Anna1984 skrev:
Nu hänger jag inte med. Bredband kontakt är väl ett bredband utan begränsad datamängd och utan fast månadskostnad? Du betalar för det du surfar. Eller har jag missat något?

Länka gärna till den abonnemanget så kan jag läsa om det.
https://www.tre.se/privat/bredband/3bredband-kontant/Oversikt/

M
Anna1984 skrev:
Nu hänger jag inte med. Bredband kontakt är väl ett bredband utan begränsad datamängd och utan fast månadskostnad? Du betalar för det du surfar. Eller har jag missat något?

Länka gärna till den abonnemanget så kan jag läsa om det.
Du kan välja mellan:
1 dags surf för 29 kr (1 GB)
7 dagar för 99 kr (5 GB)
30 dagar för 199 kr (5 GB)
30 dagar för 299 kr (50 GB)
30 dagar för 399 kr (100 GB)

Bra pris, men det är ju inget abonnemang så 3 kan nog ändra priser och övriga villkor som dom behagar.

Hemmakatten
Undrar lite hur riksdag och regering tänkt när de utlovar "bredband till alla". När vi flyttade till södra Roslagen, 5 mil norr o Stockholm, fanns det bara telefonmoden 56Kb. 2006 lanserades ADSL och då enbart med Telia och endast med max 2 Mbit/s i nedladdningshastighet. 2007 kom Tele2 i i bilden och erbjöd max 2Mbit/s. 2008 kunde Telia erbjuda max 8 Mbit/s vilket vi har i dag. Nedladdningshastigheten brukar vara 5,5 till 5,8 Mbit/s i nedladdningshastighet. That's it! och mer lär det inte heller bli.

Mobilt bredband är inte ett alternativ hos oss. Telia har sämst täckning och Tele2 ligger ett litet snäpp bättre. Både 3G och 4G är överbelastade under sommar och helger då det är ett område med 500 sommarstugor i närheten. Många (ca170) bor permanent.

För två veckor sedan slog blixten ner nånstans i nätet och Telia vill ha till den 22 augusti att fixa det hela. men pga Telias konstiga administration/hierarki så blir det två felanmälningar, en på fasta telefonen och en på ADSL. Telefon ska vara fixat till den 14 augusti. ADSL till den 23 aug.

Just nu kan jag gå in på internet mycket sporadiskt och då med en hastighet av !Mbit/s.

Fiber är en ouppnålig dröm och jag är glad om vi får tillbaka de 6Mbit/svi hade tidigare. Så ni alla där ute som har fiber eller bra hastigheter, ta det inte för givet.

Och till Anna menar jag att ADSL är bättre alla dagar i veckan även o hastigheten är låg. Lita inte på alla försäljare som lovar stor nedladdningshastighet, mängden är begränsad.

Redigerat:
Helioz skrev:
[länk]
Vad jag förstår så är det ett öppningserbjudande. När den första månaden är förbrukad som betalar du som vanligt för varje data mängd. Eller har jag missuppfattat det och man kan fylla på med varje månad med 100 GB?

@Hemmakatten

Tyvärr får man ofta bygga fiber själv, men det är klart genomförbart även utanför tätorterna. Försök intressera boende på orten för att starta en fiberförening.

Med rätt upplägg kan man komma ner runt 10 000 kr i investering, men även om det skulle kosta 25 så är det klart värt pengarna.

M
Anna1984 skrev:
Vad jag förstår så är det ett öppningserbjudande. När den första månaden är förbrukad som betalar du som vanligt för varje data mängd. Eller har jag missuppfattat det och man kan fylla på med varje månad med 100 GB?
Du kan fylla på varje månad.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.