4 178 läst ·
17 svar
4k läst
17 svar
25-årsgräns på hotell!?!
Sida 1 av 2
Hej.
Jag har bokat ett rum på hotell inför ett evenemang i helgen. Nu när jag kollar detaljerna så står det att "personer under 25-år måste åtföljas av föräldrar eller annan vårdnadshavare".
Jag är 30 år, men min blivande fru som ska följa med är 21 år gammal.
Jag är givetvis varken förälder eller vårdnadshavare till henne. Kan de verkligen stoppa oss i entrén?
Det låter ju helt sjukt...
Och det är för sent av avboka något...
Jag har bokat ett rum på hotell inför ett evenemang i helgen. Nu när jag kollar detaljerna så står det att "personer under 25-år måste åtföljas av föräldrar eller annan vårdnadshavare".
Jag är 30 år, men min blivande fru som ska följa med är 21 år gammal.
Jag är givetvis varken förälder eller vårdnadshavare till henne. Kan de verkligen stoppa oss i entrén?
Det låter ju helt sjukt...
Och det är för sent av avboka något...
Kan ja, de har troligtvis åldersgränsen 25 för att undvika allt för berusade grupper av unga män. Man får diskriminera på ålder om man har ett rimligt syfte. De kommer troligtvis inte kolla hennes ålder om ni ser städade ut, precis som på en massa klubbar/krogar med åldersgränser.
En 25-åring har väl ingen vårdnadshavare, om de inte är omyndigförklarade. En 25-åring kan däremot vara förmyndare eller god man åt sina föräldrar. Så om en familj med två föräldrar och ett 25-årigt barn som är förmyndare åt sina omyndigförklarade föräldrar ska bo där, vad gäller då?
Snacka om byråkratiska problem som hotellet skaffar sig med den skrivningen. Dumheter.
Edit: Personer mellan 18 och 25 menar jag naturligtvis.
Snacka om byråkratiska problem som hotellet skaffar sig med den skrivningen. Dumheter.
Edit: Personer mellan 18 och 25 menar jag naturligtvis.
Redigerat:
Varken kvinnor eller föräldrar kan bli omyndigförklarade i dagsläget.
Då så. Ännu mer intressant regel hos hotellet. 24-åringar göra sig icke besvär. De kan omöjligen bli insläppta. De kan inte ha en förmyndare.
Men kvinnor måste väl ändå ha en förmyndare? Hur skulle samhället se ut om de inte hade det?
Fredligt, progressivt, framåtsträvande, accepterande, förlåtande? Näe, usch!
Men kvinnor måste väl ändå ha en förmyndare? Hur skulle samhället se ut om de inte hade det?
Fredligt, progressivt, framåtsträvande, accepterande, förlåtande? Näe, usch!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 682 inlägg
Fast är det inte män som är svin och således borde åtföljas av maka eller mor?