S
Skruffsen: Har någon erfarenhet av NM Bygg AB i Norrköping? Positiva såväl som negativa omdömen mottas tacksamt!
0 svar · 6,5k läst
M
M@ZE: [citat] Saharah, vart skall ni bygga i Gimmersta ? Bor själv i Gimmersta. Det finns många byggare osv .. bra som dåliga ..
4 svar · 3,3k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Jag vill påminna om att hantverkare inte tillåts ervjuda sina tjänster via det här forumet. Under den här rubriken ger vi referenser.
4 svar · 4,5k läst
B
Babben: Hej, Har tänkt att lägga markbetong/mönstrad betong på 115 kvm (garageuppfart, trädgårdsgång och uteplats. Kan någon tipsa om bra firmor som lägger i trestadsområdet (vänersborg, trollhättan, uddevalla)? MVH Babben
0 svar · 4,0k läst
C
Calvino: Hej charcoal Jag har också fått en offert från ovanstående företag. Hur gick det för dig, anlitade du dem och blev du i så fall nöjd? Eller tog du någon annan?
1 svar · 3,5k läst
volvo
volvo: Det finns en hel massa byggprojektledare som gör just det du syftar på. Antingen så anlitar man dem genom konsultföretag som Sweco, Hifab, ByggFast, etc. eller så anlitar man en fristående enmansföretagare.
3 svar · 2,5k läst
C
cameljointen: [citat] De gör besiktningen sedan är det upp till dig om du vill ta deras ägarbytesförsäkring för 2500 per år. Gör du inte det händer ingenting, du kan ju dock inte använda protokollet du fått. Jag har bra erfarenhet av Länsförsäkringars besiktning. Eminenta har jag mindre bra av.
8 svar · 6,4k läst
J
josefin_h: Hej! Är det någon som har erfarenhet av albert tümanok som byggentreprenör? Mvh. J
0 svar · 1,9k läst
A
akyata: Jag har precis köpt ett gavelradhus och det finns en spricka i innerväggen i vardagsrummet, mot radhusgaveln. Kan det vara en sättningsspricka? Jag behöver hjälp med att ta reda på vad det är för typ av spricka och vad det kostar att laga detta. Vilka firmor kan kontrollera sprickor av detta slag och även säga vad det skulle kosta att laga det? Radhuset ligger i Huddinge, Stockholm så
0 svar · 4,0k läst
C
caravan: Hej! Jag skall dränera om huset i sommar och har fått ett tips om Alingsås Byggservice AB. Någon som vet något om den här firman? Tacksam för svar:)
0 svar · 2,2k läst
C
cammy: hejhej! är det någon som har erfarenhet, tips om en bra byggfirma i stockholmsområdet? vi har ritat vårt eget hus och har husbyggare, vi håller nu på att samla in offerter på entrepenad. vår husbyggare har några men vi vill ändå kolla runt, i slutändan är det vi som står på kontraktet.. gå gärna in och kolla dreamhouse, skriver om inspiration/inredning/byggnation tack för
0 svar · 2,2k läst
E
EmMi: Vi fick en lista från kommunens Plan & byggkontor med godkända/behöriga kvalitetsansvariga.
1 svar · 3,0k läst
C
Ceril: [citat] Jag vet inte. KIllarna som håller i företaget bor i Grimmered. Ring och kolla med dem. Priset beror nog på storleken på jobb men de har nog rätt "normala" priser. Järmfört med andra hantverkare jag har haft med att göra så är de mycket strukturerade och håller sina tider mycket bra. Bröderna Olsson var byggsamordnare. Entreprenören (Nordicon) har alltid dem som byggfirma och
3 svar · 4,6k läst
J
JKPK_peter: dimo har byggt vårt hus, du har av thorstenssons bygg.. bytte ett tak på vår gamla bostadsrättförening.. mt-bygg består av 2 byggare som var där...
3 svar · 2,6k läst
W
waka: Hej, Håller på att fylla igen min garagenedfart och har lite mur och gjutjobb att göra.. - Mura igen garageöppning och sätta in en ny dörr. - Mura stödmur till trappa - Mura/gjuta trappa ca 1.50-2m bred. Söker duktigt folk, utlänka arbetare är inget hinder bara man är pålitlig och nogrann...Södra skåne skall jobbet göras. Söker även tips hur grund behöver förbereda innan man
0 svar · 2,8k läst
J
jacobjs: Hej! Jag skall renovera mitt funkisbadrum till ett standardbadrum och jag skulle gärna vilja få tips på bra firmor/hantverkare i stockholmsområdet. Tack på förhand, Jacob
0 svar · 3,0k läst
B
Bosse#3617: Skall dränera om, fixa till putsen och isolera taket. Funkishus från 1937. Önskar bli rekomenderad firma som kan sitt jobb och håller vad de lovat, gärna i västra Stockholm. Ska även sätta igen ett fönster och öppna för en altandörr. Tips mottages tacksamt. MVH /Bosse
0 svar · 2,3k läst
H
hyweu: Adressen till artikeln är följande: SYDÖSTRAN
4 svar · 3,2k läst
M
Minimalisten: ...vi ska snart renovera köket och kommer att göra det mesta själva men ska anlita nåogon till att sätta upp mosaiken. Någon som vet en bra och billig kakelsättare i Skåne? (vi bor i Lödde)
0 svar · 2,1k läst
H_L
H_L: Hej! Håller på att boka in A Borgström Golvslipning för att slipa två av mina gamla trägolv. Någon som haft med dem att göra tidigare? Hur blir resultatet? /Henrik
0 svar · 2,7k läst
B
Birpa: Hej är det någon som har erfarenhet av en firma som heter "Jim Hulde´n mark och Betong" i Norrtälje? Jag är också intresserad av referenser på en byggfirma/byggare som heter Jerry Raam. Tacksam för svar.
0 svar · 2,6k läst
J
JohnnyRico: Finns här någon som kan rekommendera en bra firma som kan hjälpa oss att dränera om huset? Grunden verkar lite dålig (sprickbildningar) så den kan behöva ses över också. Tacksam för svar!
0 svar · 2,6k läst
C
Conan: Prova Elda-butiken i Vellinge istället. Jag fick min insats levererad på 3 dagar. Normal leveranstid - 3 veckor. Dessutom ringer man och följer upp. Kanonnöjd! bilder på min magnefika pjäs hittas här: Interiör
4 svar · 11,9k läst
U
Ulmian: Skulle behöva trimma in mitt ettrörssystem. Ngn som känner till en duktig VVS:are inom detta område i Sundsvallstrakten? Två rörmokare jag talat med visste knappt vad det är...
0 svar · 3,7k läst
F
Frippen71: Hejsan! Är det någon som kan rekomendera något som kan hjälpa mig att gjuta en garageplatta i Linköpingstrakten? // Fredrik
0 svar · 2,2k läst
J
jon_h: Vill du ha hjälp med badrum, så kan det vara en god idé att anlita ett företag med våtrumsbehörighet. En lista över dem hittar du hos byggkeramikrådet, här.
3 svar · 2,7k läst
Å
Åttioettan: [citat] Tack för svar! Har ringt ett par byggfirmor, men hittills ingen som vill hjälpa så länge som de inte får göra hela jobbet :/
2 svar · 1,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.