Övrigt Off Topic
Skip6711: Ideella föreningar bygger på frivillighet. Den som inte vill vara med skall inte behöva vara med, men låt era barn vara aktiva. Vill de vara med i den lokala fotbollsklubben. Låt dom prova. De kanske har sina kompisar där. Engagera er så mycket ni vill eller inte alls, men kom åtminstone och titta på era barn när de spelar match ibland. Vi andra som engagerar oss tar hand om era barn
altaxis: [citat] Det är ju inte bestämt ännu även om det kan bli så. Blir det så tar det ändå 1-2 år innan det händer nåt.
cpalm: Som du själv är inne på så är de flesta filformat bara en "behållare" som kan innehålla video- och ljudströmmar kodade på olika sätt. Se t.ex.: https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_video_container_formats#Video_coding_formats_support Varje codec har sedan ett antal parametrar som kan skilja mellan olika filer. Så filformatet säger väldigt lite om innehållet. Låter uppenbart
sutteranghuset: Kan det vara så att det ska vara tydligt att det är en lastplats först och främst, stoppar ju dock inte dönickarna som ”bara snabbt ska göra ett ärende”.
Anonymiserad 239657: Pratar vi vanlig 2-1 väg så går man väl tillbaka till höger så fort man är nöjd? Finns ju ingen anledning att ligga i vänster körfält. Jag går alltid tillbaka till höger när jag ser båda lyktor på bilen jag körde om. Om det är flertal bilar jag kör om så kör jag såklart om till jag är nöjd och om de som kör saktare än angivna hastighet, 20 km/h max över angivna och den
ToRy: That's funny 'cause it's true... :D Vilket i sig är rätt tragiskt...
b8q: [citat] Tyvärr inte, men jag ser att det finns några Ökenschack till salu på Tradera, du kanske kan kontakta säljarna och fråga om de kan ta en kopia av reglerna?
saiter: På youtube finns ”Hur gör snickaren” Mycket bra tips. (om du ska snickra också.) //AA
Mjolnir: Då var jag förbi Biltema och köpte både nya kablar och en ny hög-till-låg-omvandlare; det löste inte problemet. Basen är knäpptyst och avger inget ljud, däremot startar den och lampan tänds när jag startar förstärkaren. Har försäkrat mig om att allt är rätt kopplat. Jag har även provat koppla den till "recorder"-utgången på förstärkaren men det är stendött. Vad göra? :(
skogstomten: Har blan annat jobbat i två större organisationer/industriföretag i Sverige. I det ena var min bild att man fick ”ett par tusenlappar” lägre lön om man saknade högskoleexamen, I det andra företaget vet jag en person som INTE fick avancera till jobbet som hög ”märkeschef” eftersom att denne saknade tyvärr saknade högskoleexamen. Dock fick han ett slags hjälp/erbjudande att
Klakorp: Får mig att tänka på https://elak-javel.farbrortorsten.com/wp-content/uploads/2019/08/vaxjo-lakers-annons.jpg
uffen: Tack för svar alla. Det får bli så att jag köper i fysisk butik eller via nätet
Mr B: Jag har en Subaru Outback, mycket nöjd! Gott om plats för 2 golden retrievrar med Jeppe-grind med mellanvägg. Sätter även en bur i baksätet för pudeln när det är husvagnssemester på gång, annars brukar jag ha baksätet tomt för normalt civilt bruk. :) Sambon har ett Caddy-skåp med specialbyggd bur för alla 3 hundarna samt gått om utrymme för allt som man "måste" ha med vid
Isakare: Kontaktade Easy och frågade om de inte kunde ha sms appen parallellt eller som ett skal till Easy appen. Men fick bara ett svar att det inte var samma app, och att de hoppades jag skulle trivas med Easy. Vet inte hur jag ska trivas med nått dåligt, när jag vet att det finns bättre.
Prodigys: [citat] Bör väl gå att få tag i en plåt i rätt storlek och få den bockad hos närmsta plåtslagare till ett vettigt pris.
GargamelSE: [citat] SVT ska nog klipp&klistra bort lite icke-pk? :D
Dan_Johansson: https://www.tradera.com/item/302504/425653218/tandkulemotor-bmw-8-10hk-stationar- Där har du ett svänghjul i alla fall....
Anonymiserad 282191: Det är väl knappast förvånande,EU älskar ju handelshinder.
mikethebik: [citat] Oj, väldigt fin yxa! Just en sådan har jag också från ett gammalt nedlagt stationshus i Blekinge. Får mig att vilja göra något åt den när jag ser dina bilder. Dock vill jag inte upprepa allt du gjorde i samband med renoveringen;) Glad att du är så gott som återställd. Allt går blixtsnabbt när det händer, inte som på film där man springer ifrån alla farligheter.
Hellmans: Snarkar du? Har du en partner som knappt får sömn pga dina snarkningar? Min täppa var/är pga mina snarkningar som i sin tur kom av mina andningsuppehåll när jag sov (sömnapné), helt ovetande om detta så fick jag en maskin med mig hem från ÖNH som registrerade min sömn och utfallet var följande: ”du, ditt hjärta springer en halvmara varje natt” och ”det som händer är att din
En apelsin: Tittade igenom de ämnen jag startat under de ca 2 år jag varit medlem. Jag har alltid fått svar, ibland fantastiskt matnyttiga, någon gång lite ogenomtänkt, alltid med välvilja. Tack byggahus och alla medlemmar för att ni gör det lättare för mig mig att bygga hus:heart:
Stefan1972: https://www.swedenabroad.se/sv/om-utlandet-f%C3%B6r-svenska-medborgare/danmark/
Magnus E K: [citat] Intressant teori. Ja, istället för att fälla den skulle man kanske kunna trimma den så att den håller sig under. Redigering: Väldigt begränsad trafik på den vägen i vanliga fall, men antar att det kommer köra en timmerbil då och då.
falkn: Behöver du den typen av hjälp du beskriver så bör du nog handla i en proffsbutik istället. Typ Optimera i stan eller Beijer. Ett tips är att använda telefonen och kolla lagerplats där istället för att fråga om du är osäker. Att det tar lite tid att få personlig hjälp i en butik med flera hundra privatkunder är ju inte jättekonstigt. Jag handlar mycket på Bauhaus på Svågertorp