1 917 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Uruselt beteende av byggfirma
>
För en tid sedan var det en del inlägg om firman Alltjänst & Bygg. Dom har bara 3 mobilnummer i annonsen. Jag anlitade dom för att få snöras uppsatta.
- Första gången när dom skulle komma en söndag så kom ingen. Jag ringde ett av mobilnummren och väckte den killen. Han sa att någon av dom andra skulle ha kommit. Han kom själv, mätte och åkte sedan iväg på söndagen för att köpa!!
Det visade sig vara beställningsvara så han kom tillbaka för att få handpenning.
- Snörasen dök inte upp utan jag fick jaga Fredells som skulle köra hem dom. Dom kom till slut till priset av 6000:-
- Jag ringde ett otal gånger innan jag fick tag i killen som beställt snörasen (dom ringde aldrig tillbaka). En ny dag bestämmdes när dom skulle komma.
- Ingen kom. Råkade någon svara i telefon la dom på luren i örat på mig.
Till slut letade jag reda på en ny firma som kom men då visade det sig att de skydd jag hade fått hade fel dimension.
- Jag fick packa in dessa tunga prylar i egen bil och åka till Fredells o lämna tillbaka dom. 600:- i frakt fick jag betala själv.
VARNING för denna firma dom är inte seriösa och skapar stort besvär och kostnader.
- Första gången när dom skulle komma en söndag så kom ingen. Jag ringde ett av mobilnummren och väckte den killen. Han sa att någon av dom andra skulle ha kommit. Han kom själv, mätte och åkte sedan iväg på söndagen för att köpa!!
Det visade sig vara beställningsvara så han kom tillbaka för att få handpenning.
- Snörasen dök inte upp utan jag fick jaga Fredells som skulle köra hem dom. Dom kom till slut till priset av 6000:-
- Jag ringde ett otal gånger innan jag fick tag i killen som beställt snörasen (dom ringde aldrig tillbaka). En ny dag bestämmdes när dom skulle komma.
- Ingen kom. Råkade någon svara i telefon la dom på luren i örat på mig.
Till slut letade jag reda på en ny firma som kom men då visade det sig att de skydd jag hade fått hade fel dimension.
- Jag fick packa in dessa tunga prylar i egen bil och åka till Fredells o lämna tillbaka dom. 600:- i frakt fick jag betala själv.
VARNING för denna firma dom är inte seriösa och skapar stort besvär och kostnader.
Trist för dig, men då var det som jag misstänkte då...
ACME skrev:1. Jag skulle aldrig vända mig till ett företag som heter något med alltjänst i namnet. I mina ögon är någon som pysslar med alltjänst en person som kan lite av allt, men inte är riktigt bra på något.
2. Jag skulle aldrig vända mig till ett företag som annonserar efter jobb. Bra killar har alltid jobb och behöver inte annonsera. Framför allt inte i en högkonjuktur som denna..
Alltjänst...säger allt.
Detta har inte med alltjänst att göra men i alla fall-
Jag var och tittade på ett jobb i juni, badrumsrenovering samt måleri och annat. Kunden fick ett bra intryck av mig och vårt företag och ville anlita oss. Grejen var att vi inte hade tid förens i augusti.
Han ville köra på en gång och tog ett annat anbud. Sen ringde han mig nu i oktober och ville att vi skulle ta över pga att denne entreprenör hade gjort bort sig.
När jag kom dit var det direkt ingen trevlig syn -
Killen som påstod sig vara snickare hade även målat, eller vad man ska kalla det. Han hade kluddat ner på socklar med väggfärg överallt. Spacklingen var så dålig att massa fiberremsor syntes, metervis.
Det värsta var endå i badrummet, där hade han reglat och gipsat väggar. Men i ett hörn hade han bara satt regel på ena väggen och den andra hade han skruvat fast gipset från regeln in i gipset. Alltså satt ena väggen fast med gipset utan regel. Helt sinnessjukt, jag tryckte på väggen med lite kraft 2-3ggr och då släppte hela hörnet och blev ett gapande hål. Fatta om denna kille hade fått göra färdigt sitt jobb.
Jag sa till kunden när jag började att jag inte kunde vara där 8h om dagen i början pga att jag hade lite andra jobb inbokade men efter några dagar när jag tyckte att det hade gått lite trögt och jag inte hade haft så mycket tid att vara där så ringde kunden upp och sa att han var imponerad av hur fort jobbet framskred, fattar väll jag när förra killen hade haft 4 månader på sig och inte ens gjort hälften...
