10 466 läst ·
68 svar
10k läst
68 svar
bedrägeri på blocket...
Intressant läsning i tråden!wildeside skrev:
Hittade diverse verktyg i en annons igår som jag hade tänkt slå till på. Sen blev jag lite nojjig när han ville ha betalt i förskott för att skicka grejerna. Kom fram till en tusenlapp, så det är ju inte hela världen, men hatar att bli blåst. Några bra lösningar för att lösa det på ett smidigt sätt? Bra tips om att kika upp säljaren men undrar om det finns andra bra förslag.
föreslå blocket betalning.H Habaner0 skrev:Intressant läsning i tråden!
Hittade diverse verktyg i en annons igår som jag hade tänkt slå till på. Sen blev jag lite nojjig när han ville ha betalt i förskott för att skicka grejerna. Kom fram till en tusenlapp, så det är ju inte hela världen, men hatar att bli blåst. Några bra lösningar för att lösa det på ett smidigt sätt? Bra tips om att kika upp säljaren men undrar om det finns andra bra förslag.
Och aldrig mer än frakten innan grejerna är på väg.. Och fraktnumret finns att söka och följa..
Finns betal och gratistätnster på nätet där man kan identifiera sig med bank id
tex min ebox https://elektronisksignering.se/signera-flera/
Då kan man låta säljaren identifiera sig med Bank ID
eller tillockmed skriva ett litet kvitto eller avtal och signera.
Som jag tolkar det så har en signatur med bank id i stort sett samma juridiska giltighet som en med riktig penna
Det blir i alla fall svårare att ljuga om sin identitet än att bara skicka en bild på ett körkort
tex min ebox https://elektronisksignering.se/signera-flera/
Som jag tolkar det så har en signatur med bank id i stort sett samma juridiska giltighet som en med riktig penna
Det blir i alla fall svårare att ljuga om sin identitet än att bara skicka en bild på ett körkort
Vettigt, men det finns bedragare som visar både sitt riktiga körkort och bankid.Herr hatt skrev:
tex min ebox [länk]
Man får ändå inte tillbaka pengarna.
Bra förslag, tack för input!Herr hatt skrev:
tex min ebox [länk]
Finns det något alternativ där det liksom är paketerat på ett bra sätt, typ som blocketpaketet då?
Känns som det blir mycket att hålla koll på om man ska använda massa olika tjänster och fråga om rätt saker.... (orutinerad här haha)
Klicka här för att svara