Hej kära byggahusforum,

Det är något jag länge burit på i det dolda, det är så att jag aldrig sett en Star wars-film.

Är jag konstig?

Borde jag se dessa filmer?

I vilken ordning ska jag se dem i så fall?

Detta är lite jobbigt eftersom jag aldrig riktigt förstår skämten med de där gurgelljuden eller kan något om den där blippande roboten.

Eftersom det verkar vara på gång ytterligare en film enligt tv-reklamen, river detta upp sår inombords och jag skulle gärna berätta istället för att bara le och låtsas förstå vad alla prata om.

Hjälp mig, vad ska jag göra....
 
Se filmerna helt enkelt.
Se filmerna i den ordning som dom är gjorda.
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Måste vara skönt att äntligen ha lättat sitt hjärta, det där är ingen liten sak att bära på.
Hur pass mycket KBT klarar du av? Ett alternativ är ju att faktiskt titta på nån av filmerna. Om du vill kunna svänga dig med klassiska Star Wars-fraser så är det de första filmerna, som är episod 4-6, som gäller. Jedins återkomst och Rymdimperiet slår tillbaka är klassiska mästerverk som det ju hör till allmänbildningen att ha sett, minst 7 gånger.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
För att följa med i historien så är det episod 1,2,3, Rouge One,Solo,4,5,6,7,8 och snart bioaktuella 9.
 
Jag har anmält dig till moderatorn. Såna som dig vill vi inte ha på forumet. ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Bart och 8 till
  • Laddar…
Darling McFluff Darling McFluff skrev:
Eftersom det verkar vara på gång ytterligare en film enligt tv-reklamen, river detta upp sår inombords och jag skulle gärna berätta istället för att bara le och låtsas förstå vad alla prata om.

Hjälp mig, vad ska jag göra....
Om det river upp sår inombords att höra folk prata om filmerna du inte sett talar väl det starkt för att du skall se dem. Har du några speciella orsaker till att inte se dem? Annars är det lätt läkta sår.
 
  • Gilla
useless
  • Laddar…
R
Har inte heller sett dom.
Försökt ett antal gånger. Somnar varenda gång:crysmile::seenoevil:
 
  • Gilla
Darling McFluff
  • Laddar…
D
Föreslagen ordning 4-6, 1-3, 7-8.
Börja för guds skull inte med 1 (Phantom menace).
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
D Drömtroll skrev:
Föreslagen ordning 4-6, 1-3, 7-8.
Börja för guds skull inte med 1 (Phantom menace).
Du missade Solo och Rouge One, som är bland den bästa som gjorts.
 
  • Gilla
JSten
  • Laddar…
The Big Bang Theory reder ut i vilken ordning man ska se dem:

 
  • Gilla
Darling McFluff
  • Laddar…
Jag har en idé om att se dem baklänges om jag ska se dem.
 
Darling McFluff Darling McFluff skrev:
Jag har en idé om att se dem baklänges om jag ska se dem.
Vill du att folk som läser denna tråden ska få hjärtattack?
 
  • Gilla
Darling McFluff
  • Laddar…
Magnus E K
Jag har heller inte sett dem (utom en, den tredje som släpptes). Kan eventuellt tänka mig att kolla på dem om jag hittar dem ryskdubbade. Inte baklänges dock, då är det svårt att förstå vad de säger.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.