Demmpa
Demmpa: Kolla även lite med fjv-ägaren. Här är länk till en sökning på nätet,
4 svar · 621 läst
Ludvig Aldrin
Ludvig Aldrin: Vad blir det 4 år senare. Lite mer slitet men fungerar fortfarande perfekt.
10 svar · 8,3k läst
·
eriksaaf
eriksaaf: Hej! Jag satte upp en 640 x 274 x 132 pool förra året. Min tomt är på en höjd och är uppbyggd av sprängsten så jag la ca 30 grus och xps300 för att sedan ha poolen ovanpå. Blev plant och fint. Finns många olika varianter på hur man kan göra, men jag läste som dig att en del körde på xps och med min sprängsten så medförde det att det blev grus.
1 svar · 1,1k läst
M
Marita Calmestrand: [citat] Vi har fått detta problem iår. Hur löser man detta?
1 svar · 2,6k läst
K
kniv: Ja det går ganska lätt att skriva ihop ett pooltak. Beror lite på hur duktiga ni är och vad ni har för erfarenheter sen tidigare. Är något svårare än ikea möbler.. Vi har skruvat ihop två olika och det har gått fint. Se till att vara 3, helst 4 personer när ni monterar ihop det, alltid bra med folk som kan hålla i när plasten ska in i skårorna. En popnitsmaskin är absolut att
3 svar · 1,3k läst
bogani
bogani: Har precis fått ner min glasfiberbalja och börjat fylla men när nu när det närmar sig sluttampen så visar det sig att det läcker ganska ordentligt runt ett av lamphusen. Måttligt irriterande. Just nu sitter lamphuset från utsidan med packning mot stomme, på insidan sitter en fästring med packning mot stomme. Av någon anledning blir det läckage ändå. Därav min fråga, ska man
0 svar · 504 läst
G
Guzzen1: [citat] Hur går det med poolen?
24 svar · 5,5k läst
C
ChristerNordlander: Hej, vi renoverade poolen i höstas och böt till ett nytt poolskydd, ett motordrivet PoolLock. Vårt gamla skydd hade en inbyggd "sil" som släppte igenom regnvatten ned i poolen. Det nya skyddet är "tätt" och vi behöver någon slags pumplösning för att kunna pumpa bort regnvatten. Regnvattnet kommer samlas och rinna in mot mitten av poolskyddet och jag tänker att vi behöver någon slags
0 svar · 648 läst
·
Corpes
Corpes: För er som är lika mycket nybörjare som jag så fick jag förklarat av installatören att denna är till för jordning av vattnet om man har rostfria detaljer. Det är där det läcker...
5 svar · 704 läst
·
G
Guzzen1: [citat] Du måste fylla pumpen med vatten, det brukar räcka att lossa filterlocket på själva pumpen och låta vattnet rinna in via bräddavloppet, fungerar bara om pumpen står lägre än utloppet. Glöm inte att ställa sandfiltret på "cirkulation" så att allt kommer igång. När du luftar med pumpens filterlocket ska pumpen vara avstängd. Detta kan behöva göras ett bar gånger.
2 svar · 492 läst
P
Anonymiserad 671848: [citat] Tack för svaret :) Jag är inställd på Gullberg nu efter mycket research. Vet bara inte om jag ska köra med 40 eller 55. Som nämnt är finansiering inget problem, så det är inget jag behöver ta hänsyn till. Det viktiga är att det blir optimalt och att jag inte "snålar". Jag tänker också att 40 bör räcka, men samtidigt lite orolig för att den ska vara för svag för att
24 svar · 1,9k läst
·
N
nitton92: hade 10 cm under när jag stängde poolen. Tack för svar, ska testa
4 svar · 587 läst
·
C
Cednic: [citat] PM
2 svar · 1,5k läst
·
P
Patrik Hazard: Skickar lite bilder för inspiration!
13 svar · 4,9k läst
·
A
Anders_sbj: [citat] Hej Blev det kakel? Mvh Anders
9 svar · 5,0k läst
·
K
Knetha: Plötsligt så hittade jag ! 244 cm i diameter och 76 cm djup finns från FunSicle/Summer Waves. Bestway har rektangulär 282x196x84 cm.
