8 506 läst ·
26 svar
9k läst
26 svar
Apple Magic Mouse tappar anslutningen
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Kollar detta på måndag, har inte datorn med mig denna helg.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Jag har inte hunnit köpa en ny "sockerbit". Den vanliga laddaren fungerar (tror jag), men vill helst inte behöva släpa på den.fgo skrev:
Färgen på kabeln från skärmen lyser grönt men "Låg batterinivå - Datorn kommer att gå in i viloläge om den inte ansluts till ett eluttag." dyker upp ändå.fgo skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Nu diskade jag sockerbiten med diskmedel, vatten och diskborste och nu känns den inte lika glappig. Kanske var det så enkelt att det var smuts, damm och fett som hade hamnat emellan.
Jag är just nu väldigt nöjd, peppar peppar ta i trä har den funkat exemplariskt i några dagar.. vet inte varför och bryr mig just nu inte för jag är så glad att det funkar!
Det enda som jag gjort är att uppdatera datorn och startat om den (och de har då aldrig funkat förut).. men passar på att njuta nu.. återkommer säkert sur som en ättika om 18 minuter
haha nejdå.. 
Hoppas det funkar för er andra också..
Med vänlig hälsning, Sandra
Det enda som jag gjort är att uppdatera datorn och startat om den (och de har då aldrig funkat förut).. men passar på att njuta nu.. återkommer säkert sur som en ättika om 18 minuter
Hoppas det funkar för er andra också..
Med vänlig hälsning, Sandra
Fortfarande grön lampa efter rengöringen? Eller är den röd?Per Eskilsson skrev:
Testa elektronikrengöring nästa gång, det brukar vara bättre.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Den är fortfarande grön som tur är. Men tack för tipset!
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Nu har jag bytt till originalelkontakten, tror det är den som heter MagSafe. Med fem guldiga "hanar" istället för fyra och en liten i mitten.
Ett problem som funnits tidigare men som jag inte tänkt så mycket på är att LED cinema-skärmen blir svart när jag drar ur strömkontakten till MacBook Pron. Hur ställer jag in så att den inte gör det? Går det?
Ett problem som funnits tidigare men som jag inte tänkt så mycket på är att LED cinema-skärmen blir svart när jag drar ur strömkontakten till MacBook Pron. Hur ställer jag in så att den inte gör det? Går det?
MagSafe har 4 större hanar och en liten hane i mitten. Honsidan på adaptern.
Magsafe2 har 5 lika stora hanar och kontakten är lite bredare.
Oj det vet jag inte. Har du googlat problemet? För skärmen bör ju gå att köra till en iMac tex
Magsafe2 har 5 lika stora hanar och kontakten är lite bredare.
Oj det vet jag inte. Har du googlat problemet? För skärmen bör ju gå att köra till en iMac tex
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 181 inlägg
Orsak nummer 1 till ovanstående problem: de batterier man använder är inte fulladdade. Inte ens de som är nyinköpta från butiken. Skaffa uppladdningsbara batterier, t.ex. Apples egna (som är Sanyo Eneloop).
http://www.apple.com/se/shop/product/MC500ZM/A/apples-batteri-laddare
(jag jobbar med Apples produkter och känner såååå väl igen detta problem)
http://www.apple.com/se/shop/product/MC500ZM/A/apples-batteri-laddare
(jag jobbar med Apples produkter och känner såååå väl igen detta problem)
Klicka här för att svara