24 645 läst ·
9 svar
25k läst
9 svar
Check injection varningslampa Renault Grand Scenic
Hej,
Har en Renault Grand Scenic. Oftast kör vi den varje dag men just nu har den stått två dagar. Imorse skulle jag köra en sväng, hade motorvärmaren på kanske bara 30 min. När jag startade bilen lyste en varningslampa "Check injection". När jag stannat bilen kollade jag min mobil, vi använder Paydrive och apparaten som sitter i bilen hade skickat ett meddelande till appen om att bilen har hög bränsleförbrukning, Aldrig sett detta förut.
När jag lämnat av barnen och startar bilen igen lyser inte lampan längre. Någon som har en aning?
Har en Renault Grand Scenic. Oftast kör vi den varje dag men just nu har den stått två dagar. Imorse skulle jag köra en sväng, hade motorvärmaren på kanske bara 30 min. När jag startade bilen lyste en varningslampa "Check injection". När jag stannat bilen kollade jag min mobil, vi använder Paydrive och apparaten som sitter i bilen hade skickat ett meddelande till appen om att bilen har hög bränsleförbrukning, Aldrig sett detta förut.
När jag lämnat av barnen och startar bilen igen lyser inte lampan längre. Någon som har en aning?
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
Omöjligt att svara på om man inte läser ut felkoder. En del är tillfälliga och lampan slocknar själv men koden och information kan ligga kvar ett tag för avläsning.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 048 inlägg
Låter som om en bränslespridare/injektor har hängt upp sig och släpper in för mycket bränsle.
Sedan släppte den när du lämnat barn
Diesel eller bensin?
Protte
Sedan släppte den när du lämnat barn
Diesel eller bensin?
Protte
Senicen jag brukade köra för en 15 år sedan hade det symptomet lucia... På juldagen så gick en spridare sönder med bärgning som följd.(bilen lät som en rysk traktor var helt orkeslös och rykte värre än SSAB)D Danii KD skrev:Hej,
Oj då, men lyste varningslampan hela tiden då? Jag ska iväg snart och får se om den lyser då.Cheesen skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
Varningslampan i sig säger ju inget om vad felet är utan oavsett symbol och "text" så varnar den bara över fel i systemet och att det lagrats felkoder som måste läsas av.
Är felet temporärt så slocknar lampan själv och är det permanent så slocknar den inte.......
Är felet temporärt så slocknar lampan själv och är det permanent så slocknar den inte.......
Klicka här för att svara