Övrigt Off Topic
Mikael_L: Jag skulle skänkt dem till röda korset, så blir det deras huvudvärk att få in lite kronor för samlingen. De pengar som kommer in går åtminstone till välgörenhet, lite bättre än att mata sopbilen.
osiris: [citat] Efter installation så sätter jag igång något, t.ex. en film via plex eller en youtubevideo via YT-appen på telefonen. Efter en stund (några minuter) tappar telefonen kontakt med Chromecasten, sen går det inte att ansluta på nytt förrän efter omstart/ominstallation. Ofta slutar själva innehållet att strömma också strax efter.
Dracula: Hade tidigare en Asus n56u router, funkade kanon med min NAS och min 3G-dongel. Nu skaffade jag 4G dongel, också från Huawei, dock så har detta modem en mjukvara som kallas Hi-link, vilket gör att den fungerar som en egen "router" på något vis, den kopplar upp sig mer el mindre självmant så fort man pluggar in den i dator. Men efter googlande så verkar det vara få Hi-link modem som
AG A: Detta är väl ganska tydligt att det är medvetet. Det är ju sedan länge känt att "sex säljer" :) Att man sedan inte vet hur "trädäck" stavas är nog inte helt ovanligt.
loafer: Tack för kommentarerna, det uppskattas! Skillnaden mellan servicejobb och nybygge (f.f.a. storbyggen?) var upplysande och något att ha i åtanke om jag gör ett försök. Angående att jobba som plåtslagare: jag uppskattar tipset men det känns spontant som ett av de minst intressanta bygghantverksyrkena. Snickare känns som klart mest intressant, men jag har funderat lite på andra
Patrick E: De ser ju rätt väderbitna ut så det känns som de använts utomhus. Jag hade en tanke att de stått upprätt och man satt saker som ska torka eller liknande i dem och dessa föremål har hållits på plats av sin egen tyngd i de sneda spåren. Men det verkar som om spåren har olika lutning på olika sidor av stolpen.
Srednq: du ska så att säga vara otrogen mot banken. du ska ta och plocka ut de delar du behöver därifrån du får bäst pris. sbab på 1,5% låter bra. ta då lånet där. fondsparande kvittar det i princip var du har. tex swedbank säljer seb:s fonder, så ta den som erbjuder de fonder du vill ha. de kommer inte att neka dig att öppna ett fondsparande. tex handelsbanken har gratis internetbank.
pelpet: Jag tror att mäklaren har rätt. Skribenterna på det här forumet än knappast representiva för husköpare i allmänhet, och husköp handlar bara till viss del om renoverings- och driftsättningskalkyler. För väldigt många så är det hur man KÄNNER för huset som avgör hur långt man vill gå i en budgivning. Och för den målgruppen så är det jättevikigt att huset förmedlar ett
myrstack: [citat] http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Skollag-2010800_sfs-2010-800/
fahlis: FT= foot, lbs= pounds LBF= footpound(s) alltså olika sätt att skriva samma sak
Stefan N: Åker och hämtar vår "nya" båt imorrn, en Ryds 550 DC med en Johnson 4-takt 90Hk i bak. Precis lagom båt för oss. [bild]
Demmpa: Om man har en iPhone och slår "telefonnummret" *3001#12345#* så får man upp Field Test där ser man signalstyrkor mm
Pierre_r: På vissa så är laddningsregulatorn inbyggd i motorstyrenheten (jeep cherokee/grand cherokee efter 96) Så går den sönder är det ny dator som gäller...
geekling: [citat] Vissa av oss har jobbat hela helgen så måndag är vår fredag. Så vi får väl se hur det blir med det.
j-o75: är det vekligen det enda? Innan fanns det ju 7" som inte hette lite väl?
Anonymiserad 48587: Weber har en trådlös med två sensorer. http://www.webergrill.se/grilltillbehor/tillbehor/tillagning-hvkh/weber-style-traadlos-digitaltermometer-dual-6741-s7.aspx Lösningen är att bara ha tempproben i ugnen, resten av elektroniken utanför som sänder till en mottagare. Jag har också Ica-varianten, fungerar bra men man måste springa och kolla hela tiden. Utom vid grillning för då sitter
Yrrol: Har googlat lite om 95bränslet verkligen ersätts med det impopulära E10 bränslet nu den 1a maj. Alla artiklar jag hittar är ifrån 2013 och hade dom verkligen bytt bränslet så borde det ju nämnts pånytt nu när det bara är veckor kvar tills det sker. Tyskland och Finland nobbar sitt E10 och kör på gamla hederliga 98 istället vilket då innebar en större belastning på miljön vilket
Paxman: Min lilla gasolbrännare skulle nog ta slut innan första delen är färdig...:|
thomas33: Här är en och jag vet inte om det var den du sa att var dåligt gjord: http://www.lajbansson.se/svart-labrador-mjukisdjur
Suhagg: Det sattes upp. Rullade väl reklam i några dagar och sedan nerstängt sedan några månader. Nu är det byggställningar uppe över hela fasaden och något händer. Är de tvungna att ta ner allt eller vad händer? http://www.resume.se/medieval/2014/12/10/skapar-lilla-times-square-i-hufvudstaden/ [bild]
anders07: http://www.radron.se/tester/vitvaror--hushallsmaskiner/dammsugare/ http://www.aftonbladet.se/tester/article19803159.ab?teaser=true http://www.gp.se/konsument/tester/1.2649008-test-hog-niva-pa-energisnala-dammsugare Generellt sett så hamnar alltid Elextrolux Ultra och Z modeller högst. Jag har själv Elextrolux UltraOne med hepa och den fungerar bra, tysk och suger som bara den...
harry73: Vi har två tunnor medtotallt 8 fack och tillräckligt med utrymme på tomten för trädgårdsavfall, så det blir inte många turer till sopstationen. Förra året försökte jag slänga lite brädbitar som var kvar från förrådbygget. Det rymdes utan problem i restavfallsfacket. Men sopbilschauffören tyckte det var byggavfall som man , måste lämna in på sopstationen och la det bredvid
camaro1969: jo bilen är köpt ny av mig så jag var relativt säker på att de tar på sig det. men som sagt... de vill inte åta sig det, iaf inte muntligt...
olofh: det blev Parkers wash i Hyllie . ser mer ut som en biltvätt men de är en vanlig bilmek också. bytte bakre ljuddämparen för en billig peng, snabbt och ja. de slängde faktiskt in en biltvätt på köpet, både i o utvändigt. strålande!
AndersS: [citat] Det är nog inte det som kortutgivare fokuserar på i första läget, utan hur du blivit av med kortet och när du spärrade det. Och har du inte skrivit din namnteckning utan den som stulit kortet har kunnat göra det har du brustit i ditt avtal med kortutgivaren att inte skriva din namnteckning som säkerligen finns inskrivet i det finstilta, det du gjort är att underlätta för den