Finns mycket folk med dålig attityd till hur man ska utföra jobben, jag har märkt det ibland hos en del av våra anställda. Jag kan inte tolerera sånt, jag skulle inte kunna lämna över ett dåligt jobb.
En gång har jag lämnat över ett dåligt jobb och då skämdes jag som en hund och tog inte en krona betalt för det.
Vi åtog oss ett jobb med måleri och golvslipning på totalentreprenad, vi har målare och meningen var att vi skulle ta in golvslipningen från ett annat företag. Det företaget kom inte och kunden som var bortrest skulle komma hem om 4 dagar och det var omöjligt att hinna ordna ett annat företag på den tiden.
Då i ren panik för att jag ville att jobbet skulle vara klart till dem kom hem, ställde jag mig där på helgen och slipade golvet. Så långt gick allt bra, trots att jag aldrig har slipat golv förut. Sen skulle golvet nåtas och lackas, varpå jag köpte fog och lack. Dessa gick tydligen inte att använda ihop så det blev någon reaktion hos fogen som gjorde att den aldrig härdade och hela golvet blev klibbigt som klister.
Slutade med att jag fick med hundhuvud lämna över nycklarna med ett ofärdigt dåligt jobb och bjuda på målningen som dem sa att den var dem jättenöjda med i alla fall. Det var nog det pinsammaste jag vart med om...
Man lär sig av sina misstag, man ska inte röra sånt man inte kan
Detta har inte med alltjänst att göra men i alla fall-
Jag var och tittade på ett jobb i juni, badrumsrenovering samt måleri och annat. Kunden fick ett bra intryck av mig och vårt företag och ville anlita oss. Grejen var att vi inte hade tid förens i augusti.
Han ville köra på en gång och tog ett annat anbud. Sen ringde han mig nu i oktober och ville att vi skulle ta över pga att denne entreprenör hade gjort bort sig.
När jag kom dit var det direkt ingen trevlig syn -
Killen som påstod sig vara snickare hade även målat, eller vad man ska kalla det. Han hade kluddat ner på socklar med väggfärg överallt. Spacklingen var så dålig att massa fiberremsor syntes, metervis.
Det värsta var endå i badrummet, där hade han reglat och gipsat väggar. Men i ett hörn hade han bara satt regel på ena väggen och den andra hade han skruvat fast gipset från regeln in i gipset. Alltså satt ena väggen fast med gipset utan regel. Helt sinnessjukt, jag tryckte på väggen med lite kraft 2-3ggr och då släppte hela hörnet och blev ett gapande hål. Fatta om denna kille hade fått göra färdigt sitt jobb.
Jag sa till kunden när jag började att jag inte kunde vara där 8h om dagen i början pga att jag hade lite andra jobb inbokade men efter några dagar när jag tyckte att det hade gått lite trögt och jag inte hade haft så mycket tid att vara där så ringde kunden upp och sa att han var imponerad av hur fort jobbet framskred, fattar väll jag när förra killen hade haft 4 månader på sig och inte ens gjort hälften...
Finns mycket folk med dålig attityd till hur man ska utföra jobben, jag har märkt det ibland hos en del av våra anställda. Jag kan inte tolerera sånt, jag skulle inte kunna lämna över ett dåligt jobb.
En gång har jag lämnat över ett dåligt jobb och då skämdes jag som en hund och tog inte en krona betalt för det.
Vi åtog oss ett jobb med måleri och golvslipning på totalentreprenad, vi har målare och meningen var att vi skulle ta in golvslipningen från ett annat företag. Det företaget kom inte och kunden som var bortrest skulle komma hem om 4 dagar och det var omöjligt att hinna ordna ett annat företag på den tiden.
Då i ren panik för att jag ville att jobbet skulle vara klart till dem kom hem, ställde jag mig där på helgen och slipade golvet. Så långt gick allt bra, trots att jag aldrig har slipat golv förut. Sen skulle golvet nåtas och lackas, varpå jag köpte fog och lack. Dessa gick tydligen inte att använda ihop så det blev någon reaktion hos fogen som gjorde att den aldrig härdade och hela golvet blev klibbigt som klister.
Slutade med att jag fick med hundhuvud lämna över nycklarna med ett ofärdigt dåligt jobb och bjuda på målningen som dem sa att den var dem jättenöjda med i alla fall. Det var nog det pinsammaste jag vart med om...
Man lär sig av sina misstag, man ska inte röra sånt man inte kan
Klicka här för att svara