6 717 läst ·
4 svar
7k läst
4 svar
Köpte ny MIO-säng, bäddmadrassen 5 cm kortare
Idag kom sängarna hem från MIO, köpte två st 90-sängar av deras egna märke Dream, fabriken finns Sverige o görs på beställning. Sängarna är exakt 90x200cm, men bäddmadrassen är 5cm för smal och 5cm för kort :x
Det kanske inte låter så mkt men det ser helt fel ut, och liggytan blir ju faktiskt mindre. Jag är 187cm lång o vill inte tumma på storleken! (...är man 190cm eller längre rekommenderas 210cm långa sängar.)
Jag har "Hängt ut" madrassen i hopp om att den rätar ut sig men icke. Är det tänka att den plattas ihop med tiden o där med blir större? ....nä kan inte tro det, den har en kraftig kärna av tät polyeter, o den kommer inte plattas ut, utan det är "tvättsvampseffekt"
Blir lite irriterad, hur kan man göra en mindre bäddmadrass?
Jag skall givetvis kontakta MIO imorgon o be dem skicka en ny madrass, o hoppas verkligen de inte stretar emot!
Någon annan som råkat ut för detta? Jag har haft andra sängar innan o har aldrig sett detta tidigare.
Det kanske inte låter så mkt men det ser helt fel ut, och liggytan blir ju faktiskt mindre. Jag är 187cm lång o vill inte tumma på storleken! (...är man 190cm eller längre rekommenderas 210cm långa sängar.)
Jag har "Hängt ut" madrassen i hopp om att den rätar ut sig men icke. Är det tänka att den plattas ihop med tiden o där med blir större? ....nä kan inte tro det, den har en kraftig kärna av tät polyeter, o den kommer inte plattas ut, utan det är "tvättsvampseffekt"
Blir lite irriterad, hur kan man göra en mindre bäddmadrass?
Jag skall givetvis kontakta MIO imorgon o be dem skicka en ny madrass, o hoppas verkligen de inte stretar emot!
Någon annan som råkat ut för detta? Jag har haft andra sängar innan o har aldrig sett detta tidigare.
Redigerat:
Har en MIO bäddmadrass och den har exakt samma mått som sängen och hade det redan från början. Tror knappast den "töjer ut sig". Spännande att höra vad de säger. Tillverkningsfel låter ju lite osannolikt och 85 x 195 sängar finns väl inte heller(?) så det verkar även osannolikt att du fått "fel" storlek.
Tack för feedback! Jag ombads maila kundtjänst, skickade bilder också. Fick sms idag om att ett reklamationsärende är loggat o jag skulle bli kontaktad framöver. Blir som sagt spännande o höra vad som sker. Jag tror jag kommer få en ny madrass men det är ju himla lustigt att man gör en sådan tillverkningstabbe, det är ju liksom inte glasblåsning vi pratar om utan här sys det säkerligen 10-40st bäddmadrasser om dagen efter färdiga mallar, och det är ju flera material som skall klippas till i rätt mått osv så om något avviker borde man märka detta.cpalm skrev:Har en MIO bäddmadrass och den har exakt samma mått som sängen och hade det redan från början. Tror knappast den "töjer ut sig". Spännande att höra vad de säger. Tillverkningsfel låter ju lite osannolikt och 85 x 195 sängar finns väl inte heller(?) så det verkar även osannolikt att du fått "fel" storlek.
Klicka här för att svara