1 svar · 623 läst
C
clintan1: Har krävt ur och packat 8cm med stenmjöl. Tänkte nu lägga xps frigolit i botten. Räcker det med xps250, eller vilken hårdhet ska man ha? Ngn som har tips hur jag ska tänka? På frigoliten tänkte jag lägga en matta också. Tacksam för svar och hjälp
0 svar · 706 läst
·
X
xxargs: Det känns lite som att det är att riva ned det gamla och bygga upp det på nytt igen, om du skall få ordning på detta - är linern avriven från någon fästkant/ingjuten wire eller har det bara släppt i sin infästning? - skulle tro att det avgör ganska mycket om du kan återanvända eller helt enkelt köpa nytt och göra det ordentligt från början.
9 svar · 2,4k läst
·
eriksaaf
eriksaaf: Hej, jag har en liknande pump och i min manual skulle locket alltid vara på och bytas mot slang kopplingen då man ska backspola. Hoppas det hjälper
1 svar · 648 läst
T
Test1234567: Hej, Har en äldre pool vars plattor längst kanten har släppt i limningen samt så ser de aningens tråkiga ut. Jag tänkte ersätta dem med tryckimpregnerat virke med samma dimension som omkringliggande däck. Dock har jag en fråga hur jag ska tänka här: - kan jag lägga brädorna direkt mot underlaget som plattorna varit (jag kan inte riktigt identifiera materialet,men plattorna har nog
0 svar · 480 läst
·
H
HannaHanna123: Vi är sugna på att köpa ett stålbad från Svenska Badtunnor och gräva ner i trädgården med trädäck runt. Men har fått så olika svar från byggfirmor som varit och kollat på att bygga in den i vår trädgård. Det gäller själva behovet av dränering. Vissa säger att man kan dranera med enbart makadam, en sa att man behövde bygga en stenkista under för att säkerställa att vattnet
0 svar · 658 läst
erik claesson
erik claesson: Har en till fundering, kan man sätta cirkulationen från tunnan direkt till pumpen vidare till elpatronen och vidare till kaminen och sen från kaminen in i tunnan. För att ha kortast möjliga sträcka för värmen att ta sig till tunnan. Eftersom det är en vattenmantlad kamin blir det då en cirkulation av pumpen så vattnet åker ut från kaminen på ett bra sätt. Eller ska man göra tvärt
2 svar · 1,2k läst
L
LarsOJ: En liten sättning gjorde att inloppet fick en spricka och läckte. Jag gräver upp och hjälper poolkillen byta till ny koppling. Kör upp nivån igen 1 dm över inlopper och provar. Kollar i gropen på baksida plåten och det blir lite fuktigt precis under kopplingen bara lite men… Pratar med poolkilen och han kommer och byter till nr 2. Han visar hur kopplingen ser ut. Kopplingen pressar
0 svar · 1,1k läst
·
K
kniv: Vad ska du bygga in med? Klinker, betong, trall? Om det är en altan med trall fungerar både plintar och plattor på mark, allt beror ju på dina förutsättningar. Tror dessutom att dom trådarna som redan finns duger gott även om de inte är skriva igår.
1 svar · 1,1k läst
P
Anonymiserad 671848: Tänkte ersätta den gamla poolvärmepumpen som låter alldeles för mycket och är en gammal on/off pump. Tanken är att köpa en tyst inverterpump. Har bestämt mig för Mr Silence som fått bra omdömen och verkar tystast på marknaden. Har dock lite svårt att bestämma mig för vilken effekt som passar bäst för vår pool. Plats: Stockholm Storlek pool: 6.4x3.5m och ca 1.4m djup. Pooltak
0 svar · 695 läst
J
jbernspang: Hej, Funderar lite kring lite omdaningar i trädgården de närmsta åren. Och en aspekt av detta är att försöka få in möjlighet till bad. Vi bor på en hörntomt i ett villaområde, och vi har lite berg på tomten, så möjligheterna är lite begränsade. Nu har vi en liten idé som jag vill dra via forumet för att ge alla experter här en chans att hissa eller dissa… Vi har tänkt oss
0 svar · 1,0k läst
·
K
kniv: Finns betongblock eller cellplastblock att mura med, som sedan gjutes med betong i.
3 svar · 1,1k läst
offlarjon
offlarjon: Ni som sänkt ner erat spabad i altan/trädäck, hur mkt utrymme har ni lämnat för serviceluckan? Vi har ca 60cm att spela på, men har svårt att frigöra fler centimetrar utan att göra ett ganska stort ingrepp i själva trädäckskonstruktionen.
0 svar · 529 läst
F
fekberg: Någon som har lite bilder på hur de byggt sin trall runt, och över kanten på sin Thermopool?
0 svar · 795 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.