7 735 läst ·
4 svar
8k läst
4 svar
Airpods PRO - plötsligt högt oljud
Igår hade jag mina airpods pro kopplade till Apple TV vilket fungerar perfekt. Men helt plötsligt blir det ett extremt högt oljud i vänster airpod. Så pass högt att sambon som låg bredvid med hörlurar hörde oljudet. Slet ut den vänstra i en hast då det smärtade enormt i örat. Efter en stund provar jag den igen och då låter den sprängd. Sätter i båda i fodralet och gör en reset på dessa. Efter fungerar de precis som vanligt igen, en stund i alla fall. Helt plötsligt händer det igen. Återigen sliter jag ur airpoden på vänster sida och packade ner allt och idag returnerade jag dem.
Oljudet är svårt att förklara men typ ett extremt högt brus. Har även upplevt ett hög frekvent ljud några gånger och enbart på den vänstra.
Ska jag inte våga använda airpods PRO pga detta? Kan finnas tillfällen där det inte ges möjlighet att få bort airpods så snabbt som det nu gick. Det kommer sluta med en hörselskada. Ska kontakta Apple angående detta och höra men standard svaret är att det har de aldrig hört talas om innan. Därför är det bra att veta om någon annan råkat ut för detta?
Oljudet är svårt att förklara men typ ett extremt högt brus. Har även upplevt ett hög frekvent ljud några gånger och enbart på den vänstra.
Ska jag inte våga använda airpods PRO pga detta? Kan finnas tillfällen där det inte ges möjlighet att få bort airpods så snabbt som det nu gick. Det kommer sluta med en hörselskada. Ska kontakta Apple angående detta och höra men standard svaret är att det har de aldrig hört talas om innan. Därför är det bra att veta om någon annan råkat ut för detta?
Jag har med letat runt men inte heller hittat något. Finns en del om det högfrekventa ljudet som troligen orsakas av rundgång. Uppstår när man trycker in airpoden i örat. Men detta som jag upplevde igår var extremt mycket värre och av högre volym. Totalt oacceptabelt då det är direkt skadligt för ens öra.Okarlsson skrev:
Har använt andra trådlösa hörlurar till Apple TV men aldrig upplevt några problem.
Jag funderar på om det är något via ATV och airpods. De är strax över en månad gammal och används till iPhone X, ATV, iPad och MacBook Pro utan några problem. Dvs att de använts med ATV under hela denna tiden och fungerat bra, tills igår kväll. De är nu utbytta men känslan av ytterligare händelse består.Matti_75 skrev:
Klicka här för att svara