S
Styrman_jansson: [citat] Mmm, märrzen är en riktigt trevlig ölstil. Påminner lite om den Andechs Bergbock jag drack i fredagskväll. Mycket mumsigt, men också lite förrädiskt med så mycket alkohol i en så lättdrucken öl. ;)
49 svar · 15,4k läst
·
BirgitS
BirgitS: Det finns pollenrapporter med grafer för hur denna vår har varit för Stockholm, Malmö, Kristianstad och Hässleholm så du kan jämföra. https://pollenrapporten.se/prognoser/stockholm/pollengrafer2023.4.26dc302e185073ea0304974b.html Även här i Stockholm har vi långtransporterade pollen och för närvarande verkar det komma in en del björk och ek med vindarna från norr, men ibland är
2 svar · 770 läst
P
Pappa1986: Tjo. Finns det någon här inne som bor i Ljusdals kommun? Hur är det att bo utanför bygden? Tänker på att skolor, gymnasium endast finns inne i Ljusdal. Är det samma med jobb osv? Skicka gärna PM. Mvh
0 svar · 623 läst
galento
galento: [citat] En skitstövel mindre är inget att sörja över.
492 svar · 168,9k läst
·
blackarrow
blackarrow: [citat] [citat] Testa om alla spjäll fungerar. Felsök först genom att vrida reglaget (mitten) i läge (klockan) Kl 12 = endast defroster/vindruta, ingen luft i övriga Kl 11 = endast utblås i instrumentpanel, ingen luft i övriga Kl 6 = endast utblås mot fötter, ingen luft i övriga Sen finns det två lägen till men de är mindre intressanta. De 3 lägena ovan visar ju att de tre spjällen
8 svar · 4,8k läst
·
V
Vardagsrum: Och kostnaden?
56 svar · 11,0k läst
·
useless
useless: Fast det är ju inte AI, utan vanlig cookie-tracking som man har pysslat med i en massa år.
1 svar · 481 läst
Dracula
Dracula: [citat] Tack. Routrar som säljs med gsm simkort i paket får anses som simpla. Jag ser det med blotta ögat, och rätt sunkig täckning i huset. 150mbs är maximal wifi hastighet enligt spec. Man får ta denna i jämförelse med övriga routrar i handeln.
2 svar · 1,0k läst
·
Strip
Strip: Även jag vill rikta ett stort tack till berörda. Den fina handskrivna lappen! :love:
4 svar · 722 läst
·
J
Jochi: MAMMAS TVÄTTDAG På Facebook undrade någon vad folk gjorde på sin fritid innan internet fanns. Det fick mig att tänka på min mammas tvättdag i flerbostadshuset vi bodde i på 1950-talet. Hyresgäster fick en tvättdag per månad och ibland någon extra. När vi flyttat till villa med egen tvättmaskin var mamma så präglad av tvättbeteendet att hon fortsatte samla tvätt och bara
18 svar · 7,1k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Det är en åsikt och inte ett argument. [citat] Och det har ju inte du heller. [citat] Det är ju precis vad du gör. [citat] Dina argument är inte logiska eftersom de utgår från en felaktig premiss. [citat] Missade du note 2 på den sidan och följande mening? "Nevertheless, the historicity of numerous elements of the gospel stories of Jesus such as his miracles, what he said or did
67 svar · 3,6k läst
M
maria01: [citat] synd för kunderna att inte kunna gå efter dom andra bolagen eller ägarna på lagligt set
150 svar · 36,9k läst
·
T
ToRy: Lite Kafka-eskt är det att bygglovsavdelningen på kommunen kan säga att ett förråd är att betrakta som en byggnad (som kräver bygglov) trots att det inte uppfyller kraven för att vara en byggnad enligt BBR eller Svensk Standard, men de kan inte tala om vad som inte skulle betraktas som en byggnad...
