Det blev inte så dumt, nästan som svagdricka, matigt. Ska jag lita på vinprovaren så blev det 12%, det borde stämma då ölet är utgjäst och saknar kolsyra vid mätningen. Så då skall det bara smaksättas, buteljeras med lite socker och lagras fram till jul. Sen är det bara att hoppas på en god jul.
Hej, nä du kan inte lita på vinprovaren eftersom vörten inte jäser ut helt, det finns dextriner i den vilka jästen inte kan äta så dessa blir kvar och stör vinprovaren.Marike skrev:
Men rejält starkt bör det ha blivit, när jag räknar på det (antar 75% utjäsning av maltsirapen och 100% på sockret) får jag det till dryga 10%H hapazard skrev:
Klicka här för att svara