Det handlar inte om att man tycker eller inte tycker att barn får leka på gatan. Det handlar om att man som bilförare ska utgå från att barn lekar på gatan.
Gör man inte det, är det nog bäst att inte sätta sig bakom ratten
Gör man inte det, är det nog bäst att inte sätta sig bakom ratten
Man kollar om det finns några felkoder i systemen lagrade. Många bilar idag bländar, trots att ljusbilden är godkänd, det är inget bilprovningen kan göra nått åt.samlarpådetmesta skrev:
Dagens strålkastare med klara glas, kan blända mera när de är smutsiga, det finns inget krav på spolare om ljusstyrkan är under en viss gräns. Och det är fortfarande tillverkaren som intygar att ljusstyrkan inte är för hög.
På äldre strålkastare med optiken i glaset, var det bara föraren som drabbades av skitiga lyktor.
Ja fanns lite ironi där, och det är bra att du tänker som du gör, inte många som gör tyvärr13th Marine skrev:
Borde finnas en kontrollorganisation precis som inom flygetIsakare skrev:
Jag är less på alla lastbilar som åker med sjuttielva LED lampor (ej extraljus) på fronten som bländar, vissa ser ut som ett rullande tivoli. Tog upp detta med Trafikverket, men de hänvisar bara till lagar och polisen som skall se till att lagar följs ute på vägarna, men tyvärr bara jagar Svensson som kör några km för fort....
Inte bara belysning, lastbil med tungt släp får max köra 90km/h, hur många gör det ? Många som ligger på 105km/h.
Bytte Xenonlampor på Volvon, många mötande som började blinka, men helt ok ljusbild vid besiktning nån månad senare ...
Inte bara belysning, lastbil med tungt släp får max köra 90km/h, hur många gör det ? Många som ligger på 105km/h.
Bytte Xenonlampor på Volvon, många mötande som började blinka, men helt ok ljusbild vid besiktning nån månad senare ...
Det var ungefär samma synpunkter om strålkastare i slutet av 60-talet när halogenlamporna blev mer och mer vanliga på bilarna.
Folk som körde runt med de äldre glödlamporna blev bländade av folk med 55w H4, som i sin tur blev bländade av de som köpte "rallylampor" på 100w.
Det finns alltid någon som upplever att andra bilar har starkare lysen än de själva.
Folk som körde runt med de äldre glödlamporna blev bländade av folk med 55w H4, som i sin tur blev bländade av de som köpte "rallylampor" på 100w.
Det finns alltid någon som upplever att andra bilar har starkare lysen än de själva.
Jag är närsynt och precis som många skriver är det värre i mörker, särskilt när man är trött. Använder oftast kontaktlinser och de blir hemska i kombination med torra ögon. Så jag tänkte faktiskt tipsa om ögondroppar också. Det är vanligt när man åldras att ögonen blir lite torrare. Kostar inte mycket att prova, men tänk på att ta en sort som inte dunstar bort.
Du borde kunna ställa in ifall de ska släcka tidigt eller sent i menyn, tycker jag. Vad är det för modell?13th Marine skrev:
Att byta en reflexväst mot en handhållen lampa är en idé som kan kosta dig livet, kör då både och, och rikta ner lampan då trafik passerar.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 694 inlägg
Passat årsmodell 17 med det fancy pancy lyse som fanns då.E El-Löken66 skrev:
Saken är att kameran tittar efter två lysande punkter, hittar den inte det så kommer den inte blända av.
När man kör själv så kan man ju släcka precis innan man ser varandra i krön och kurvor osv eftersom vi ser ljuskäglan.
Det är lite som med filhållningshjälpen, den måste se de vita linjerna, den har ingen aning om hur en vägkant ser ut.
Klicka här för att svara