nattugglan11
nattugglan11: Jag var i förrådet o råkade tappa VHS-spelaren någon meter så den fick sig en smäll i sidan. Efter detta fungerar den inte riktigt. Släden tar emot kassetten, men själva magnetbandet dras inte fram, och direkt efter detta spottas kassetten ut igen. VHS-kasssetterna jag provat är det inget fel på. Googlade att det finns någon "läges-vred" i botten(?) som tydligen är vanlig att den
0 svar · 1,0k läst
S
Skyscraper: [citat] Jag lekte lite med ChatGPT för nån vecka sen. Det började bra... fina tips när det gäller heffaklumpar... [bild] Att man ska ha respekt för björnar håller nog alla med om. [bild] Viss självcensur verkar finnas. [bild] Jag skulle nog trots allt rekommendera att man själv läser igenom sin doktorsavhandling innan man lämnar in den för granskning av mera kritiska ögon.
31 svar · 2,6k läst
·
I
irrbloss: Hur kommer det sig att det olika bud på om fällskäret ska ligga i höjd med, under eller över riktskäret? Är det olika standarder för olika länder, eller är det olika metoder beroende på hur trädet är befattat. Lutning, typ av träd osv? I USA verkar fällskäret alltid ligga ca 2-3 cm över riktskäret, medan det i Sverige verkar vara standard att ha det i samma höjd? Har jag
42 svar · 5,8k läst
·
H
Hymas7: Har någon monterat en takspoiler från geparts på en volvo V70 -05 .Undrar hur passform o finish verkar.Passar den i dom utmärkta hålen på bagageluckan
0 svar · 287 läst
T
Thomas_Blekinge: Om man idkar affärer med utlandet bör man kunna interkulturell konversation. Det innebär att man förstår hur affärspartnern är funtat och hur dess land tänker. Jag erkänner att det är krångligt i Tyskland, inte minst reglerna om Du och Ni. Jag antar att den siciala koden är ännu svårare i Frankrike eller kanske Kina. Vid olika svåra kundsamtal har jag tagit med mina svenska
15 svar · 1,7k läst
·
P
pennybridge: Stort tack. Känner att jag har fått svar på min fråga :)
4 svar · 1,1k läst
P
Anonymiserad 284245: The eastern freakshow continues. [bild]
0 svar · 565 läst
·
SågspånPappspikEternit
SågspånPappspikEternit: Ibland suger livet bortom det möjligas gräns! Önskar jag kunde säga eller göra något som kunde göra att du mår bättre, men det funkar inte så. Skickar en tanke och en bön för dig ändå!
14 svar · 2,5k läst
Jonatan79
Jonatan79: [citat] Allt beror på månadslönens belopp i slutändan. Statliga jobb brukar inte vara de bäst betalda….
151 svar · 13,3k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Fast du inser väl förhoppningsvis skillnaden mellan det och ROT-avdrag för just konsumenttjänster. Det finns väldigt många byggnadsarbetare som inte jobbar mot konsument, t.ex. finns det ju hantverkare i forumet som säger att de aldrig jobbar mot konsumenter för de är så jobbiga. Det är ju också så att om ett fack får igenom stora lönehöjningar så kommer alla andra fack
10 svar · 1,8k läst
Höghus
Höghus: Jag använde Soumi förut, men den finns tyvärr inte längre. Den uppfyllde flera av mina önskemål som är -Koppla upp ett nas/nätverksdisk som bibliotek. Både lokalt nätverk och över Internet. Ftp, sftp , ftps osv. -Offlinespelning av nedladdade filer. -Hantera stora bibliotek -Play-lists med import/export -Ad-hoc playlist, dvs bläddra runt i biblioteket och lägga till låtar i en
0 svar · 519 läst
AndersMalmgren
AndersMalmgren: [citat] Vet inte men Gunters är den jag oftast går till :)
290 svar · 32,9k läst
·
C
crazytok: [citat] Hehe, ja det blev ett spännande byte av jobb jag gjorde. Efter att ha varit på ett stabilt företag i 15år så ville jag testa att röra lite på mig och få tillfället att resa runt på lite spännande platser omkring i världen! Började februari 2020, precis då corona drog igång på riktigt. Började med att resan till Indien inte blev av, skulle därför ta en resa till Texas,
102 svar · 25,9k läst
·
D
Dublin: [citat] Nu verkar de ha uppdaterat sin översättningsmotor, men det blev inte mer rätt för det. Nån som är sugen på en elförstörare :crysmile: [bild]
11 svar · 2,7k läst
·
trähandtag
trähandtag: kanske inget vi ska diskutera i byggahus, men jag tror att det berör många och vi hamnar oftast i samma tankegångar. Vi i familjen tänker en del på detta, men är inga puritaner. Om det fungerar utan vi hamnar i för mycket politik, kan vi dela med sig av våra tips. Här kommer ett tips från mig. Smoothie: Har oftast yoghurt eller fil hemma och det är alltid svårt att få ut det sista,
0 svar · 449 läst
raveper
raveper: Den lille har väl redan körkort vid det här laget..
