Hej,
En 92-årig kvinna såg jag ståendes på cykelvägen med en tjutande eloped (en 4-hjulig el-vepsa med stol)
Jag kunde konstatera att batteriet var fulladdat. Så fort man satt på en blinkers eller tryckte på back-reglaget så började ett larm(pipande tjut) Fram/gas-reglaget var dött. Det finns en "handbroms" som sitter baktill, en spak, den var i friläge. Kvinnan har haft den begagnade vespan i några månader o den har funkat bra, men nu efter att hon stannat o pratat med en bekant i en ganska rejäl uppförsbacke så hade den lagt av efter samtalet. Vad kunde ha hänt i uppförsbacken? Bränd motor? Ger en bränd motor fel-larm? Eller är det elektronikfel? (vid larmtjutet så blinkade alla blinkers) Det finns väl inget stöldlarm som hon var ovetande om? ...jag såg absolut inget som antydde på ett sådant.

Jag knuffade hem elopeden till hennes hem 300m bort. Kan nämnas att bakhjulen var nästan låsta, trög som fasiken, men så kanske det är med el-fordon då inget friläge på hjulen finns.
 
  • Gilla
Salix Salix
  • Laddar…
D09
All heder till dig som hjälpte henne :)
 
  • Gilla
Salix Salix och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.