Hej,

Skulle öppnat upp poolen idag men vinterpluggen i utloppet har fastnat. Omöjligt att skruva upp. När jag försöker skruva pluggen med plastnyckeln skruvar jag hela utloppet. Försökt att hålla emot men den sitter stenhårt. Någon som har något tips på att få upp den?

Behöver jag vara orolig för att lossa hela utloppet? Eller kan jag skruva bort hela utloppet? Poolen är inbygd med sten runt om så jag kommer inte åt andra sidan.

• Anslutningen till ett poolutlopp med en fast vinterplugg, omgiven av blå mosaikbelagd yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Täckt pool med kant av stenplattor vid glasvägg. Svårt att nå utloppet under stenplattorna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N nitton92 skrev:
Hej,

Skulle öppnat upp poolen idag men vinterpluggen i utloppet har fastnat. Omöjligt att skruva upp. När jag försöker skruva pluggen med plastnyckeln skruvar jag hela utloppet. Försökt att hålla emot men den sitter stenhårt. Någon som har något tips på att få upp den?

Behöver jag vara orolig för att lossa hela utloppet? Eller kan jag skruva bort hela utloppet? Poolen är inbygd med sten runt om så jag kommer inte åt andra sidan.
Foto är bra hur det ser ut. Vad gör pluggen, släpper ut vatten eller stänger något.

J jonaserik skrev:
Foto är bra hur det ser ut. Vad gör pluggen, släpper ut vatten eller stänger något.
Glömde bifoga bilderna :)

N nitton92 skrev:
Glömde bifoga bilderna :)
Jepp den typen är i plast och gängorna lika, du kan prova med att pumpa ur till 1 decimeter under.Sen
tillverka en träbit/bräda som blir som ett U och passar över och går in i botten, för att vrida. Då brukar den typen lossna, dom kan fast rätt bra,har nivån varit så i vinter, så är det med säkerhet frostsprängning lite där och en viss deformering har skett. Det går även att värma på allt med hårtorken, inte hett men varmt. då mjuknar plasten en del och kan vara mer görlig.
Till nästa vinter, töm till under ca 10 centimeter

hade 10 cm under när jag stängde poolen. Tack för svar, ska testa

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.