Tja,

Har en fil.kandidat i företagsekonomi sen 4 år sedan och har haft två jobb sen dess. Jobbar som controller på ett industriföretag idag. Missnöjd med månadslönen på knappa 33 tkr som knappt reflekteras av de ansvar, krav och förväntningar som ställs. Söker främst nya controllerjobb med likvärdig eller högre svårighetsgrad för att hissa lönen och för omväxlingens samt vidareutvecklingens skull. Upplever konkurrensen som mycket intensiv och får knappt några intervjuer hos annat än konsultbolag, trots erfarenhet, bra betyg och meriter. Har låtit professionella rekryterare granska mitt CV och personliga brev med svar om att det är välformulerat och -utformat. Betraktas som vältalig och övertygande och tycker själv att jag säljer in mig bra på intervjuer. Konsultbolagen har gett mycket bra feedback på deras intryck av mig och har skickat min profil för några uppdrag. Vill dock helst inte jobba som konsult. Största problemet känner jag är att man aldrig kommer till intervju, sökt 20 tjänster hittills och fått 1x intervju men fick inte jobbet.

Älskar ämnet ekonomi men ångrar att jag läste det på grund av stort överskott av ekonomer och därmed superhög konkurrens med dumpade löner som följd. Är hungrig på karriär och utveckling men upplever att min potential undergrävs av omständigheterna. Känner massa folk som studerat trendiga såväl som bristyrken och har svårt att välja mellan olika jobberbjudande med löner utöver det vanliga (dock i främst Stockholmsregionen). Är själv begränsad till Sörmland och Östergötland.

Är i mina sena 20-år, bildat familj, köpt hus, bil etc., är ekonomiskt beroende utan möjlighet att tappa 1x inkomst i hushållet. En total omskolning på flera år från ekonomi är därför inte aktuellt.

Hur kan jag på kortast möjliga tid komplettera min ekonomibakgrund och öka min konkurrenskraft väsentligt; och inom vilket område i så fall? Har övervägt att läsa magister men osäker på vilket område eller vilken nisch i så fall.