798 svar · 176,9k läst
·
H
Hybro: Tror du kan söka information på Grensetjensten Morokulien. Där jobbar folk med just dessa frågor. Min son har sen i somras börjat jobba på en firma belägen i Oslo. Fick jobbet samma kväll den dagen han blev uppsagd av förre arbetsgivaren efter mer än 10 år. Allt jobb sköter han hemmifrån i Sverige via nätet. Ska bli spännande att se hur allt faller ut med tiden. Han stortrivs med
21 svar · 2,8k läst
E
EasyCash: Finns det någon i Jönköpingsområdet som inte reser bort över sommarmånaderna och som kan tänka sig att agera kattvakt, helst att kissen bor hos dig/er? Innekatt. Lugnt temperament.
0 svar · 532 läst
Fairlane
Fairlane: [citat] Och det kan den femte bilisten gott ha.
33 svar · 3,2k läst
·
S
Stefan1972: [citat] svaret från axfood i exemplet ovan var goddag yxskaft deluxe.....De svarade bara att man inte ska tro på allt som skrivs på nätet.....
86 svar · 16,6k läst
·
S
Stefan1972: Regnummersök på lyktglas kan man i allmänhet glömma. Min reservdelslev som håller på med släp har en enorm flora av belysningar och varianter av alla de slag. Finns otaliga tillverkare av dylika saker även om ganska nya vagnar brukar hålla sig till ett fåtal. Har de nå år på nacken så finns det som sagt hur mycket som helst.......
14 svar · 2,2k läst
·
blackarrow
blackarrow: [citat] [citat] [citat] [citat] Tja, skribenten trodde kanske det kunde vara glappkontakt i sladden vid kontakten och eftersom TS inte är så pigg på felsökning så var väl rådet att byta kontakt (och kapa bort en bit av sladden närmast gamla kontakten) utan närmre felsökning.
7 svar · 2,3k läst
·
Fario
Fario: Jag har gjort återställning på två olika sätt samt manuellt rensat sparade waypoints. Tog dessutom och formaterade minneskorten bara för att... Provade också att installera base camp på en annan dator (där jag inte har en backup av navigatorn) och kopplade navigatorn till den. Samma resultat. Jag väntar på svar från garmin
2 svar · 1,2k läst
·
A
Achren57: Det var företaget Ellos så ingen felöversättning, bad day på lagret :D
2 svar · 922 läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Nu diskuteras det partipolitik igen, så jag stänger tråden.
843 svar · 54,0k läst
·
blackarrow
blackarrow: Judith Bruchfeld vill förstå långtidscovid, https://ki.se/forskning/judith-bruchfeld-vill-forsta-langtidscovid De började med svårt sjuka som hade ”vita lungor” (på räntegen), men det dök upp allt fler yngre [citat]
360 svar · 33,3k läst
·
R
Rademan: Jag är verkligen inte den som tror på månskensvatten, kemikalier kom ju till av en anledning. Men det som biter bäst på hårt, intorkat fett är bikarbonat. Damma på ordentligt och torka/gnugga med fuktig trasa eller scotch bright. På riktigt, prova!
9 svar · 1,1k läst
·
D
Dilato: [citat] Bara att chansa, 50% att blir rätt. Mittstiftet används inte. [bild]
8 svar · 931 läst
·
C
cpalm: [citat] Ja, 1,5V laddningsbara lithiumbatterier verkar poppat upp ganska nyligen. Men annars är ju inte cellspänningen något man "utvecklar" utan är en funktion av batteriets kemi. Lite svårt att "skylla" på dåliga naturlagar. Så nä, fingret måste nog ändå pekas mot produktutvecklarna.
10 svar · 4,1k läst
S
Sona2012: Är det någon som vill ha en mysig katt? https://www.blocket.se/annons/stockholm/mysiga_kattungar/107449640
0 svar · 670 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.