Tack för alla hjälp
Guld värt

G Guzzen1 skrev:
Du måste ha cirkularionspumpen igång.
Men har du tömt ledningarna kan det bli svårt att få pumpen att suga. Du skulle dammsugit samtidigt som du sänkte nivån. Då kan man köra med poolpumpen hela tiden. Så länge slangen är under vatten suger den. I annat fall måste man köra med sänkbar den sista biten när bräddavloppet inte längre har vatten att suga. Nåväl det är inte hela värden. Håva upp det värsta.
Om du har möjlighet längre fram så skaffa en poolrobot av något slag. Dom städar poolen bra och går på el så den jan köras när som helt oberoende av vattennivå.
 
Moana Moana skrev:
Poolrobotar bör ju oftast inte användas i kallt vatten.
Jag kör min ner till 12 grader. Det har fungerat utan problem. Jag vill köra den så länge det går. Den tar upp alltmycket bättre än en manuell och dels så blandar den vattnet så att svävande partiklar i viss mån sugs till sandfiltret.
Jag kör manuellt dagen jag stänger poolen så noga det går. Hittills har vattnet vattnet varit klart och fint på våren.
 
J Jessica Eriksson skrev:
Tack för alla hjälp
Guld värt
Som ståtlig riddare hjälper man gärna en dam i nöd.
 
Haha det uppskattas :)

G Guzzen1 skrev:
Som ståtlig riddare hjälper man gärna en dam i nöd.
 
G Guzzen1 skrev:
Glömde en sak. Inloppen till poolen har oftast rörliga munstycken. Dom bruka sitter fast med en ring som man skruvar av. Munstyckena ser ut som en kula med hål i. Skruva bort ringarna och ta bort kulorna och sätt i vinterpluggar när du tömt kedningarna på vatten.;)
Hur får jag ditt kulorna igen ? Lyckas ej
 
Jessica_E Jessica_E skrev:
Hur får jag ditt kulorna igen ? Lyckas ej
Du menar inloppen? Mina är bara att stoppa in i utloppet och låsa fast med en ring som skruvas utanpå.
Om du skruvade tillbaka ringen när du stängde pooolen så måste du skruva bort dom först.
 
G Guzzen1 skrev:
Du menar inloppen? Mina är bara att stoppa in i utloppet och låsa fast med en ring som skruvas utanpå.
Om du skruvade tillbaka ringen när du stängde pooolen så måste du skruva bort dom först.
Jag satte bara dit som proppar
Är det ok tar jag gärna en kort och visar så får du gärna kolla
 
Jessica_E Jessica_E skrev:
Jag satte bara dit som proppar
Är det ok tar jag gärna en kort och visar så får du gärna kolla
Kör på. Jag kollar. Dum fråga, hur gjorde du förra året med kulorna?
 
G Guzzen1 skrev:
Kör på. Jag kollar. Dum fråga, hur gjorde du förra året med kulorna?
Hur går det med kulorna i poolen?
 
Jessica_E Jessica_E skrev:
Jag satte bara dit som proppar
Är det ok tar jag gärna en kort och visar så får du gärna kolla
Hur går det med poolen?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.