Byggahus.se

Star wars

1. Darling McFluff
    Trädgårdsfixare · Nivå 8
    Hej kära byggahusforum,

Det är något jag länge burit på i det dolda, det är så att jag aldrig sett en Star wars-film.

Är jag konstig?

Borde jag se dessa filmer?

I vilken ordning ska jag se dem i så fall?

Detta är lite jobbigt eftersom jag aldrig riktigt förstår skämten med de där gurgelljuden eller kan något om den där blippande roboten.

Eftersom det verkar vara på gång ytterligare en film enligt tv-reklamen, river detta upp sår inombords och jag skulle gärna berätta istället för att bara le och låtsas förstå vad alla prata om.

Hjälp mig, vad ska jag göra....

2. T
    Lösvirkesbyggare · Nivå 12
    Se filmerna helt enkelt.
    Se filmerna i den ordning som dom är gjorda.

• Laddar…
  3. M
    Medlem · Nivå 6
    Måste vara skönt att äntligen ha lättat sitt hjärta, det där är ingen liten sak att bära på.
    Hur pass mycket KBT klarar du av? Ett alternativ är ju att faktiskt titta på nån av filmerna. Om du vill kunna svänga dig med klassiska Star Wars-fraser så är det de första filmerna, som är episod 4-6, som gäller. Jedins återkomst och Rymdimperiet slår tillbaka är klassiska mästerverk som det ju hör till allmänbildningen att ha sett, minst 7 gånger.

4. MugAssMaz
    Självbyggare · Nivå 11
    För att följa med i historien så är det episod 1,2,3, Rouge One,Solo,4,5,6,7,8 och snart bioaktuella 9.

5. useless
    Självbyggare · Nivå 23
    Jag har anmält dig till moderatorn. Såna som dig vill vi inte ha på forumet. ;)

• Laddar…
  6. A
    Medlem · Nivå 19
    Om det river upp sår inombords att höra folk prata om filmerna du inte sett talar väl det starkt för att du skall se dem. Har du några speciella orsaker till att inte se dem? Annars är det lätt läkta sår.

7. tveksamt
    Husägare Nivå 8
    • Laddar…
  8. R
    Medlem Nivå 6
    Har inte heller sett dom.
    Försökt ett antal gånger. Somnar varenda gång:crysmile::seenoevil:

• Laddar…
  9. D
    Husägare Nivå 3
    Föreslagen ordning 4-6, 1-3, 7-8.
    Börja för guds skull inte med 1 (Phantom menace).

• Laddar…
  10. MugAssMaz
    Självbyggare · Nivå 11
    Du missade Solo och Rouge One, som är bland den bästa som gjorts.

• Laddar…
  11. O
    Medlem Nivå 5
    The Big Bang Theory reder ut i vilken ordning man ska se dem:

• Laddar…
  12. useless
    Självbyggare · Nivå 23
  13. Darling McFluff
    Trädgårdsfixare · Nivå 8
    Jag har en idé om att se dem baklänges om jag ska se dem.

14. Stefan Bengtsson
    Medlem · Nivå 9
    Vill du att folk som läser denna tråden ska få hjärtattack?

• Laddar…
  15. M
    Husägare · Nivå 9
    Jag har heller inte sett dem (utom en, den tredje som släpptes). Kan eventuellt tänka mig att kolla på dem om jag hittar dem ryskdubbade. Inte baklänges dock, då är det svårt att förstå vad de säger.