1 756 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Hur gör ni med reklamen till lådan?
Förut fick vi en massa DR men det blev visst dyrt och minskade. Många har lappar emot och nu har vi det, så lådan inte fylls under semester.
Men nu får vi AR istället men namn via posten och man kan säga ifrån, för det är inget vi vill ha.
Förut när vi var prisjägare var det kul, nu gäller internet eller närmaste affärerna.
Så hur gör ni kan vi rösta om
Men nu får vi AR istället men namn via posten och man kan säga ifrån, för det är inget vi vill ha.
Förut när vi var prisjägare var det kul, nu gäller internet eller närmaste affärerna.
Så hur gör ni kan vi rösta om
Redigerat:
Medlem
· Norrbotten
· 100 inlägg
Vill ha men får ingen, postgubben/gumman verkar vara inställd på "Ingen reklam" som stod tidigare än fast vi tagit bort lappen sen över ett år tillbaka när vi flyttade in.
Jag får både reklam och gratistidningar trots tydliga lappar på lådan.
Reklamfinansierade tidningar anser att det är samhällsinformation. Idioter...
Det enda de gör är ju att lägga sopor i min brevlåda, det borde regleras i lag av miljöskäl.
Reklamfinansierade tidningar anser att det är samhällsinformation. Idioter...
Det enda de gör är ju att lägga sopor i min brevlåda, det borde regleras i lag av miljöskäl.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 708 inlägg
Samma som gaidin.
Jag fick sydsvenskan att sluta skicka sin "helg" som de också kallade samhällsinformation, jag kallade det en reklamblaska med någon artikel för att ha någon trovärdighet, de säljer den själva till annonsörer "som ett sätt att nå ut till ännu fler".
Jag har ännu inte lyckats "NIXa" ADR (Adresserad DirektReklam), då man måste hålla på och posta papper kors och tvärs.
Jag fick sydsvenskan att sluta skicka sin "helg" som de också kallade samhällsinformation, jag kallade det en reklamblaska med någon artikel för att ha någon trovärdighet, de säljer den själva till annonsörer "som ett sätt att nå ut till ännu fler".
Jag har ännu inte lyckats "NIXa" ADR (Adresserad DirektReklam), då man måste hålla på och posta papper kors och tvärs.
Kryssade både första och sista ;-)
Viss reklam vill jag ha, som till de fyra matvarubutikerna jag handlar i, och en del annat. Men det är mycket skräp också, tex det till de 5 andra matbutikerna och alla byggvaruhus och möbelaffärer.
Viss reklam vill jag ha, som till de fyra matvarubutikerna jag handlar i, och en del annat. Men det är mycket skräp också, tex det till de 5 andra matbutikerna och alla byggvaruhus och möbelaffärer.
Vi har "ingen reklam tack", det blev väldigt mycket papper tidigare nu nästan inget. Vi sparar gratistidningar eftersom tidningspapper är väldigt bra till att torka blöta (barn)skor med.
Nästan alla butiker har sina reklamblad på nätet.
För att slippa både oadresserad reklam och gratistidningar så gäller det att ha två skyltar på lådan "ingen reklam tack" & "nej tack till gratistidningar", det ska även gå att slå ihop dom bägge till en skyllt "nej tack till reklam och gratistidningar"
http://www.hallakonsument.se/tips-for-olika-kop/reklam/sa-slipper-du-reklam/
Nästan alla butiker har sina reklamblad på nätet.
För att slippa både oadresserad reklam och gratistidningar så gäller det att ha två skyltar på lådan "ingen reklam tack" & "nej tack till gratistidningar", det ska även gå att slå ihop dom bägge till en skyllt "nej tack till reklam och gratistidningar"
http://www.hallakonsument.se/tips-for-olika-kop/reklam/sa-slipper-du-reklam/
Redigerat:
Medlem
· Blekinge
· 12 269 inlägg
Tidningspapper är bra att ha till mycket så jag saknar det liiiite efter vi gjorde oss kvitt av den dåliga lokaltidningen. Jag älskar att bläddra i en papperstidning men Blekinge Tidningen är så dåligt på rättsstavning och rättbyggda meningar, det vill jag inte läsa. Och att ha det bara som skotork och kaminglasrengöring motiverar inte pengarna.
Klicka här för att svara