väl
Har verkligen inte jagat priser, så jag förstår inte riktigt vad du är ute efter? Är beredd att betala bra (och vitt) för kompetent folk. Om de dyker upp vill säga.sville skrev:
Observera att jag inte drar alla över en kam. Har haft kontakt med bra hantverkare också, som dyker upp vid avtalad tid. Men det är även oproportionerligt många som inte gjort det. Gäller både dem jag anlitat själv och dem som hustillverkaren anlitat.
I stort sett samtliga har gjort ett bra jobb när de väl dykt upp så det är inte där problemet legat.
Qué? Jag är av den trista sortens människor som väljer VITT när jag ska anlita, särskilt till ett sådant här stort projekt! Jag kan säga att jag är oerhört glad för att vi valde den vita vägen annars hade vi nog stått här med skulder upp över våra öron Men hur som haver. Vi har alltså betalt VITT och dyrt är det men i slutändan förhoppningsvis värt det.ossie k skrev:
Men att uttala sig om att man får vad man betalar för passar sig icke här. Förstår inte vart du fick det ifrån...
Men om man har betalt för en rolls och frå en skoda - om du förstår vad jag menar så har man väl all rätt att bli irriterad?
Sén handlar det inte om utförandet för jobba de kan dem och det ser bra ut än så länge men själva attityden är så förbaskat trist.sville skrev:
Håller med om inställningen hos väldigt många hantverkare man stöter på. Men samtidigt. Har du lämnat in bilen nyligen? Stora verkstäder i storsäderna tar över 1500kr/tim men då har man ju lokaler och en massa andra kostnader men ändå. Men å andra sidan så skälls det otroligt på dessa firmor också! Ha ha. (Ps ja jag jobbar själv i bilbranschen
)