28 094 läst ·
536 svar
28k läst
536 svar
Hur kan vi stödja Ukraina?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det måste vi, som sagt, om vi ska kunna gå med i NATO.AndersMalmgren skrev:
Reinfeldts alliansregering var värst när det gäller nedmontering av det svenska försvaret.
Ja, det är alldeles för få som kommer ihåg München 1938. Hegel sa det bäst: av historien lär vi oss att vi ingenting lär oss av historien.H heimlaga skrev:
Jag tror att du har helt rätt. Det plus underrättelser i realtid från USA. USAs signalspaning kan ge mycket snabba taktiska underrättelser till Ukraina.
Ukraina har f.ö. rätt bra signalspaning på egen hand. Det är förmodligen därför de har lyckats eliminera 5-6 ryska generaler.
1939 eller nu?P paralun skrev:
Vilka är det som anser det?
Bildt gjorde väl inte så jättestor nytta på balkan på 1990-talet?
Jag tror att Richard Holbrooke gjorde mer nytta.
Redigerat:
Putin och heder skall inte nämnas i samma mening för de har inget samband överhuvudtaget. Litet sådär som en gris och ett par vingar. Däremot har Putin väldigt mycket prestige som han är rädd att förlora. En diktator är oftast rädd att förlora sin prestige för utan den är risken stor att han tappar sina anhängare.P pmd skrev:
Jo DN hade en artikel och en forskare Joathan Feldman menade att vi i istället borde medlat isf att skicka vapen.P pmd skrev:
https://www.dn.se/sverige/expert-sverige-borde-medlat-inte-skickat-vapen/
Sen angående Bildt så har jag aldrig fått något större förtroende för honom men i gårdagens intervju så lyste självförtroendet, jag har alltid sett honom som em"magistertyp" förut.
Varför han hade varit 3 veckor i USA framgick inte.
Vi får väl se vad som händer?
Nej det tror jag inte, att släpa för många liksäckar bryter ner alla soldater.P pmd skrev:
CNN hade den här bilden som avslut av dagen i gårdagens flöde.
https://edition.cnn.com/europe/live...s-03-19-22/h_4aae864d06752854bdbc0d7baf7bcda4
Konflikten har vidare cirklar än bara kriget. Det händer så mycket mera.
USA har nu stark inflation. Varför får man inflation? Jo, det beror på att mycket pengar jagar samma varor. Och ökar du mängden pengar kommer du få inflation.
https://usdebtclock.org/ Nu pratas IMF och andra om något nytt som ska komma. SDR https://www.investopedia.com/terms/s/sdr.asp Då USA har haft det bra , då Petrodollarn https://www.investopedia.com/terms/p/petrodollars.asp har gjort att de kan öka sin skuld och andra länder typ Japan och Kina måste köpa dollar för att sen kunna handla olja. Det är obligationer USA säljer. " Petrodollar Cracks: Saudi Arabia Considers Accepting Yuan For Chinese Oil Sales" https://www.americanpartisan.org/20...nsiders-accepting-yuan-for-chinese-oil-sales/
Kan det vara så att SDR kommer sjösättas som en räddning? Som de sa på FOX , ett högt oljepris , vem tjänar på det? Jo Ryssland. Och de kan sälja till sina vänner- BRICS länderna. https://sv.wikipedia.org/wiki/BRICS Det är också så att Kina och BRICS håller på att utveckla ett alternativ för handel mellan dessa länder. Kina ska kunna köpa olja direkt av ryssarna. I deras egna valuta. Jag tror att även delar av afrika som nu Kina har stora intressen i kommer vara med.
Vi kommer få det tungt rent ekonomisk så det kommer kännas hårt att öka till 2% för försvaret, och NATO jag tror inte det går i praktiken.
USA har nu stark inflation. Varför får man inflation? Jo, det beror på att mycket pengar jagar samma varor. Och ökar du mängden pengar kommer du få inflation.
https://usdebtclock.org/ Nu pratas IMF och andra om något nytt som ska komma. SDR https://www.investopedia.com/terms/s/sdr.asp Då USA har haft det bra , då Petrodollarn https://www.investopedia.com/terms/p/petrodollars.asp har gjort att de kan öka sin skuld och andra länder typ Japan och Kina måste köpa dollar för att sen kunna handla olja. Det är obligationer USA säljer. " Petrodollar Cracks: Saudi Arabia Considers Accepting Yuan For Chinese Oil Sales" https://www.americanpartisan.org/20...nsiders-accepting-yuan-for-chinese-oil-sales/
Kan det vara så att SDR kommer sjösättas som en räddning? Som de sa på FOX , ett högt oljepris , vem tjänar på det? Jo Ryssland. Och de kan sälja till sina vänner- BRICS länderna. https://sv.wikipedia.org/wiki/BRICS Det är också så att Kina och BRICS håller på att utveckla ett alternativ för handel mellan dessa länder. Kina ska kunna köpa olja direkt av ryssarna. I deras egna valuta. Jag tror att även delar av afrika som nu Kina har stora intressen i kommer vara med.
Vi kommer få det tungt rent ekonomisk så det kommer kännas hårt att öka till 2% för försvaret, och NATO jag tror inte det går i praktiken.
"The world is ugly" just nu....K Karl Olssvan skrev:Konflikten har vidare cirklar än bara kriget. Det händer så mycket mera.
USA har nu stark inflation. Varför får man inflation? Jo, det beror på att mycket pengar jagar samma varor. Och ökar du mängden pengar kommer du få inflation.
[länk] Nu pratas IMF och andra om något nytt som ska komma. SDR [länk] Då USA har haft det bra , då Petrodollarn [länk] har gjort att de kan öka sin skuld och andra länder typ Japan och Kina måste köpa dollar för att sen kunna handla olja. Det är obligationer USA säljer. " Petrodollar Cracks: Saudi Arabia Considers Accepting Yuan For Chinese Oil Sales" [länk]
Kan det vara så att SDR kommer sjösättas som en räddning? Som de sa på FOX , ett högt oljepris , vem tjänar på det? Jo Ryssland. Och de kan sälja till sina vänner- BRICS länderna. [länk] Det är också så att Kina och BRICS håller på att utveckla ett alternativ för handel mellan dessa länder. Kina ska kunna köpa olja direkt av ryssarna. I deras egna valuta. Jag tror att även delar av afrika som nu Kina har stora intressen i kommer vara med.
Vi kommer få det tungt rent ekonomisk så det kommer kännas hårt att öka till 2% för försvaret, och NATO jag tror inte det går i praktiken.
Politico häcklar Boris Johnson's visit till arabländerna.
https://www.politico.eu/article/bromance-uk-boris-johnson-saudi-arabia-prince-mohammed-bin-salman/
Sen är jag numera inne på att det här kanske är vad saken gäller... har jag även fått signaler/olika berättelser om IRL. Sidenvägen är ju ett enormt projekt och miljarder människor påverkas.
https://fof-se.eu-central-1.linodeobjects.com/app/uploads/imports/files/de_nya_sidenvagarna.pdf
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Stänger tråden då den har spårat ur i politiska diskussioner.
/Moderator
/Moderator
Produkter som diskuteras i tråden