39 svar · 8,1k läst
Z
Zorn: Jag trodde man rev av pappret över perforeringen utan att bry sig om tråden
9 svar · 2,3k läst
·
Litengubbe
Litengubbe: [citat] Haha ja... Erkänner, är en glad amatör, på det mesta.
74 svar · 31,5k läst
·
Ohchips
Ohchips: [citat] Där har meken rätt. Min pgo startar bäst på noll gas.
13 svar · 1,9k läst
·
P
Anonymiserad 156538: [citat] Det är väldigt få som kan skilja på någon som gör redovisning och en revisor trots att det är två helt olika yrken. De flesta har en redovisningsfirma, revisor behöver man bara ha till större bolag och de sysslar bara med granskning av det redovisningsfirman och vd gjort. Som svar på frågan så tar avveckling ca 7 månader innan det är klart därför finns det en marknad för
20 svar · 2,5k läst
Roga1337
Roga1337: Uppdatering: Har nu provat och justerat brännarnas luftintagshål med marginellt lite bättre resultat. Har även bytt fram och tillbaka flera gånger med en annan sprillans regulator från Gasolfyllarna, men får ändå inte jämn förbränning på lägre temp (medelhög och Max fungerar bra). Så har bytt tillbaka till min gamla. Har nu läst recensionerna från andra gällande dessa
3 svar · 1,1k läst
·
kashieda
kashieda: [citat] Uffepuffes mustasch sitter väl mellan Jimpans piggVAM-skinkor?
254 svar · 32,3k läst
·
T
Tvattman: Vi kör en till med djur som poserar men denna gången är det lite olika djur. Jag ska också berätta en rolig sak angående denna skivan och en tyskland resa vi gjorde med skolan år 1990 men först.. Omslaget. Ja.. Vi ser en mindre häst som någon sitter på. Han som sitter på hästen har en ledsen hund i famnen. På ett bord i närheten ser vi en nervös? höna och en trött gris.Golvet
11 svar · 2,4k läst
·
S
Stefan1972: nja det finns 850/V70 som rostar.......men många är välskötta och det är ju de man lär hitta. Tycker som jag nämnde tidigare att det är en av de allra bästa första bilar man kan ha.
86 svar · 8,0k läst
·
N
Niq: Båda skulle ju fungera men vill nog inte ha så stort växthus. Kanalplast skulle säkert fungera men jag tycker det är ganska fult. Kanske man skulle kunna klä takbågen med ribbor och sedan sätta filttak på?
3 svar · 835 läst
A
Antemoo: [citat] I den svenska skolans värld… I Sverige har man någon tävling i omskrivningar. Stöld låter fult, så då kan vi kalla det för egendomsutjämning. IS krigare eller IS terrorister låter hemskt. Låt oss kalla dessa för IS resenärer. Allt blir inte bättre bara för att man byter namn.
309 svar · 25,5k läst
·
T
Tovin: Det blev så att jag köpte en annan iPad, generation 6 istället.
4 svar · 1,3k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] Hmmm, för att få lite styrfart på min tes här så får jag väl acceptera det. Och ingen annan här hemma läser vad jag skriver här så det borde vara riskfritt.
28 svar · 2,7k läst
K
Keld: Du gör helt rätt, stängda fönster o fullt ös på fläkten, Jag tror till o med att det står på internätet o då är det ju sant:cool:
4 svar · 4,3k läst
K
Klu Rig: Sitter med Deklaration för enskild firma. Fått hjärnsläpp. I ruta R1 på NE-bilagan så ska även kundfordringar ex moms ingå va?
0 svar · 1,3k läst
AndersMalmgren
AndersMalmgren: Ett bra sexliv är viktigt för välbefinnandet
12 svar · 1,8k läst
galento
galento: Har en bekant som går i pension nu och han har de senaste åren jobbat i Norge , han skulle få 24k/mån från Norge ( efter skatt ) + pension från Sverige så han kommer att ha det bra. Skötare inom vården.
21 svar · 2,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.