P
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
I denna tråd har du överträffat dig själv, i din förmåga att producera trams!

Varför inte komma med lite konstruktiv kritik som omväxling till ditt infantila oralpurgerande?

Vad är fel?
Vad är värklighetsfrämmande?
Vad är det som inte är vetenskapligt fakta?
Ja. Frågorna är många, men svaren är få... eller inga.

Själv är jag defenitivt för en avkriminalisering av Mariuana (Borg:D). Framförallt för dess förmåga att smärtlindra. För, varför är det tillåtet och dessutom skattesubventionerat, att ta smärtstillande och starkt beroendeframkallande mediciner som har lett till döden för stor mängd människor, men inte den väl beprövade Kannabisoljan. Min gissning är att läkemedelsbolagen, som tjänar stora pengar på smärtlindrande mediciner, inte skulle uppskatta att de fick konkurens av något som inte kan patenteras.

Staffan
Du har inte hängt med? Oljan är laglig utan thc (mindre än 0,2%)
Så varför vurma för starkare då? För att folk ska kunna bli höga ?

Staffans2000
Rkarlsson skrev:
Du har inte hängt med? Oljan är laglig utan thc (mindre än 0,2%)
Så varför vurma för starkare då? För att folk ska kunna bli höga ?
Utan verksamma ingredienser är produkten meningslös. Som solkräm utan UV:skydd. Uttryckte mig möjligen otydligt i min iver att variera språkbruket.

Staffan

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
P
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Utan verksamma ingredienser är produkten meningslös. Som solkräm utan UV:skydd. Uttryckte mig möjligen otydligt i min iver att variera språkbruket.

Staffan
Ah. Som medicin finns det ju men det är få som får, troligtvis för att det är brutalt dyr medicin. Det kan jag köpa att man legaliserar om du får det utskrivet.

P
T Trunk skrev:
Verkligheten är nästan lika underhållande den: [media]
Är du säker på att det inte är ett Monty Python-avsnitt?

P
Rkarlsson skrev:
Du skämtar bort ett nerpundat liv ?
Delvis skämt, och delvis en fråga eftersom det var tvetydigt vad du syftade på.
Jag känner dock inga pundare vars liv jag kan skämta bort.
Kul.
Det beror nog på vilken slags humor man har.
Hellre fet än sönderknarkad.
Du får förstås välja vad du vill. Själv väljer jag inget av dem.
Har man noll spärr blir man beroende av cannabis med. Men enl förespråkarna som vill kunna röka på stan så kan man inte det. Min erfarenhet av fd släkt och vänner (undviker de till tusen) så är de beroende.
Cannabis ligger på tionde plats på en lista i The Lancet över de mest beroendeframkallande substanserna, efter heroin, kokain, tobak, metadon, barbiturater, alkohol, bensodiazepiner (typ Rohypnol), amfetamin och buprenorfin (en opioid).

Om jag tvingades välja mellan alkohol, tobak och cannabis så skulle jag helt klart låta bli de två förstnämnda om det bara handlade om risken för att bli beroende.

PS. Personliga erfarenheter är förstås värdefulla, och påverkar oss mycket när vi gör våra val, men de har ringa värde för att avgöra hur världen är beskaffad, och i det här fallet vad som är en bra narkotikapolitik.
DS.

• Gilla
Luddis_1 och 1 till
  • Laddar…
Har raderat div. otrevligt/off topic.
/Moderator

• Gilla
Sista spiken
  • Laddar…
Skulle man legalisera Cannabis tror jag att vi skulle få betydligt färre alkoholrelaterade skador i samhället.
Folk vill bli berusade, det är ju ganska uppenbart. Berusar man sig på det lagliga sättet i Sverige blir man våldsam, bakfull, kåt men impotent och kroppen tar fysisk skada.

De som vill berusa sig lite mildare och slippa bakfyllan röker gärna en spliff i stället. Resultatet är ju ganska diametralt motsatt en fylla på alkohol.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
S Sista spiken skrev:
Denna tråd har ju blivit helt hialös!
Sällan eller aldrig tidigare läst så mycket gallimatias, författat av självutnämnda experter som uppenbarligen har <5 minuters erfarenhet av att läsa vetenskapliga studier.
Föreslår att moderator stänger tråden per omgående.
Det tror jag du får vänta på...en sån här tråd är manna från himlen vad gäller click och Adsense.

Skulle Moderator sortera ut trådar som inte handlar om att Bygga Hus, vad skulle vi ha då? Ja, kanske ett forum som handlade om att bygga hus...

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
N Nikorasu skrev:
Det tror jag du får vänta på...en sån här tråd är manna från himlen vad gäller click och Adsense.

Skulle Moderator sortera ut trådar som inte handlar om att Bygga Hus, vad skulle vi ha då? Ja, kanske ett forum som handlade om att bygga hus...
Sista spiken har tydligen blivit bortmodererad! Ironiskt!
Förstår inte varför vissa kräver att trådar ska stängas. Många svar tyder ju på stort intresse och alla tycker inte lika.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.