Övrigt Off Topic
Poppe1992: Tjena! Är det nån som har tips på vart man kan få tag på nån vettig botten sten till våran murgrill tror att det kan vara en landman grill eller är det bättre att lägga i en tjockare rostfriplåt ? Vi tänkte försöka fräscha upp den lite. Jag tar gärna i mot tips på murbruk för mindre reparation av bakstycket på grillen.
lsoderlund: [citat] Jag kan rekommendera att sälja via Wayke. Gör en anmälan, lite bilder, och sedan invänta bud. Har sålt två bilar så tidigare, fått bättre betalt än jag trodde. Nu senast fick jag 10 mer än vad bilen egentligen står i. Men det är nog för att bilen är så pass fräsch och har nya däck för bägge säsongerna, ny vindruta och nyservad. Varit Riddermark som haffat den bägge
Gremster: [citat] Hej, Hur gick det för dig med kanonen? Har nyligen renoverat en identisk kanon (men inte provskjutit). Hur gjorde du till slut?
Fotografen: Jag tror det heter "fällbar". Vet ej om det finns "eftermarknad". https://www.rameder.se/ , exempel på dragkrokare.
Daniel Gr: [citat] Lurigt som sagt. Det ska inte sitta löst i alla fall och tipset ovan låter rimligt (att dra åt ett haft varv).
TobyWoby: [citat] Magnetventilen är bytt mot ny original, ingen skillnad dessvärre. Känner inte till fler magnetventiler dock.
pingis: Då vet jag vad man får för skattepengarna i Västmanland. Åtminstone när det gäller Länsstyrelsen: Snabb, vänlig, engagerad och kunnig hjälp😀 På fastigheten (som jag trodde hade varit obebodd till 1960-talet) fanns tidigare ett torp. Hålet är med stor sannolikhet en brunn från mitten av 1800-talet. Inget sensationellt fornfynd alltså men en trevlig historieupptäckt i min
Markarbetaren: [citat] Tack, jag tror du är på gång att lösa mitt blipproblem! Men jag vet inte om dom idkar byteshandel i Londons tunnelbana 🤨
Totte_S: Förmodligen enklast att göra en egen i de mått du vill ha. En hårnålssprint och en lagom lång bult som du borrar ett hål i.
ama3282: https://www.biltema.se/bygg/kemikalier/tatningsmedel/butyltatning-2000049751?gclid=CjwKCAjw5MOlBhBTEiwAAJ8e1ggq-vUw_fLuCn2Xl5Kv1Cbh1xyjWZYYnFFTW3oRM6lwRdLF76IgYxoCD6QQAvD_BwE
kisumisu: [citat] Ok tack för svaret då skall jag i framtiden undvika deras skit! Kommer nu använda Toshiba kortet och ha den som "normal" lagring, alla appar går ändå inte flytta till SD kort. Får helt enkelt börja kolla på en mobil som har minst 256GB lagring så man slipper i första taget få slut på lagring.
ArdasLitra: Tack för ert engagemang! Jag luftade massor och var noga med att se efter nivån. Sov på saken och bestämde mig nu på FM att jag skulle fundera på när det blev dåligt. Jag vet ju att jag bytte ut bromsklossarna och att det efter det blev problem. Tog av klossarna igen och såg att fjädern i bromsoket som trycker på klossarna såg ut att ligga fel. Tog ut fjädern och vände på den.
cazz: När jag jobbar med maskiner hemma så har jag hörselskydd som har Blåtand och kopplad till min telefon. När jag jobbar i förrådet så har jag en liten Blåtand högtalare. Det jag söker efter är en billig Blåtands lurar som man kan ha på sig när man inte behöver köra med maskiner men även inte stå stilla på en plats. Vad jag menar med billiga är typ max 500 kr så om det skulle
olofh: 7500kr för mat + allt runtomkring till kök och badrum från Ica maxi / andra mataffärer, mer nu på semestern när man är ledig i och med att ungarna ska ha luncher hemma nu och inte i skolan. 4 pers, 2 vuxna 2 skolbarn. Uteluncher betalar vi själva från våra egna ”månadspeng” ;-) nä men vi försöker ha matlådor för det mesta
Kurtivan: Under "Övriga stationer" är sorteringen Efternamn, stationsområdet (byväxel alltså) och titel. [bild]
ricebridge: Allt är ju en fråga om spänning och kapacitet. Du kan använda vilket batteri som helst egentligen, så länge det uppfyller dessa två (och inte är för tungt). Ett vanligt bil- eller fritidsbatteri blir därför inte bra. Men det finns gott om andra batterier härivärlden, så hittar du bara någon märkning på själva batteriet, så ska väl resten ordna sig.
Alexn72: Elmotorerna är tillräckligt bra, likaså batterierna. Men de som de "fallerar" på är rimligt pris om man inte kan göra rimliga avkall på något av de. Dvs en jetski som går 100mil på maxfart är inte rimligt... Vill man ha något litet och roligt samt bygga själv så... [MEDIA=youtube]HG_EgJwo_WU[/MEDIA]
Finndjävel: [citat] Nej men om det underhållsladdats så är det en butik som sköter om batterierna, då vet jag att dom är i skick. De flesta butiker bryr sig inte om att ladda utan låter batterierna stå och förfalla.
Andreas_kalmar: Så tolkar jag den oxå oklart vad den gör men kanske håller damasken i läge
nallepu: Brukar när jag är ute med kajaken kliva illand på en ödslig solvarm klippa där jag kan liogga och sola som gud skapde mej. ytterst sällen någon kommerförbi och klippan är markerad som killarnas nakenbad. Men jag har problem med att det finns gott om bromsar som flyger runt min kropp för att slutligen landa på min kropp och klippa upp ett sår för att suga blod. Någon som har tips på
mrsnhp: Efter att röris ställde till med ett litet gaaah under förmiddagen har vi nu iallafall fått en fungerande utkastare utomhus. Äntligen kan vi montera bort resterna av den gamla trasiga samt dra loss sladdarna som kom ut genom samma hål i väggen (syns i bakgrunden) 😊 Och vattna växter i de delar av trädgården dit vi inte orkar släpa vattenkannan 🙂 [bild]
Cole123: [citat] Bra förslag! Den är väldigt hackig o stickig i änden, så ingen människa har använt den som handverktyg iallafall, för då vore den slät. Så den kan ha fästs där på nått sätt
plåtrickard: Förstärkaren på bilden har ju 2 ut? Men annars finns det 2-1 adapter/övergång
snuttjulle: Det problemet jag såg med dessa kameror är att det är ganska kraftig vidvinkel så det måste man tänka på om man använder dem som mer vanlig kamera.
StevieGee: Det upplägget känns väldigt fel. Vi har haft lite olika upplägg, med varierande grad av bra eller dåligt. Det beror också på vilken typ av bränsle som används vilken typ av ersättningsmodell som är bäst. Ni verkar ha ersättning för tjänstemil. Då är 12 kr av dessa skattefria för bensin/diesel. 6,50 som du nämner låter väldigt lågt. Men din arbetsgivare bestämmer såklart
Dan1891: [citat] Great Tit! :) På svenska blir ju det typ, hrmmm, ja typ så... Blåmes är väl Blue Tit?
Midnight oil: Prova med bildelsbasen.se för att hitta begagnade delar från bilskrotar.